Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z TURBO
Autor Wiadomość
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 17-02-2015, 08:32   Problem z TURBO

Witam. Jestem posiadaczem OUTLANDERA II 2.0 diesel. Od kilku tygodni sporadycznie pojawiający się problem z turbiną - podczas spokojnej jazdy po dodaniu gazu nie włącza się turbo. Po ponownym uruchomieniu samochodu problem znika. Nie zapala się żadna kontrolka, wszystko jakby wraca do normy. Wymieniłem filtr powietrza i nic. Czy przy filtrze jest jakiś czujnik, który mogłem podczas wymiany filtra niechcący wyłączyć? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
_________________
Marcin
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-02-2015, 15:03   

kolo77 napisał/a:
podczas spokojnej jazdy po dodaniu gazu nie włącza się turbo.

Turbina pracuje cały czas nawet na wolnych obrotach kręci się ,czym więcej gazu dajesz tym efektywniej turbina stwarza ciśnienie
kolo77 napisał/a:
Po ponownym uruchomieniu samochodu problem znika.

Jaki jest problem auto nie przyspiesza brak mocy :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-02-2015, 21:01   

kolo77 napisał/a:
Czy przy filtrze jest jakiś czujnik, który mogłem podczas wymiany filtra niechcący wyłączyć?
nie. Od kiedy masz autko? jaka jest jego historia? jak jeździsz - wolno, szybko, miasto,trasy?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 18-02-2015, 12:16   

Witam. problem w tym że samochód nie przyspiesza. jeżdżę w trybie zmiennym (miasto/autostrada). Tak jak pisałem dzieje się to sporadycznie, a samochód kupiłem z pewnej ręki - od wujka, który dbał o niego.
_________________
Marcin
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 18-02-2015, 14:39   

A cos bardziej w szczegolach:) wujo dbal czyli mial ciezka noga? po jezdzie odczekal pare sekund przed wylaczeniem silnika? jak Ty jezdzisz? na wyzszych obrotach ma moc? na zimnych/cieplym silniku jest moc?
 
 
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 19-02-2015, 07:18   

Wujek jeździł bardzo spokojnie, mocy 170 km nie wykorzystywał. Ja tez nie startuje jak na pole position. Zauważyłem, że brak przyspieszenia występuje jak silnik się zagrzeje. Dziwi mnie to, ponieważ po ponownym uruchomieniu wszystko jest OK. Nie miałem takiego przypadku, zanim wymieniłem filtr powietrza. Filtr jest zgodny do tego samochodu (FILTRON). Z góry dziękuje za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam.
_________________
Marcin
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-02-2015, 07:31   

kolo77 napisał/a:
Nie miałem takiego przypadku, zanim wymieniłem filtr powietrza.

To załóż jakiś porządny filtr :wink: .
Ogólnie filtron nie jest polecany, przynajmniej na forum 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Seferiel 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 36
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-02-2015, 07:41   

Bizi78 napisał/a:
Ogólnie filtron nie jest polecany, przynajmniej na forum 8) .

Dziwne, bo wszyscy polecają filtron... :twisted:
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21022
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-02-2015, 07:52   

Cytat:
Dziwne, bo wszyscy polecają filtron... :twisted:

Reklama w tv się nie liczy :P .
http://forum.mitsumaniaki...t=69182&start=0
Po drugie, skoro przed założeniem filtrona u kolegi było ok to samo mówi za siebie :wink: .
Poczekamy, może kolega zmieni filtrona na coś innego i się podzieli informacją.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-02-2015, 09:22   

Bizi78 napisał/a:
To załóż jakiś porządny filtr .
bez przesady. Filtr w Outku jest na 60kkm czyli nawet bardzo badziewny musiałby być mocno skopany, aby świeżo założony miał zbyt mały przepływ. A jak ma za duży to najwyżej diabli wezmą silnik a nie turbinę.
kolo77 napisał/a:
Wujek jeździł bardzo spokojnie, mocy 170 km nie wykorzystywał. Ja tez nie startuje jak na pole position.
wg mnie tu masz przyczynę początkowego stadium problemów z turbiną. BTW moc 140KM. Na początek kup dodatek do diesla Castrol TDA i wlej przy tankowaniu. Następnie co najmniej kilkadziesiąt km a najlepiej kilkaset z obrotami silnika pow. 3000 i zmienną prędkością jazdy - od czasu do czasu pedał do spodu i całkowicie odpuść . Ten silnik ma zmienną geometrią kierowniczek powietrza w turbinie sterowaną podciśnieniem. Niestety problemy z tym przy spokojnym trybie jazdy, a jeszcze w mieście są powszechne. Stopniowo nawarstwia się niespalona sadza i w końcu blokuje ruch łopatek, co powoduje, że spokojnie to jedzie, ale jak chce się przyspieszyć to one zamiast się ruszyć - stoją i nie ma mocy. Przyczyną może być też awaria tzw. gruszki czyli małego siłownika podciśnieniowego, który rusza tymi kierowniczkami, ale biorąc pod uwagę historię obstawiam sadzę.
Ja przejechałem swoim Outkiem 155kkm bez takich problemów, ale jeżdżę dynamicznie, chociaż bez "Pit-Stopów" bo Outek do tego się nie nadaje, nawet Superb pomimo 4s przewagi 0-100 też nie jest samochodem do startów na zielonym ;) . Znajomy przy 70kkm spokojnej jazdy (60km/h na 6 :roll: , często 2,5km "trasy" :evil: ) swoim Outkiem miał już czyszczoną turbinę, zawór EGR i jeszcze kilka rzeczy bo mu samochód szarpał, wchodził w tryb awaryjny, itp.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-02-2015, 10:49   

Radzę podjechać do ASO i sprawdzić na kompie może trzeba wgrać nowy program
_________________

 
 
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 19-02-2015, 10:52   

Dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 19-02-2015, 11:20 ]
[Na początek kup dodatek do diesla Castrol TDA i wlej przy tankowaniu.]

Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi?
_________________
Marcin
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-02-2015, 16:19   

kolo77 napisał/a:
Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi?
nie zaszkodzi. czy pomoże to też nie wiem, ale 30zł to nie majątek, a naprawiać (i wydawać większe pieniądze) zawsze zdążysz. Skoro jeździsz na V-Power to możesz też spróbować bez TDA - po prostu zmienić na jakiś czas styl jazdy, bo spokojny i oszczędny nie służy nowoczesnym dieslom. Zapomniałem dopisać TDA oczywiście nie całe, a dwie miarki czyli zostanie jeszcze na 4 tankowania :) Ja lałem po jednej miarce do większości tankowań zwykłego ON czyli 90% moich tankowań. W połączeniu ze stylem jazdy, tuningiem oraz trasami dało to rezultat w postaci 155kkm bezproblemowej jazdy - jeśli chodzi o silnik. Bo hamulce i ich serwisowanie w ASO to beznadziejna sytuacja ;) Sprawdź sobie czy na pewno hamują Ci tylne również od wewnętrznej strony.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kolo77 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 20-02-2015, 09:11   

rezon napisał/a:
kolo77 napisał/a:
Tankuję Shell V power, który czyści układ. czy wlanie TDA Castrol nie zaszkodzi?
nie zaszkodzi. czy pomoże to też nie wiem, ale 30zł to nie majątek, a naprawiać (i wydawać większe pieniądze) zawsze zdążysz. Skoro jeździsz na V-Power to możesz też spróbować bez TDA - po prostu zmienić na jakiś czas styl jazdy, bo spokojny i oszczędny nie służy nowoczesnym dieslom. Zapomniałem dopisać TDA oczywiście nie całe, a dwie miarki czyli zostanie jeszcze na 4 tankowania :) Ja lałem po jednej miarce do większości tankowań zwykłego ON czyli 90% moich tankowań. W połączeniu ze stylem jazdy, tuningiem oraz trasami dało to rezultat w postaci 155kkm bezproblemowej jazdy - jeśli chodzi o silnik. Bo hamulce i ich serwisowanie w ASO to beznadziejna sytuacja ;) Sprawdź sobie czy na pewno hamują Ci tylne również od wewnętrznej strony.
Dziękuję.
_________________
Marcin
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 12:22   

lexus napisał/a:
Radzę podjechać do ASO i sprawdzić na kompie może trzeba wgrać nowy program
Była aktualizacja oprogramowania do sterowania turbiną to raz a dwa, że MUT3 pozwoli na pełną diagnozę. Nie każdy "uniwersalny" komputer serwisowy chce gadać z Mitsubishi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.