 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
czy to turbina ? |
Autor |
Wiadomość |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 08-02-2015, 18:11 czy to turbina ?
|
|
|
Witam fanów .Od środy mam problem .silnik 1,9 TD .z rana odpalił normalnie ale obroty falowały przez parę sekund i z rury wydobywały się kłęby siwego dymu i czuć było jakby przepalony olej .po paru sekundach obroty się unormowały i na minutę przestał dymić a potem pojawił się dym i tak aż silnik zagrzał się do normalnej temperatury .potem już nie dymił .i tak codziennie .odczułem jakby spadek mocy .już nie przyspieszał jak przedtem ,tylko chwilami jakby kopa dostawał .dzisiaj miałem czas to poszedłem rano do garażu odpaliłem i zgasł .po drugim odpaleniu ,falowanie obrotów i to odczuwalne i potem już równo .wlazłem pod spód i zauważyłem że interkuler na dole przy opasce jest zachlapany olejem .i teraz pytanie do kumatych w tym temacie ,co to moze być ? turbina czy może coś z wtryskami .może jakiś sposób żeby to sprawdzić .proszę ,pomóżcie ,bo już pół dnia grzebię na necie i już głupieję bardziej
[ Dodano: 08-02-2015, 20:21 ]
a czy może być wtrysk sterujący ?,bo teraz sprawdzałem to ta kostka co przy wtrysku sterującym jakaś nie pewna i jak ruszałem to silnik zmieniał obroty i zapaliła się kontrolka od silnika |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-02-2015, 14:52
|
|
|
dziadek 50 napisał/a: | z rana odpalił normalnie ale obroty falowały przez parę sekund |
Na pompie jest zawór przestawiacza kata wtrysku http://www.volvofan.pl/El...9-99-p5242.html
To samo co w Volvo czasem pomaga przeczyszczenie lub wymiana , sprawdz świece żarowe na sam początek
Oczewiście masz pompę Lucas
dziadek 50 napisał/a: | interkuler na dole przy opasce jest zachlapany olejem |
Pora wyczyścić cały dolot były przypadki rozbiegania silnika https://www.youtube.com/watch?v=FH1U93rsuys |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 09-02-2015, 16:57
|
|
|
Więc tak . świece żarowe wymieniłem dwa miesiące temu ,bo dwie padły a zawór przestawiacza kąta wtrysku jakiś miesiąc temu -ponad 2 stówy .dolotu nie czyściłem ,może to to .
[ Dodano: 09-02-2015, 16:58 ]
pompa lukas oczywiście
[ Dodano: 09-02-2015, 17:10 ]
obejrzałem filmik i teraz mnie Milo nastraszyłeś .biorę jutro wolne i czyszczę wszystko co się da wykręcić |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 09-02-2015, 19:34
|
|
|
Sprawdz jeszcze odmę bo prawdopodobnie oparami oleju zasyfia cały układ dolotowy i warto sprawdzić stan turbiny czy przypadkiem nie ma luzów i nie puszcza oleju do dolotu , ciśnienie doładowania powinno być 0,6-0,8 bara przy 2000 obr 0,8-0,95 bara przy 3000 obr jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia będzie czuć wyrazny spadek mocy
Dobry dodatek do paliwa oczyszcza wtryski,pompę warto zastosować http://sklep-oleje.pl/pl/...LUNG-500-ml/426 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 09-02-2015, 20:02
|
|
|
a już myślałem o tym środku ,zakupię,spróbuję
[ Dodano: 10-02-2015, 14:20 ]
Milo ,trafiłeś dobrze .odma pryska olejem ,ale nie tak strasznie .wielkie dzięki za poradę . poczyściłem wszystkie przewody ,nawet kolektor ssący ,swoją drogą był bardzo zasyfiony .nie byłem pewny to pojechałem do serwisu na komputer .były dwa błędy ,czujnik wzniosu iglicy i pedału przyśpieszania .swoją drogą musiałem 80 km jechać na stację ,że też nie ma programów do naszych dizelków. jak już mówiłem wszystko poczyszczone i dalej dymi jak zimny ,jak gorący nawet dymka nie puści . Zauważyłem jeszcze coś ,mianowicie sztanga od turbiny stoi w miejscu i ani drgnie ,na żadnych obrotach .ściągnąłem dżwinię z gruszki i tak chodzi i gruszka i dżwignia na turbinie .Tylko dziwna przypadłość .zawsze myślałem że tam jest podciśnienie i gruszka wciąga dżwignię ,a u mnie gruszka stoi w skrajnym położeniu tak jakby była wciągnięta . przy ściągniętej dżwigni dodawałem gazu i ruszałem dżwignią od turbiny ,to nie było żadnej reakcji . wie może ktoś jak powinno być w tych silnikach ? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-02-2015, 14:43
|
|
|
dziadek 50 napisał/a: | że też nie ma programów do naszych dizelków |
Są
dziadek 50 napisał/a: | wszystko poczyszczone i dalej dymi jak zimny ,jak gorący nawet dymka nie puści |
Teraz jest zimno i zawsze coś z rury poleci zmiana temperatur zimny tłumik gorące spaliny tak będzie nie ma co się przejmować
dziadek 50 napisał/a: | Zauważyłem jeszcze coś ,mianowicie sztanga od turbiny stoi w miejscu i ani drgnie |
dziadek 50 napisał/a: | .zawsze myślałem że tam jest podciśnienie i gruszka wciąga dżwignię |
Jest sterowana ciśnieniem z turbiny cienki przewód z turbiny idzie do gruszki chyba że masz uszkodzony przewód lub turbina nie ma odpowiedniego ciśnienia lub sztanga jest zacięta |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 10-02-2015, 16:18
|
|
|
u mnie jest inaczej .przewód do gruszki idzie z kolektora ssącego . już się zastanawiam czy któryś poprzednik nie wymieniał silnika . do tej pory się nie zastanawiałem nad silnikiem ,tylko pilnowałem wymiany oleju .benzyniaki gorzej odpalały ,a dymienie na zimno nie jest takie normalne ,bo jak odpalę to przez chwilę bez dymu a potem zaczyna dymić
[ Dodano: 10-02-2015, 16:22 ]
chciałem ,żeby mi sprawdził ciśnienie z turbiny ,ale nawet ten co mają na warsztacie interfejs nie pokazuje tego .a do mego auta owszem są programy diagnostyczne ale to cena samochodu i zakup mija się z celem
[ Dodano: 10-02-2015, 16:28 ]
u mnie jest taka turbina http://olx.pl/oferta/volv...html#4f6be38256 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-02-2015, 16:56
|
|
|
dziadek 50 napisał/a: | chciałem ,żeby mi sprawdził ciśnienie z turbiny |
Można sprawdzić manometrem np takim http://allegro.pl/wskazni...5079148276.html
Może być zamontowany w aucie i cały czas masz wgląd w prace turbiny ja mam tak zrobione
dziadek 50 napisał/a: | a do mego auta owszem są programy diagnostyczne ale to cena samochodu i zakup mija się z celem |
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=evoscan
dziadek 50 napisał/a: | u mnie jest inaczej .przewód do gruszki idzie z kolektora ssącego |
To to samo ,wyższe ciśnienie w kolektorze = ugięcie sprężyny i męmbrany w gruszce i wtedy otwiera się klapa zawór upustowy w kolektorze wydechowym przy turbinie i spada czyli reguluje ciśnienie
dziadek 50 napisał/a: | a dymienie na zimno nie jest takie normalne ,bo jak odpalę to przez chwilę bez dymu a potem zaczyna dymić |
Latem bedzie inaczej teraz każdy ma tzw dymienie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 10-02-2015, 17:39
|
|
|
Wielkie dzięki milo za pomoc . już zamówiłem manometr ,mam tylko nadzieję że będzie schemat podłączenia a z tym dymieniem na razie pojeżdżę ,zobaczę co dalej |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 11-02-2015, 15:03
|
|
|
dziadek 50 napisał/a: | mam tylko nadzieję że będzie schemat podłączenia |
Trójnik i do kolektora ssącego a podświetlanie po przekręceniu stacyjki |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
dziadek 50
Nowy Forumowicz
Auto: 1,9 TD 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 10 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 13-02-2015, 18:15
|
|
|
masz mój punkcik |
|
|
|
 |
Carisma1
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-03-2015, 19:47
|
|
|
dziadek, jeśli chcesz aby zdiagnozować Twojego bolida on-line musisz odpowiedzieć na jedno putanie( mam nadzieję, że potrafisz), ten dym z wydechu jak kopci jest z niespalonego oleju napędowweg(parafina) czy spalonego oleju silnikowego?( bo to jest zasadnicza różnica , ktora pozwoli iść w odpowiednim kierunku diagnostycznym) ...jeszcze jedno czy ubywa Ci oleju silnikowego? |
|
|
|
 |
|
|