Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] P0170 fuel trim bank i check engine
Autor Wiadomość
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 14-02-2015, 16:30   [Carisma] P0170 fuel trim bank i check engine

Czy ktoś wie co może powodować ten błąd? czujnik oleju wymieniony błąd po wykasowaniu powraca za jakiś czas nie wiem czy tj paliwo ale kupione tam gdzie zawsze. Silnik 1.3 16v.
Ostatnio zmieniony przez loki7777 15-02-2015, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-02-2015, 16:43   

Można wiedzieć skąd masz nr. tego błędu :?: .
W manualu go nie widziałem :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 14-02-2015, 18:06   

Ok moze P0170 mogłem pomylić z evoscan.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2015, 18:10   

Korekty paliwowe związane z jakościa/mieszanką paliwa, jak masz LPG to można je podejrzewać, jak nie masz LPG to trzeba przejrzeć osprzęt silnika czy wszystko na miejscu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 14-02-2015, 19:26   

Nie mam lpg. Na co wiec patrzeć lambda? Przepływomierz jak to sprawdzić mozna w evoscan?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-02-2015, 19:43   

Najlepiej podejrzeć parametry rzeczywiste w jakimś programie np. Evoscan bo za ten błąd może odpowiadać kilka rzeczy. Warto sprawdzić czy za błąd odpowiada skład mieszanki, czy jest za bogata czy za uboga i w zależności od wyniku dalej szukać usterki.

[ Dodano: 14-02-2015, 19:45 ]
Nagraj log z pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym i później z pracy na wyższych obrotach powiedzmy 3000 obr/min.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 14-02-2015, 21:27   

Cos mi wygląda to na lambde ta z przodu silnika bo ten kabel po środku zrobiony jest tasma izolacyjna.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-02-2015, 23:04   

Przy problemach z lambdą raczej były by inne błędy, ten pokazuje problem z niemożliwością dobrania właściwej mieszanki kiedy maksymalne korekty sterownika silnika nie dają rady naprawić sytuacji. U mnie np. ten błąd był spowodowany nieszczelnością w dolocie na tyle dużą, że komputer nie był w stanie tego skorygować więc wyświetlony został ten błąd.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 15-02-2015, 00:36   

Hmm a jak wytłumaczyć to może to moja wyobraźnia ale po ściskaniu na tym łączeniu gdzie jest taśma izolacyjna i odłączeniu wtyczki od lambdy(jak auto chodziło) auto idzie jak burza przedtem muliło przy przyspieszaniu a teraz do 3000 obrotów i powyżej sporo szybciej się kręci czy to moja wyobraźnia czy mogło coś nie tak być z kablami lub łączeniem tej lambdy która chyba jest uniwersalna?
http://www.fotosik.pl/pok...f4e89966b9.html zdjęcie lambdy
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-02-2015, 07:20   

Kiedy odłączasz lambdę czy inny ważny czujnik to komputer silnika przełącza się w tryb awaryjny ze sztywnymi mapami. Normalnie traci wtedy trochę na mocy i zwiększa się nieco spalanie, może w Twoim przypadku przez jakąś niesprawność auto pracuje jeszcze gorzej niż w trybie awaryjnym więc jest lepiej w tym trybie. !00% pewności Ci nie dam, że to nie przez lambdę, zawsze możesz sprawdzić miejsce tego łączenia i ewentualnie to poprawić. Połączenie takie nie powinno być lutowane tylko przewody łączone powinny być za pomocą zgniatanych złączek gdyż sonda rozgrzewa się do wysokiej temperatury przy której cyna może się roztopić i połączenie się rozłączy. Uszkodzona sonda lub połączenie w jej obwodzie najczęściej wywala błędy albo uszkodzonej grzałki sondy lub braku sygnału z sondy. Czy po takim ruszaniu tego połączenia czy po odłączeniu sondy nie pojawiają się te dodatkowe błędy?
Nagraj ten log z pracy silnika jak napisałem wyżej i zamieść na forum lub wyślij mi na plecho@wp.pl to sprawdzę czy ta sonda w ogóle pracuje bo ten błąd może być spowodowany kilkoma problemami.
A to, że to jest sonda uniwersalna to nie ma większego znaczenia jeśli jest dobrej firmy np. Denso i jeśli połaczenie z wtyczką jest dobrze wykonane.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 15-02-2015, 11:52   

logi wysłane nie umiałem ich dodać do posta
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-02-2015, 12:00   

Może być tak, że połaczenie elektryczne jest felerne i wprowadza zakłocenia, logi możesz umieścić za pomocą http://www.zippyshare.com/
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-02-2015, 12:24   

Na wolnych obrotach jak i na wyższych sonda pracuje prawidłowo ale przy wyższych obrotach korekty krótkoterminowe lecą trochę na minus i tak się utrzymują czyli tak jakby było za bogato. Szkoda, że w logu nie ma wartości podciśnienia w kolektorze ale szczerze mówiąc nie wiem który to jest w Evoscanie a jak podłączałem się Elmem 327 i Torque, to tym fejsem i programem nie da się tego parametru podejrzeć w Carismie co np. w Suzuki Liana działa poprawnie.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 15-02-2015, 13:16   

Czyli nic z tego nie wynika- zauważyłem,że jak zwiększyłem obroty i tak potrzymałem to po zluzowaniu pedału gazu obroty spadły dośc nisko a potem lekko podbiły. Logi dodane
Log
Log 2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.