Cz1.3 Gasnie na zimnym przy dojezdz.do skrz. nierówne obroty |
Autor |
Wiadomość |
ColcikCzorcik
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ 3 1.3 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 22-01-2015, 23:27 Cz1.3 Gasnie na zimnym przy dojezdz.do skrz. nierówne obroty
|
|
|
Szukam kogoś bardzo kumatego w Coltach CZ 3 , dokładnie Colt cz 1.3 LPG 2006r.
Problem dotyczy nierównych obrotów biegu jałowego oraz na zimnym silniku jak dojezdzam do skrzyżowania po wysprzęgleniu gasnie, dzieje się tak do tęp 60st/C. Jezeli chodzi na wolnych obrotach nie gasnie. Nierówna praca dotyczy cełeggo zakresu temperatury.
Paru mechaników już się poddało.
Co robiłem:
- podłaczony pod komp, brak błedu ( kilkukrotnie podłączałem)
- nowe swiece
- cefkofajki wymienione
- przepustnica czyszczone i podmieniana ( w sumie na 3 przepustnicach testowalem)
- czujnik płynu chłodzącego wymieniony
- wymieniony pierwszy wtryskiwacz - (wczesniej ciezko palił)
Przebieg 126tys km. Nie sprawdzałem luzu zaworowego.
Może jakies pomysły, albo podrzucie jakies namiary na kogos kumatego z Trójmiasta albo w okolicy 200km? Może Warszawa często tam jezdze.
Dzieki. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-01-2015, 07:15
|
|
|
Dobrze by było sprawdzić parametry pracy silnika programem, np. evoscanem i kablem vag.
Więcej info znajdziesz w dziale carismy.
Może jest jakiś problem z głównymi masami . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ColcikCzorcik
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ 3 1.3 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 23-01-2015, 09:27
|
|
|
Był podłączany pod VAG, nie wykazuje błedów, sprawdzaliśmy parametry silnika, został wymieniony czujnik płynu chłodzącego bo fałszował, jednak to nie pomogło. Masy były czyszczone. W serwisie znajomy wgrał do kompa nowego softa także bez zmian. Proszę kolegów o rzeczowe odpowiedzi, jeżeli ktoś sie z tym juz spotkał. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 23-01-2015, 23:44
|
|
|
Witaj
Najpierw sprawdz luzy zaworowe dopiero jak stwierdzisz ze jest ok to poszukamy dalej. |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
ColcikCzorcik
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ 3 1.3 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 24-01-2015, 18:55
|
|
|
W środę jestem umówiony na sprawdzenie luzów zaworowych. zobaczymy co z tym.
[ Dodano: 28-01-2015, 11:39 ]
Diagnoza. Wypalone zawory wydechowe. Kompresja od 6 atmosfer. LPG swoje zrobiło. Wytrzymało 75 tys na LPG. Maja mi montowac utwardzone gniazda zaworowe. Zobaczy,my co z tego bedzie. |
|
|
|
 |
p_w_s
Nowy Forumowicz Piotr
Auto: COLT VII 2005 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2015 Posty: 1 Skąd: Bolszewo
|
Wysłany: 28-01-2015, 20:48
|
|
|
dzieje się tak przy jeździe na benzynie czy na gazie?... Miałem coś podobnego w Megane podczas jazdy na LPG, ale zawsze okazywało się, że czas wymienić świece - siadały już po 10-15 tys. km. Tyle, że o ile pamiętam dotyczyło to także pracy na rozgrzanym silniku. Dodatkowo kiedys w nocy podniosłem maskę przy pracującym silniku i zobaczyłem dyskotekę - przeskoki iskier z przewodów napięciowych, wymieniłem wszystkie niedrogo i było po problemie z falujacymi obrotami i gaśnięciem przed skrzyżowaniami... Kiedy wymieniałeś świece? Przy LPG są bardziej przeciążone i nie ma szans na przebieg 40-60tys. km tak jak na benzynie... |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 29-01-2015, 07:07
|
|
|
takie pytanko , ile palił ci gazu a ile benzyny . |
|
|
|
 |
Justka219
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 2008 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 26 Sty 2015 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-01-2015, 09:18
|
|
|
Witam - mam podobny problem jak kolega - obroty spadają i silnik gasnie na zimnym silniku , na benzynie - przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub wrzuceniu na luz. Tak dzieje się i na benzynie i na gazie przez pierwsze 2-3 km po uruchomieniu po nocy.
Poza tym gaśnie tez na ciepłym silniku ( na LPG już) w momencie wrzucenia na luz dojeżdżając do skrzyżowania, ale tylko w wyższych obrotów i prędkości.
Serwis Mitsubishi błędów na komputerze nie stwierdził, przeczyścił przepustnice, zasugerował podmiankę i stanowczo stwierdził że luzy zaworowe nie mają na to wpływu. ( niewielkie odchyłki na wydechowych).
Dodam że po przełączeniu na LPG i rozgrzaniu samochód zachowuje się normalnie. Spalanie na tym samym poziomie. Problem występuje już od ponad pół roku. Świece , filtry wymienione. Gaz serwisowany regularnie.
Może ktoś ma jeszcze jakieś podpowiedzi bo już powoli rozkładam ręce - żaden mechanik nie może mi pomóc i odsyła dalej. |
|
|
|
 |
ColcikCzorcik
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ 3 1.3 06'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 7 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 10-02-2015, 15:34
|
|
|
Witam.
Colt juz jest ok. Wypaliło zawory wydechowe (wymiana8szt), gniazda zaworowe w idealnym stanie.
Koszt naprawy 850zł.
[ Dodano: 17-02-2015, 21:19 ]
Aktualizacja. Końcowy koszt naprawy ze wszystkimi uszczelkami itp 1420zł. Pracuje idealnie |
|
|
|
 |
|