|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrolka CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
tt
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-07-2010, 20:17 Kontrolka CHECK ENGINE
|
|
|
Od dłuższego czasu mam problemy z autem. Trochę z powodu tego, że auto nie jest mi obecnie potrzebne i nie zajmuję się naprawą tego.
Wszystko zaczęło się od gaśnięcia na staniu na czerwonym świetle/zapalaniu się kontrolki na parę sekund podczas jazdy w czasie krótkie szarpnięcia i wahania obrotów. Serwis i komputer diagnostyczny oczywiście żadnych błędów nie wykrył. Mechanik, do którego miałem wielkie zaufanie, złota rączka, który niestety już nie żyje, a jestem niemal pewny, że naprawił by mi autko, po prostu podkręcił obroty i wszystko było OKI. Do czasu.. Pewnego dnia zgasło i koniec. Zima na obrzeżach miasta, kawałek od domu. Różnych rzeczy próbowałem by odpali.. Pewnego dnia przypadkiem odpaliło po odłączeniu rury doprowadzającej powietrze do silnika od filtru powietrza. Dojechałem pod dom. Niedługo po tym padło kompletnie i już nie odpalało.
Wina leżała po stronie ECU wylały kondensatory, wymieniłem je. Ciągle jednak często gasło, praktycznie nie trzymało obrotów na biegu jałowym.
Dziś próbowałem wybłyskać kody błędów wg opisu na stronie Krzyżaka (w celu sprawdzenia czy ECU jest sprawne), ECU niby wymiguje jakieś błędy, ale nie jestem w stanie tego odczytać. Przy okazji sprawdzałem również czy odpięcie wtyczki od przepływomierza pomoże (na jakimś forum znalazłem, że to ludziom pomagało -tzn silnik działał, ale kulawo). Ruszyłem również przekaźniki koło bezpieczników i łącza diagnostycznego.
No i niespodzianka, auto odpaliło i odpala w miarę normalnie, obroty drgają, ale nie gaśnie. Dalej niestety kontrolka się świeci. Wolę nie ryzykować i nie jeździć zbytnio daleko puki tego nie naprawię. Co może być przyczyną? Wie ktoś od czego są te przekaźniki, te koło bezpieczników pod kierownicą po lewej, i czy mogą powodować takie objawy?
Mam iskrę na świecach, pompa podaje paliwo, akumulator naładowany, silniczek krokowy działa. |
_________________ Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
|
|
|
|
|
avangarda
Mitsumaniak
Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10-07-2010, 07:43
|
|
|
Czasem czujnik temperatury silnika powoduje takie cyrki, nie jest nieziemsko drogi, więc może zacznij od jego wymiany, albo sprawdź najpierw jaki ma opór |
_________________
|
|
|
|
|
tt
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-07-2010, 13:38
|
|
|
A wiesz może jaki opór powinien mieć przy nierozgrzanym silniku? Czy jak go sprawdzić? |
_________________ Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
|
|
|
|
|
avangarda
Mitsumaniak
Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12-07-2010, 13:12
|
|
|
3000 ohmów na zimnym i 300 na ciepłym, takie powinny być parametry dobrze działającego czujnika temp. silnika |
_________________
|
|
|
|
|
tt
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-07-2010, 18:42
|
|
|
Wybłyskałem błędy, było ich 5, w innym temacie na tym forum powiedziano mi, że to na 100% wina ECU. Poszukuję więc ECU, pisałem do jakiegoś gościa w tej sprawie i obecnie czekam na odpowiedź. W tym czasie postanowiłem posprawdzać elementy wskazane przez komputer.
Zacząłem od czujnika temp. silnika, o którym było w tym temacie już pisane. Ma oporności inne niż prawidłowe, mimo wszystko niezależnie od tego czy jest podpięty do niego kabelek czy nie silnik odpala i gaśnie.. Podłączyłem też do kabelka na stałe opór 3000 ohmów i różnicy nie było.
W następnym etapie postanowiłem sprawdzić przepływomierz i czujniki przy nim. Po pierwsze gdy odłączę wtyczkę od tego ustrojstwa, auto już wgl. nie da się odpalić.
rysunek na str 3 http://jutexsystem.republ...aust_system.pdf
Jest tam przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik temp. powietrza.
JAK TO SPRAWDZIĆ? Nigdzie nie znajduję na ten temat informacji, proszę o odpowiedź.
Zdjęcia czujników:
1. http://img838.imageshack....3161/img054.jpg
2. http://img834.imageshack....3733/img055.jpg
3. http://img837.imageshack....6565/img056.jpg
Wg mnie jest to czujnik temperatury powietrza, przy zmianie lekkiej temperatury jego oporność się zmienia. Nie wiem tylko czy jest to dioda czy termistor i jakie wskazania |
_________________ Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
|
Ostatnio zmieniony przez tt 25-07-2010, 19:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
e-gen
moderator
Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-07-2010, 15:23
|
|
|
tt,
Popraw linki.
Na szybko kilka wzorcowych parametrów:
Silniczek krokowy (ISC):
rezystencja: 5-35 Ohm przy 20"C
Czujnik "zdjęcia nogi z gazu" (IPS)
typ. on/off (znajduje się w (lub przy?) silniczku krokowym)
Czujnik temp. powietrza zasysanego:
rezystencja: 2.33 - 2.97 KOhm przy 20"C
Czujnik położenia przepustnicy (TPS):
rezystencja: 3.5 - 6.5 KOhm
napięcie: 0.48-0.52V przy domkniętej przepustnicy
Czujnik temp. cieczy chłodzącej:
rezystencja: 2.5 KOhm przy 20"C
0.3 KOhm przy 80"C
Czujnik położenia wałka rozrządu: foto-diodowy
Czujnik położenia wału: foto-diodowy
Wtryskiwacz paliwa:
rezystencja: 13-16 Ohm przy 20"C
PCSV (recyrkulacja par paliwa):
typ: on/off (zawór elektromagnetyczny, który się otwiera i zamyka)
Wolne obroty: 700 +/-100 RPM
Statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu (BTDC): 5" +/-2"
Korzystaj z bezpłatnego wsparcia serwisowego Hyundai-a na stronie http://hmaservice.com/ (wymagania: bezpłatna rejestracja oraz przeglądarka IE) ; wejdź w zakładkę SHOP i wybierz Excel X2 1.5 MPI |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
|
tt
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony GLS MPI 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 7 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2015, 15:13
|
|
|
Problemem było ECU - padały kondensatory. Ostatecznie padły, wylały się i wytrawiły ścieżki. ECU pomimo próby nie udało się już uratować. Udało mi się natomiast kupić ECU używane, w którym ktoś już wcześniej wymienił kondensatory. Auto wciąż jeździ, od tamtego czasu zrobiło ponad 20tys km. |
_________________ Hyundai Pony GLS MPI '91r.
Silnik:G4DJ Pojemność:1468ccm Moc:62kW
|
|
|
|
|
|
|