Ustawienie sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 02-02-2015, 09:10 Ustawienie sprzęgła
|
|
|
Witam,
Mam problem. Wymieniałem jakiś czas temu sprzęgło i po wymianie jak pedał był wciśnięty na maksa to nierozsprzęglało a jak było nie wciśnięte do końca na kilka cm było ok, biegi wchodziły normalnie. Z racji że był mi samochód szybko potrzebny załatwiłem patentem własnej roboty żeby sprzęgła do końca nie wciskać, ale to też teraz słabo zdaje egzamin. Z czego może wynikać problem? Ustawienie pedału sprzęgła? Jak można wyregulować to sprzęgło?
Pozdrawiam,
Emil Rotuski |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2015, 09:51
|
|
|
Tu nic nie da się wyregulować, jeśli układ jest sprawny, odpowietrzony, to powinno być ok. Zaczął bym od wymiany płynu i odpowietrzenia układu a jeśli to nie pomorze i jeśli przy wysprzegliku na skrzyni biegów nie ma wycieku to być może pompa sprzegła będzie do wymiany lub regeneracji.
Sprawdź jeszcze poziom płynu w zbiorniczku na pompie sprzęgła. Do układu zalewamy taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT4.
Odpowietrznik jest na wysprzęgliku i przez niego można spuścić płyn, układ odpowietrza się jak układ hamulcowy. |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 02-02-2015, 09:57
|
|
|
Pompkę sprzęgła wymieniałem z 8 miesięcy temu i płyn wtedy też był wymieniany. Więc wątpię żeby już się skończyły. I pamiętam właśnie, że mechanik wtedy coś ustawiał przy pedale sprzęgła. Wysprzęgliki miałem dwa i na obydwu było to samo. Układ odpowietrzany. Pedał sprzęgła nie jest regulowany? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2015, 10:07
|
|
|
100% pewności nie mam czy u Ciebie popychacz pompy ma jakąś regulację względem pedału sprzęgła ale raczej nic takiego nie powinno być bo to bardzo prosty układ.
[ Dodano: 02-02-2015, 10:16 ]
Jeśli wysprzęglik nie przecieka to na pewno jest ok, jeśli układ jest odpowietrzony to zostaje tylko pompa. Może sprawdź jak zachowuje się wysprzeglik jak wciskany jest pedał sprzęgła, czy płynnie przesuwa łapę sprzęgła.
Jeśli pompa była używana, to wszystko może się zdążyć zresztą z regenerowaną też może być różnie co zależy od jej zużycia. Jakbym tą pompę rozebrał, to bym mógł powiedzieć coś więcej. |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 02-02-2015, 10:29
|
|
|
Właśnie ja tą pompę kupowałem nową. Jak ją można sprawdzić czy jest dobra? |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-02-2015, 10:41
|
|
|
regulacja jest nakrętkami w kabinie przy pedale sprzęgła, ale tak jak napisał plecho1 warto wymienić i dobrze odpowietrzyć, a dopiero później sprawdzić czy ruch trzpienia wysprzęglika jest płynny |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
EmilRotu
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1997r. 1.8 85KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 38 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 02-02-2015, 10:44
|
|
|
Własnie najdziwniejsze jest to że ten pedał tak jakby się za bardzo wciskał. Bo jak jest kilka cm niedociśnięty to normalnie wysprzęgla |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-02-2015, 12:13
|
|
|
pewnie ktoś najpierw przstawił nakrętkami pozycje pedału sprzęgła, a z czasem układ się odpowietrzył |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2015, 12:35
|
|
|
Tą regulacją pewnie ustawia się luz samego pedału sprzęgła względem pompy więc to i tak dziwna sytuacja bo jeśli luz by był zwiększony, to wysprzęglik niedostatecznie by wysprzęglał i sprzęgło by ciągnęło przez co ciężko by było wbijać biegi na pracującym silniku. Natomiast jeśli regulacja była by przesadzona w drugą stronę, to raczej sprzęgło by działało normalnie lub, będąc cały czas delikatnie wyciśnięte, ślizgało by się. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-02-2015, 18:42
|
|
|
Zakreś roboczy pedąłu (wysokośc od podłogi w linii prostej) według manuala powinien wynosić koło 165mm ± 1.5mm, luz na sworzniu 1-3mm, skok jałowy koło 6-13mm, sprzęgło winno być rozłaczane zanim pedął dotknie podłogi (manualowo koło 85mm zakresu roboczego od dołu)
Jak to manual okresla można regulowac zakres roboczy pedału oraz skok tłoczka pompy, jakby co dział 21.pdf jest opisane wszystko co i jak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 02-02-2015, 19:18
|
|
|
robertdg dziękuje za napisanie o manualu :]
przy okazji ktoś mi powie czy to co zaznaczyłem to smarowanie olejem, smarem czy czym innym? i czy może to być olej silnikowy, albo przekładniowy?
[ Dodano: 02-02-2015, 19:28 ]
okej, już znalazłem, na początku manuala jest rozpiska
no i jest to smar syntetyczny mistubishi... ale zdaje mi się że uniwersalny Łt-43 też będzie pasował |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
|