Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
tt 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-07-2010, 20:17   Kontrolka CHECK ENGINE

Od dłuższego czasu mam problemy z autem. Trochę z powodu tego, że auto nie jest mi obecnie potrzebne i nie zajmuję się naprawą tego.

Wszystko zaczęło się od gaśnięcia na staniu na czerwonym świetle/zapalaniu się kontrolki na parę sekund podczas jazdy w czasie krótkie szarpnięcia i wahania obrotów. Serwis i komputer diagnostyczny oczywiście żadnych błędów nie wykrył. Mechanik, do którego miałem wielkie zaufanie, złota rączka, który niestety już nie żyje, a jestem niemal pewny, że naprawił by mi autko, po prostu podkręcił obroty i wszystko było OKI. Do czasu.. Pewnego dnia zgasło i koniec. Zima na obrzeżach miasta, kawałek od domu. Różnych rzeczy próbowałem by odpali.. Pewnego dnia przypadkiem odpaliło po odłączeniu rury doprowadzającej powietrze do silnika od filtru powietrza. Dojechałem pod dom. Niedługo po tym padło kompletnie i już nie odpalało.

Wina leżała po stronie ECU wylały kondensatory, wymieniłem je. Ciągle jednak często gasło, praktycznie nie trzymało obrotów na biegu jałowym.

Dziś próbowałem wybłyskać kody błędów wg opisu na stronie Krzyżaka (w celu sprawdzenia czy ECU jest sprawne), ECU niby wymiguje jakieś błędy, ale nie jestem w stanie tego odczytać. Przy okazji sprawdzałem również czy odpięcie wtyczki od przepływomierza pomoże (na jakimś forum znalazłem, że to ludziom pomagało -tzn silnik działał, ale kulawo). Ruszyłem również przekaźniki koło bezpieczników i łącza diagnostycznego.

No i niespodzianka, auto odpaliło i odpala w miarę normalnie, obroty drgają, ale nie gaśnie. Dalej niestety kontrolka się świeci. Wolę nie ryzykować i nie jeździć zbytnio daleko puki tego nie naprawię. Co może być przyczyną? Wie ktoś od czego są te przekaźniki, te koło bezpieczników pod kierownicą po lewej, i czy mogą powodować takie objawy?

Mam iskrę na świecach, pompa podaje paliwo, akumulator naładowany, silniczek krokowy działa.
_________________
Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10-07-2010, 07:43   

Czasem czujnik temperatury silnika powoduje takie cyrki, nie jest nieziemsko drogi, więc może zacznij od jego wymiany, albo sprawdź najpierw jaki ma opór
_________________
 
 
 
tt 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-07-2010, 13:38   

A wiesz może jaki opór powinien mieć przy nierozgrzanym silniku? Czy jak go sprawdzić?
_________________
Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12-07-2010, 13:12   

3000 ohmów na zimnym i 300 na ciepłym, takie powinny być parametry dobrze działającego czujnika temp. silnika
_________________
 
 
 
tt 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2010, 18:42   

Wybłyskałem błędy, było ich 5, w innym temacie na tym forum powiedziano mi, że to na 100% wina ECU. Poszukuję więc ECU, pisałem do jakiegoś gościa w tej sprawie i obecnie czekam na odpowiedź. W tym czasie postanowiłem posprawdzać elementy wskazane przez komputer.

Zacząłem od czujnika temp. silnika, o którym było w tym temacie już pisane. Ma oporności inne niż prawidłowe, mimo wszystko niezależnie od tego czy jest podpięty do niego kabelek czy nie silnik odpala i gaśnie.. Podłączyłem też do kabelka na stałe opór 3000 ohmów i różnicy nie było.

W następnym etapie postanowiłem sprawdzić przepływomierz i czujniki przy nim. Po pierwsze gdy odłączę wtyczkę od tego ustrojstwa, auto już wgl. nie da się odpalić.
rysunek na str 3 http://jutexsystem.republ...aust_system.pdf

Jest tam przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik temp. powietrza.
JAK TO SPRAWDZIĆ? Nigdzie nie znajduję na ten temat informacji, proszę o odpowiedź.

Zdjęcia czujników:
1. http://img838.imageshack....3161/img054.jpg

2. http://img834.imageshack....3733/img055.jpg

3. http://img837.imageshack....6565/img056.jpg
Wg mnie jest to czujnik temperatury powietrza, przy zmianie lekkiej temperatury jego oporność się zmienia. Nie wiem tylko czy jest to dioda czy termistor i jakie wskazania
_________________
Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
Ostatnio zmieniony przez tt 25-07-2010, 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-07-2010, 15:23   

tt,
Popraw linki.

Na szybko kilka wzorcowych parametrów:

Silniczek krokowy (ISC):
rezystencja: 5-35 Ohm przy 20"C

Czujnik "zdjęcia nogi z gazu" (IPS)
typ. on/off (znajduje się w (lub przy?) silniczku krokowym)

Czujnik temp. powietrza zasysanego:
rezystencja: 2.33 - 2.97 KOhm przy 20"C

Czujnik położenia przepustnicy (TPS):
rezystencja: 3.5 - 6.5 KOhm
napięcie: 0.48-0.52V przy domkniętej przepustnicy

Czujnik temp. cieczy chłodzącej:
rezystencja: 2.5 KOhm przy 20"C
0.3 KOhm przy 80"C

Czujnik położenia wałka rozrządu: foto-diodowy
Czujnik położenia wału: foto-diodowy

Wtryskiwacz paliwa:
rezystencja: 13-16 Ohm przy 20"C

PCSV (recyrkulacja par paliwa):
typ: on/off (zawór elektromagnetyczny, który się otwiera i zamyka)

Wolne obroty: 700 +/-100 RPM

Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu (BTDC): 5" +/-2"

Korzystaj z bezpłatnego wsparcia serwisowego Hyundai-a na stronie http://hmaservice.com/ (wymagania: bezpłatna rejestracja oraz przeglądarka IE) ; wejdź w zakładkę SHOP i wybierz Excel X2 1.5 MPI
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
tt 
Nowy Forumowicz


Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-02-2015, 15:13   

Problemem było ECU - padały kondensatory. Ostatecznie padły, wylały się i wytrawiły ścieżki. ECU pomimo próby nie udało się już uratować. Udało mi się natomiast kupić ECU używane, w którym ktoś już wcześniej wymienił kondensatory. Auto wciąż jeździ, od tamtego czasu zrobiło ponad 20tys km. :D
_________________
Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.