| Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2015, 21:40   Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!? |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik) Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-01-2015, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Simmeringi wałków i wału korbowego, pompa wody - niby nie pędzona z rozrządu ale do jej wymiany trzeba zrzucac pasek, paski alternatora i wspomagania/klimy, płyn chłodzacy. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2015, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jakie uszczelki i uszczelniacze będę potrzebował? Chcę już zakupić wszystko i oddać auto do mechanika:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-01-2015, 19:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelniacze wałków rozrządu (numery oryginału, sztuk 2) MD153103 zamiennie MD133317, uszczelniacz wału korbowego MD168055 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 20:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi:), ale to nie wszystko:) mam jeszcze jedno pytanie, czy dużo zabawy będzie z wymianą uszczelniaczy zaworowych?:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 21:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest trochę roboty, jest ich 16, a jak planujesz wymieniac bez demontazu głowicy to przy okazji zrzucania rozrządu w sam raz, dodatkowo płukanie magistrali olejowej i hydropopychaczy za jednym zamachem warto zrobić   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg co masz na myśli pisząc o płukaniu magistrali olejowej i hydro? (na czym to polega) |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 21:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wypłukanie i sprawdzenie hydraulicznych popychaczy oraz kanałów olejowych |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 22:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg, w inny sposób zadam pytanie, jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne? 
 tzn. do tego potrzebujemy, płukanki do oleju, oleju, sprężonego powietrza, benzyny ekstrakcyjnej... ? i w jaki sposób, przed rozbieraniem rozrządu wlać płukankę do silnika, przedmuchać powietrzem... ?
 
 nie wiem jak w GDI (ktoś coś pisał o dwóch częściach głowicy), ale zazwyczaj da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy ustawiając tłok w górnym położeniu, albo zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-01-2015, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mając odpowiednie narzędzia 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? | 
 zwyczajowo dzięki 	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy | 
  	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda | 
 Nafta, spręzone powietrze, przetyczka, po całym zabiegu oczywiście nowy olej 	  | MichciuGT napisał/a: |  	  | jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-01-2015, 13:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Warto sprawdzić czy olej dostaje się do otworów świecowych , bo chcąc uszczelnić trzeba odkręcić głowicę przed zamontowaniem nowego rozrządu. 
 [ Dodano: 14-01-2015, 14:00 ]
 
 Mam pytanie czy ten mechanik  wymieniał w GDI rozrząd? 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik) Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
 | 
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-01-2015, 18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:) A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 314
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2015, 12:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Każdy mechanik powinien potrafić wymienić rozrząd , ale w Carismie GDI jest 	  | Kamacz napisał/a: |  	  | Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:) A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
 | 
 bardzo ważne ustawienie rolki napinającej i szczególnie [Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu]!! -niewłaściwy kierunek po jakimś czasie spowoduje zacięcie rolki i urwanie paska.
 |  
				| _________________ Ross
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kamacz   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 31 Sie 2014
 Posty: 35
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2015, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Siemka, Jestem po wymianie kompletnego rozrządu, oleju na pełen syntetyk Shell 5W40 i uszczelniaczy zaworowych. dodatkowo okazało się że miałem zapchany zawór egr i kolektor! ale dalej kopci, nie wiem czy to wina braku katalizatora!:[ który handlarz wyciął a ja nie zauważyłem:( silnik nie równo chodzi ma jakieś szarpnięcia i nie równo pracuje.. co jakiś czas jakby dodawał lekko gazu. jakieś rady? Może dobra diagnostyka by coś pokazała? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |