 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E52A 1.8] Ustawienie zapłonu Galant 4G93 |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.Kłoda [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2007, 22:46 [E52A 1.8] Ustawienie zapłonu Galant 4G93
|
|
|
Witam wszystkich serdzecznie, dzisiaj doszedłem do wniosku że najwyższa pora żeby w moim diamenciku ustawić zapłon. Posiadam lampe stroboskopową do zapłonu. Jak narazie wydawało mi sie że nie będzie z tym najmniejszego problemu. Jednak się myliłem dowiedziałem sie że podobno żeby ustawić zapłon podobno najpierw trzeba zmostkować jakieś piny podobno we wtyczce OBD. I teraz mam kilka pytań: czy ktoś wie czy to jest prawda że tak trzeba zrobić, gdzie jest wogóle ta wtyczka no i które to piny trzeba zmostkować. Najlepiej to prosił bym o informacje jak najlepiej przeprowadzić proces ustawiania zapłonu i co czym nie należy zapomnieć przed rozpoczęciem no i po zakończeniu regulacji. Z góry dziękuje za pomoc mam nadzieje że znajdzie sie ktoś odpowiednio poinformowany. Dzięki. Mój misiek to Galant `94 1.8 16V GLSi 4G93 |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 28-05-2007, 17:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:19
|
|
|
Musisz podlaczyc do masy zlacze ustawiania zaplonu. Wyprzedzenie regulujesz na goracym silniku krecac aparatem zaplonowym.
Edit: zlacze wyglada zazwyczaj tak:
(trzeba zdjac zatyczke) i jest umieszczone na sciance grodziowej w komorze silnika. |
|
|
|
 |
Marcin.Kłoda [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 19:11
|
|
|
Dziękuje Ci bardzo za podpowiedź ale niestety ja nigdzie nie widze takiego elementu jak zakreśliłeś na zdjęciu, poza tym prosze o dokładniejszy opis które to kable trzeba połączyc z masą. Jak znajdziesz troche czasu to bardzo prosze o pomoc jest to dla mnie bardzo ważne bo potwornie graja mi zawory a luzy na zaworach są prawidłowe więc najprawdopodobniej pozostał juz tylko zapłon. Chyba że wiesz może co może być przyczyną stukania zaworów. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:05
|
|
|
moze sa wyzlobienia i sie nie da poprawnie ustawic luzu - pisalem o tym na forum, nawet zrobilem rysunek pogladowy, musisz poszukac
co do zaplonu:
- rozgrzewasz silnik i gasisz
- po lokalizacji tego zlacza zdejmujesz zaslepke i podlaczas do masy - tam jest 1 pin, nie mozna go pomylic (zlacze meskie)
- odpalasz silnik, podlaczas lampe stroboskopowa i aparatem zaplonowym regulujesz wyprzedzenie na bazowe (pewnie napisane na jakiejs naklejce w komorze silnika) |
|
|
|
 |
borys [Usunięty]
|
Wysłany: 22-03-2007, 21:00
|
|
|
W galancie z 94 r. to złącze jest brązowe i wisi przy scianie grodziowej przy nr.vin.Na forum colta są zdjęcia . |
|
|
|
 |
|
|