 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] nieszczelny katalizator |
Autor |
Wiadomość |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:31 [Cari 1.8 GDI] nieszczelny katalizator
|
|
|
Cześć,
Po ostatniej wizycie u mechanika dowiedziałem się że mój katalizator zaczyna przepuszczać, jeszcze nie jest to jakiś problem ale mechanik powiedział żebym się już powoli zastanawiał co chcę z tym zrobić. To co mi przyszło do głowy to:
- zastąpić katalizator zwykłą rurą,
- zamontować strumienice,
- dopasować jakiś tłumik z innego auta.
Który z tych pomysłów najlepszy? Może macie jakieś inne propozycje? Jak się będzie zachowywał silnik 1,8 GDI (przed liftem) bez katalizatora? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:59
|
|
|
Kup katalizator uniwersalny, mechanik wstawi, i po problemie. Jedyne zgodne z prawem rozwiązanie.
Auto ze zdemontowanym katalizatorem nie przejdzie przeglądu technicznego.
A za starego kata jeszcze kilkadziesiąt złotych powinieneś dostać. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-01-2015, 18:35
|
|
|
A jest ktoś kto ma/miał Cari z tym silnikiem bez katalizatora lub zastąpiony czymś innym? Chciałbym się dowiedzieć czy dźwięk się bardzo zmienia i czy dużo głośniejszy. |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 313 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 27-01-2015, 18:48
|
|
|
gulagula, Strumiennica nadaje się. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 27-01-2015, 18:56
|
|
|
Owszem. Jak nie ma kata, to przedziale między 2000-2500 obrotów jest taki wkurzający metaliczny dźwięk. Niby można się przyzwyczaić, no ale...
Z dodatkowym tłumikiem tego nie ma. Strumienicy nie miałem.
Tyle tylko, czy gra jest warta świeczki ?
Dowcip polega na tym, że układ wydechowy jest zaprojektowany pod konkretny silnik. Oprócz dopalania i wyciszania musi stawiać spalinom odpowiedni opór. Wszelkie niefachowe ingerencje w układ wydechowy mogą skończyć się (w skrajnym oczywiście przypadku) nawet uszkodzeniem lub zniszczeniem silnika.
Napiszę Ci tyle - katalizator uniwersalny to koszt mniej więcej 200-250 zł, od tego odejmij kasę którą dostaniesz za stary kat. Uważasz, że to aż taka wielka kwota ?
Ale zrobisz, jak zechcesz. Masz Cari przedliftową, więc sonda Lambda jest tylko jedna. Możesz eksperymentować...w końcu to Twoje auto. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|