Zawór EGR |
Autor |
Wiadomość |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-01-2015, 08:56 Zawór EGR
|
|
|
Czy w mpi takowy występuje ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2015, 09:07
|
|
|
A jakie masz problemy, że o to pytasz? |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-01-2015, 10:40
|
|
|
Doprowadzam go do idealnego porządku , więc jeśli jest to po 170 tyś trza go wyczyscic jak i wszystko inne ( przepustnica, przeplywomierz). To jest czy go niema ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-01-2015, 13:24
|
|
|
Wiec bedziemy go czyscic . .. A jakby go tak zaślepić ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2015, 13:35
|
|
|
Ja u siebie próbuję jak działa zaślepiony i nie odczuwam żadnej różnicy. Pewnie tylko przepustnica nie będzie się syfiła. |
|
|
|
 |
romek atomek
Forumowicz
Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 333 Skąd: wola justowska / kraków
|
Wysłany: 20-01-2015, 13:37
|
|
|
studiowałem GDI - i tam jest tak, ze przepustnica i EGR to 2 serwomechanizmy sterowane przez ECU .. i jeżeli np wciskam 50% gazu .. ECU oblicza że powietrza ma mi dać np. 80% a 20% z EGR ... i jeżeli zaślepię EGR = dam mu złą mieszankę stąd się nie zaleca tego robić w GDI. EGR w GDI jest również chłodzony wodą.. i ta niska temperatura chroni zawory przed przegrzaniem - kiedy wchodzi z mieszanki bogatej na ubogą ... ale w MPI - HGW |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 20-01-2015, 15:18
|
|
|
zaslepianie njema sensu , ale chyba czyszczenie sens ma ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2015, 15:50
|
|
|
Wyczyścić warto aby był szczelny kiedy trzeba np. na wolnych obrotach. Ktoś niedawno przerabiał na forum temat z nierównymi wolnymi obrotami i właśnie winny temu był zanieczyszczony EGR przez co silnik na wolnych ciągnął przez EGR lewiznę. |
|
|
|
 |
dareqq
Forumowicz
Auto: mitsu pajero pinin 1.8 mpi+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2014 Posty: 287 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 21-01-2015, 14:33
|
|
|
No i dobra. Będziemy czyścić. |
|
|
|
 |
spider_st
Forumowicz
Auto: Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 40 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-01-2015, 15:15
|
|
|
Chciałem się podzielić informacją z wczorajszej nocy: otóż da się wyjąć RGR-a bez demontażu pompy wysokiego ciśnienia w 2,0 GDI. Co prawda ręce podrapane jakbym z kotem wojował ale się dało. Czas całej operacji 2,5 h. Suma strat to zgubiona jedna śruba od osłony pompy wc (gdzieś wpadła i tyle ją widziałem) ale co się jej oberwało????? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-01-2015, 15:17
|
|
|
W jakim był stanie, dużo sadzy? |
|
|
|
 |
mike-s
Forumowicz
Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 44 Skąd: OLSZTYN
|
Wysłany: 27-01-2015, 15:33
|
|
|
Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka |
|
|
|
 |
spider_st
Forumowicz
Auto: Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 40 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-01-2015, 15:38
|
|
|
Dobra garść nagaru została w pudełku + dwie szczypty w nosie. Wyczyściłem od razu rurę dolotową więc było tego całkiem sporo. Ale na pierwszy rzut oka (przejechałem się jeszcze w nocy) to obroty na niskich przestały falować. Chciałem jeszcze wyczyścić kanaliki w dolocie ale nie wiem gdzie są. Będę ich szukał chyba że ktoś podpowie.
[ Dodano: 27-01-2015, 15:39 ]
mike-s napisał/a: | Ja ostatnio też się przestraszyłem że mam EGR do czyszczenia naszczeście przepaliła się żarówka |
Też mam przepaloną od pozycji ale halogeny mam duże to sobie odpuszczam wymianę |
|
|
|
 |
|