Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Twój pierwszy problem z nowym lancerem.
Autor Wiadomość
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2015, 13:41   

Witam,

jestem świeżym użytkownikiem Lancera jak i nowym użytkownikiem na forum. Samochód mam od kilku dni i póki co jest w fazie testów :) Samochód jest z 2007 roku i posiada prawie 200k przebiegu.

Przejechałem tym autkiem ok. 200km i dostrzegłem głośne "stukanie" z tyłu podczas jazdy po nierównościach. Ponieważ wyczytałem, że samochód jest ogólnie głośny to chciałbym się zapytać czy to jest normalne czy może to zwiastować jakąś większą usterkę? Przyznam się że nie akurat zawieszenia podczas oględzin nie byłem w stanie dokładnie sprawdzić, a jazda próbna nie wykazała żadnych problemów pod tym względem.

Druga rzecz to lekkie drgania na kierownicy podczas jazdy powyżej 120km/h. Czy te auta tak mają czy to też będzie trzeba dokładnie sprawdzić?

Zamierzam niebawem wybrać się do mechanika w celu dokładnego sprawdzenia tych problemów, ale ciekawi mnie jak to wygląda u pozostałych posiadaczy tego modelu.
 
 
Grzech1976 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan Inform 2014/2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 16
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 13-02-2015, 14:54   

Drgania kierownicy nigdy nie są czymś normalnym, niezależnie od modelu samochodu. Natomiast stuki na nierównościach u lancerów występują (wg opinii na forum) i nie muszą oznaczać wielkich problemów z zawieszeniem.
W moim Lancerze póki co nic nie stuka.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2015, 14:56   

Co do stukania z tyłu przy tym przebiegu może coś się pojawić. Przyczyn może być wiele. Polecam dokładne obadanie bagażnika na początek czy coś zapomnianego nie stuka, a jeśli nie to w zawieszeniu wielowahaczowym jest sporo elementów mogących stukać.
Co do drgań, to nie ma prawa tak być.Zacznij od opon - czy są wyważone, czy felgi nie brudne, sprawdź ciśnienie, stan felg czy nie pogięte. Trudno zdiagnozować na odległość, ale przyczyn może być wiele i mogą się okazać bardzo prozaiczne.
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-02-2015, 21:41   

aequitas, zobacz w zakładce "Techniczne" od wczoraj rozpatrujemy mój problem bicia na kierownicy przy większych prędkościach. Może dowiesz się czegoś nowego. Pozdrawiam
_________________

 
 
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2015, 10:38   

Dzięki za rady. Okazało się, że w oponach była woda. Po wysuszeniu opon i wyważeniu jest znacznie lepiej, ale czuć delikatnie wibracje podczas jazdy.

Na stacji diagnostycznej stwierdzono, że mam do wymiany sworznie wahacza, albo całe wahacze z przodu, natomiast z tyłu do wymiany są gumy stabilizatora. Diagnosta nie sprawdził góry zawieszenia. Stwierdził, że zrobi to gdy wyeliminuje już znalezione usterki.

Mechanik potwierdził diagnozę. Dodał, że jeden stabilizator stuka. Koszt naprawy wygląda następująco:
- Wahacze: 2x ~400zł
- Gumy: 2x ~50zł
- Robota ~100-200zł
Łącznie: 1000-1100zł

Trochę dużo, tym bardziej, że może się okazać, że to nie koniec wydatków. Teraz nasuwa mi się kilka pytań:

Co myślicie o cenach? (Zrobić to w tym zakładzie czy szukać innego?)
Może się okazać, że tylko jeden wahacz będzie do wymiany, ale czy tak się robi?
I czy wymiana wahacza obejmuje też wymianę sworznia wahacza?
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-02-2015, 14:50   

sądząc po cenie wahaczy to chyba wszystkie elementy..bo 400 zł za strone to sporo. zobacz w internecie, że ceny za elementy klarują się max do 100zł. skąd jestes ? bo jeśli okolice krakowa/ kraków, to możesz wybrać Auto Service, w Michałowicach , Pan Leszek jest oficjalnym mechanikiem dla MM na południową Polskę. Jeśli to świeży zakup,to przydałoby się wymienić/sprawdzić jeszcze wszystkie filtry.

[ Dodano: 14-02-2015, 14:51 ]
http://forum.mitsumaniaki...5201ec83bf8996a
 
 
michaello 
Forumowicz


Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 460
Skąd: WE
Wysłany: 15-02-2015, 09:40   

aequitas,
W mojej ocenie wycena mechanika nie jest wysoka, 100-200 zl za wymiane wahaczy, gum stabilizatora to malo, 350 zl to minimum za dobry wahacz i tanszego nawet nie szukaj. Zastanow sie czy nie regenerowac oryginalnych wahaczy nigdy nie wiadomo na jaki trafisz zamiennik. Ostatnio rozmawialem w ASO i sami doradzaja aby w tym przypadku regenerowac a nie wymieniac na nieoryginalne. Niestety Lemforder nie produkuje tej czesci do Lancera, a to chyba jedna z nielicznych firm, ktorej zamieniki mozna brac w ciemno.
Bicie kierownicy przerabialem niejednokrotnie, w wiekszosci przypadkow to byly zle wywazone opony, ostatnio... zuzyte koncowki drazkow kierowniczych. Pojedz do ASO na sama ocene zawieszenia, koszt to ok. 70 zl. upewnisz sie czy diagnoza zawieszenia mechanika jest wlasciwa, przekonalem sie o tym na wlasnej skorze. Jesli chodzi o wibracje to przede wszystkim zamien kola przod z tylem.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-02-2015, 19:48   

Oryginalnych wahaczy tylnych nie trzeba regenerować, wystarczy wymienić tuleje gumo-metalowe, ale do tego potrzebna jest prasa hydrauliczna. Ponad to, żeby wyjąć wahacz trzeba wyciąć po chamsku śruby mocujące, ponieważ z reguły śruby są w tulejach zapieczone na amen. Dodatkowo trzeba wymienić łączniki wahaczy. Praktycznie cały tył jest wybebeszany. Wszystko to miałem robione we wrześniu, razem z tulejami z przodu, w ASO i trwało to 8h (1 pracownik), cena 2500pln bez rabatu.
 
 
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2015, 00:20   

Bardzo dziękuje za kontakt do Pana Leszka. Do Michałowic mam niecałe 30km :)

Po skonsultowaniu się ze znajomym mechanikiem w sprawie tego zawieszenia, stwierdził że niema potrzeby wymiany całego wahacza tylko samych sworzni tak jak stwierdził diagnosta, a mechanik chciał wymienić cały wahacz bo ponoć mniej roboty przy tym :?: :evil:

Same sworznie to koszt 50-70zł/szt i to właśnie tylko je wymienię. Jeśli własności jezdne po wymianie tych elementów się nie poprawią to udam się do ASO tak jak pisał @michaello.

Mam jeszcze pytanie odnośnie rozrządu w silnikach 1.5. Czy się to robi w tych silnikach? Wiem, że w tych motorach są łańcuchy, ale raczej niezniszczalne to one nie są. Mój misiek ma już ładny przebieg (200k) i podejrzewam, że raczej nie miał zmienianego łańcucha ani osprzętu (pompy wody, napinaczy etc.). Jak sądzicie warto się kosztować?

[Edit]
Przejeżdżałem dziś koło ASO i tak sobie pomyślałem czemu by nie wstąpić.

Mechanicy przeprowadzili diagnozę zawieszenia: do wymiany sworznie wahaczy i podpory. Okazało się że z tyłu tłukła się metalowa osłona którą mi przykręcono. Wypytałem o zestaw głośnomówiący (mam przyciski na kierownicy, mikrofon, a zestaw nie działa) - mechanik stwierdził, że do wymiany jest moduł. Poprosiłem go o pokazanie jak się do niego dostać i grzecznie mi wytłumaczył co i jak powinienem sobie rozkręcić.

Poprosiłem również o ocenę pracy silnika. Akurat wtedy samochód wszedł w tryb serwisowy, Panowie mi wydrukowali błędy jakie się pojawiły w komputerze i zaktualizowali sterowniki w komputerze. Wizyta nie kosztowała mnie nic :D
 
 
megauchuch 
Mitsumaniak
03256/KMM


Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8 143km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2015, 15:16   

ile zapłaciłeś w aso za takie sprawdzenie ? / wiem ,że teraz jest promocja na ferie zimowe, przegląd za 5 zł . / umówiłem się jutro na taki przegląd, ponieważ dlaczego nie sprawdzić jak za "piątaka"

[ Dodano: 16-02-2015, 15:17 ]
co do rozrządu wałkowany był temat niejednokrotnie , poszukaj na forum . pzdr

[ Dodano: 16-02-2015, 15:26 ]
nie doczytałem , że wizyta nie kosztowała nic ...
hm troche dziwne ,w aso za damo, hm ;)
 
 
aequitas 
Forumowicz

Auto: Lancer CY2A Sedan 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 83
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-02-2015, 22:15   

Zanim poprosiłem o diagnozę zapytałem ile to będzie kosztować, na co usłyszałem, że samo sprawdzenie zawieszenia nic nie kosztuje :)

Rozmawiałem na temat rozrządu w ASO. Dowiedziałem się, że łańcuch powinienem zmienić gdy zacznie metalicznie stukać (napnie się), w innym razie nie powinienem się tym przejmować. Za to zasugerowano mi bym sprawdził sobie luzy na zaworach i je wyregulował w razie konieczności, o czym nie wiedziałem i zrobię to przy najbliższej wizycie u mechanika.

Podsumowując mam do wymiany:
- 2x 70zł sworzeń wahacza
- 2x 70zł łącznik stabilizatora
- 2x 20zł gumy stabilizatora
- sprawdzenie/regulacja zaworów
- 200zł wymiana oleju, filtra oleju i paliwa
- sprawdzenie / wymiana świec
- 250zł wymiana modułu bluetooth (używany)

Więc pi razy drzwi wychodzi < 1000 zł + robota którą wykona znajomy mechanik - pewnie w dobrej cenie. Jeżeli mi nic ponad to nie wyskoczy to będę mega zadowolony z zakupu miśka 8)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 17-02-2015, 17:58   

aequitas napisał/a:
Za to zasugerowano mi bym sprawdził sobie luzy na zaworach i je wyregulował w razie konieczności, o czym nie wiedziałem i zrobię to przy najbliższej wizycie u mechanika.

Tak łatwo nie będzie.
Najpierw mechanik musi sprawdzić szczelinomierzem luzy zaworowe na tzw. szklankach w stosunku do parametrów producenta. W przypadku różnic konieczne będzie zamówienie odpowiednich szklanek do wymiany plus ewentualna uszczelka pod głowicę. Ten silnik nie posiada regulacji na śrubkach czy czymś podobnym, trzeba wymienić szklanki. Poszukaj w dziale np. Lancer a LPG.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2015, 09:43   

Trik napisał/a:
uszczelka pod głowicę.
Pokrywę zaworów ;)
Trik napisał/a:
W przypadku różnic konieczne będzie zamówienie odpowiednich szklanek do wymiany
raczej ich planowanie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-02-2015, 00:45   

Hubeeert napisał/a:
raczej ich planowanie.

Chodzi o planowanie zakupu czy o planowanie przez zdjęcie grubości/wysokości?
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-02-2015, 13:04   

Dzisiaj lancer zgasłą. Tzn gaśnie na wolnych obrotach. Żona wyjechała rano i na dojeździe do skrzyżowania po wrzuceniu luzu obroty spadają i silnik gaśnie. Wcześniej tego nie było. Nie wyświetla się żadna kontrolka. Co może być przyczyną?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.