Problem z TURBO |
Autor |
Wiadomość |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 17-02-2015, 08:32 Problem z TURBO
|
|
|
Witam. Jestem posiadaczem OUTLANDERA II 2.0 diesel. Od kilku tygodni sporadycznie pojawiający się problem z turbiną - podczas spokojnej jazdy po dodaniu gazu nie włącza się turbo. Po ponownym uruchomieniu samochodu problem znika. Nie zapala się żadna kontrolka, wszystko jakby wraca do normy. Wymieniłem filtr powietrza i nic. Czy przy filtrze jest jakiś czujnik, który mogłem podczas wymiany filtra niechcący wyłączyć? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2015, 15:03
|
|
|
kolo77 napisał/a: | podczas spokojnej jazdy po dodaniu gazu nie włącza się turbo. |
Turbina pracuje cały czas nawet na wolnych obrotach kręci się ,czym więcej gazu dajesz tym efektywniej turbina stwarza ciśnienie
kolo77 napisał/a: | Po ponownym uruchomieniu samochodu problem znika. |
Jaki jest problem auto nie przyspiesza brak mocy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-02-2015, 21:01
|
|
|
kolo77 napisał/a: | Czy przy filtrze jest jakiś czujnik, który mogłem podczas wymiany filtra niechcący wyłączyć? | nie. Od kiedy masz autko? jaka jest jego historia? jak jeździsz - wolno, szybko, miasto,trasy? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 18-02-2015, 12:16
|
|
|
Witam. problem w tym że samochód nie przyspiesza. jeżdżę w trybie zmiennym (miasto/autostrada). Tak jak pisałem dzieje się to sporadycznie, a samochód kupiłem z pewnej ręki - od wujka, który dbał o niego. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 18-02-2015, 14:39
|
|
|
A cos bardziej w szczegolach:) wujo dbal czyli mial ciezka noga? po jezdzie odczekal pare sekund przed wylaczeniem silnika? jak Ty jezdzisz? na wyzszych obrotach ma moc? na zimnych/cieplym silniku jest moc? |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-02-2015, 07:18
|
|
|
Wujek jeździł bardzo spokojnie, mocy 170 km nie wykorzystywał. Ja tez nie startuje jak na pole position. Zauważyłem, że brak przyspieszenia występuje jak silnik się zagrzeje. Dziwi mnie to, ponieważ po ponownym uruchomieniu wszystko jest OK. Nie miałem takiego przypadku, zanim wymieniłem filtr powietrza. Filtr jest zgodny do tego samochodu (FILTRON). Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-02-2015, 07:31
|
|
|
kolo77 napisał/a: | Nie miałem takiego przypadku, zanim wymieniłem filtr powietrza. |
To załóż jakiś porządny filtr .
Ogólnie filtron nie jest polecany, przynajmniej na forum . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Seferiel
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2014 Posty: 36 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-02-2015, 07:41
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ogólnie filtron nie jest polecany, przynajmniej na forum . |
Dziwne, bo wszyscy polecają filtron... |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-02-2015, 07:52
|
|
|
Cytat: | Dziwne, bo wszyscy polecają filtron... |
Reklama w tv się nie liczy .
http://forum.mitsumaniaki...t=69182&start=0
Po drugie, skoro przed założeniem filtrona u kolegi było ok to samo mówi za siebie .
Poczekamy, może kolega zmieni filtrona na coś innego i się podzieli informacją. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-02-2015, 09:22
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | To załóż jakiś porządny filtr . | bez przesady. Filtr w Outku jest na 60kkm czyli nawet bardzo badziewny musiałby być mocno skopany, aby świeżo założony miał zbyt mały przepływ. A jak ma za duży to najwyżej diabli wezmą silnik a nie turbinę. kolo77 napisał/a: | Wujek jeździł bardzo spokojnie, mocy 170 km nie wykorzystywał. Ja tez nie startuje jak na pole position. | wg mnie tu masz przyczynę początkowego stadium problemów z turbiną. BTW moc 140KM. Na początek kup dodatek do diesla Castrol TDA i wlej przy tankowaniu. Następnie co najmniej kilkadziesiąt km a najlepiej kilkaset z obrotami silnika pow. 3000 i zmienną prędkością jazdy - od czasu do czasu pedał do spodu i całkowicie odpuść . Ten silnik ma zmienną geometrią kierowniczek powietrza w turbinie sterowaną podciśnieniem. Niestety problemy z tym przy spokojnym trybie jazdy, a jeszcze w mieście są powszechne. Stopniowo nawarstwia się niespalona sadza i w końcu blokuje ruch łopatek, co powoduje, że spokojnie to jedzie, ale jak chce się przyspieszyć to one zamiast się ruszyć - stoją i nie ma mocy. Przyczyną może być też awaria tzw. gruszki czyli małego siłownika podciśnieniowego, który rusza tymi kierowniczkami, ale biorąc pod uwagę historię obstawiam sadzę.
Ja przejechałem swoim Outkiem 155kkm bez takich problemów, ale jeżdżę dynamicznie, chociaż bez "Pit-Stopów" bo Outek do tego się nie nadaje, nawet Superb pomimo 4s przewagi 0-100 też nie jest samochodem do startów na zielonym . Znajomy przy 70kkm spokojnej jazdy (60km/h na 6 , często 2,5km "trasy" ) swoim Outkiem miał już czyszczoną turbinę, zawór EGR i jeszcze kilka rzeczy bo mu samochód szarpał, wchodził w tryb awaryjny, itp. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-02-2015, 10:49
|
|
|
Radzę podjechać do ASO i sprawdzić na kompie może trzeba wgrać nowy program |
_________________
 |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 19-02-2015, 10:52
|
|
|
Dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 19-02-2015, 11:20 ]
[Na początek kup dodatek do diesla Castrol TDA i wlej przy tankowaniu.]
Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi? |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-02-2015, 16:19
|
|
|
kolo77 napisał/a: | Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi? | nie zaszkodzi. czy pomoże to też nie wiem, ale 30zł to nie majątek, a naprawiać (i wydawać większe pieniądze) zawsze zdążysz. Skoro jeździsz na V-Power to możesz też spróbować bez TDA - po prostu zmienić na jakiś czas styl jazdy, bo spokojny i oszczędny nie służy nowoczesnym dieslom. Zapomniałem dopisać TDA oczywiście nie całe, a dwie miarki czyli zostanie jeszcze na 4 tankowania Ja lałem po jednej miarce do większości tankowań zwykłego ON czyli 90% moich tankowań. W połączeniu ze stylem jazdy, tuningiem oraz trasami dało to rezultat w postaci 155kkm bezproblemowej jazdy - jeśli chodzi o silnik. Bo hamulce i ich serwisowanie w ASO to beznadziejna sytuacja Sprawdź sobie czy na pewno hamują Ci tylne również od wewnętrznej strony. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
kolo77
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014 Posty: 32 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 20-02-2015, 09:11
|
|
|
rezon napisał/a: | kolo77 napisał/a: | Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi? | nie zaszkodzi. czy pomoże to też nie wiem, ale 30zł to nie majątek, a naprawiać (i wydawać większe pieniądze) zawsze zdążysz. Skoro jeździsz na V-Power to możesz też spróbować bez TDA - po prostu zmienić na jakiś czas styl jazdy, bo spokojny i oszczędny nie służy nowoczesnym dieslom. Zapomniałem dopisać TDA oczywiście nie całe, a dwie miarki czyli zostanie jeszcze na 4 tankowania Ja lałem po jednej miarce do większości tankowań zwykłego ON czyli 90% moich tankowań. W połączeniu ze stylem jazdy, tuningiem oraz trasami dało to rezultat w postaci 155kkm bezproblemowej jazdy - jeśli chodzi o silnik. Bo hamulce i ich serwisowanie w ASO to beznadziejna sytuacja Sprawdź sobie czy na pewno hamują Ci tylne również od wewnętrznej strony. | Dziękuję. |
_________________ Marcin |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2015, 12:22
|
|
|
lexus napisał/a: | Radzę podjechać do ASO i sprawdzić na kompie może trzeba wgrać nowy program | Była aktualizacja oprogramowania do sterowania turbiną to raz a dwa, że MUT3 pozwoli na pełną diagnozę. Nie każdy "uniwersalny" komputer serwisowy chce gadać z Mitsubishi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|