Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku
Autor Wiadomość
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 20-02-2015, 12:44   GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku

Witam. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika który wymieniał mi kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Zauważyłem że coś klepie w silniku(przed wymianą tego nie było) Co to może być ? :x
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2015, 16:20   

Wszystko.
Olej wymieniał?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2015, 18:28   

Np za mocno naciągnięty pasek rozrządu i stuki pochodzace z hydraulicznego napinacza, ewentualnie po długim postoju olej spłynął z magistrali olejowej i klepią popychacze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 20-02-2015, 22:22   

Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)

https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY

Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.

Dosłownie silnik pracuje jak diesel :roll:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-02-2015, 22:53   

adamek90 napisał/a:
Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)

https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY

Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.

Dosłownie silnik pracuje jak diesel :roll:


Obstawiam nic innego jak przestawiony rozrząd , zalecam jak najszybszą diagnozę i reklamację usługi ! , bo jeśli zawór się urwie silnik tylko do wymiany , koszt remontu nieopłacalny .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-02-2015, 22:59   

Też sprawdził bym rozrząd jak najszybciej.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-02-2015, 12:09   

a nie nasila sie ten halas przy 3 tys obrotow? Moze slynny walek balansowy zle ustawil?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 22-02-2015, 12:10   

Właśnie słychać te dziwne dźwięki w okolicach 2-2.5 tys obr. Najgorzej jak przyśpieszę i trochę odpuszczę gazu i trzymam w okolicach tych obrotów. Na wyźszych obrotach jest wszystko w normie. Dodam że auto nie ma źadnych wibracji i moc ma taką samą jak przed wymianą.

P.S Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-02-2015, 13:36   

adamek90 napisał/a:
Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy?
Byłoby odczuwalne/zauważalne nie musi być to spadek mocy ale wystarczy odmieniona praca
Sprawdzałeś wogóle jaki masz poziom oleju w silniku :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 24-02-2015, 11:23   

Witam ponownie. Byłem dzisiaj u pana "mechanika" i stwierdził,że te dziwne dźwięki to mogą być panewki. Przypominam że przed wymianą rozrządu silnik pracował idealnie a po wymianie ewidentnie słychać dziwne dźwięki które nasilają się się w granicach 2 tys.obr/min.(Wibracji nie czuć)

Umówiłem się z panem "mechanikiem" na diagnozę na piątek.

I teraz do was ogromna prośba: Proszę o podesłanie wszelkich serwisówek,manuli i innych instrukcji jak wymienić poprawnie rozrząd w galancie 2.4 GDi.

Pan"mechanik" na moje słowa,że może pasek za mocno naciągnął,że może źle ustawił wałek balansowy,stwierdził,że jest to nie możliwe.

Obiecałem Panu że wydrukuje mu wszystkie informacje na temat wymiany rozrządu w GDI,powiedział że porówna to z jakimiś swoimi instrukcjami.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 24-02-2015, 11:52   

Instrukcja serwisowa (ENG) Galant 1997-2003

Jak sciagniesz archiwum to wejdz w suplements, 1999, rozdzial 11D strona 33.

Masz silnik 4G64 wiec jak nie wsuwal wkretaka w blok silnika to ma male szanse na poprawne ustawienie walka balansowego
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2015, 12:06   

Ale wałek stukał nie będzie...
Tym bardziej, że nie ma wibracji...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
adamek90 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 104
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 24-02-2015, 12:23   

Dzięki wielkie! Wolał bym jednak coś po polsku . Czy te instrukcję nadadzą się ?

http://motofocus.pl/techn...od-silnika-4g64

http://forum.mitsumaniaki...+galant+2.4+gdi
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 24-02-2015, 13:25   

2.4 GDI to DOHC - bardzo łatwo się rąbnąć o ząbek przy ustawianiu kół rozrządu i dodatkowo przesunąć o kolejny przy puszczeniu napinacza hydraulicznego
dźwięki z filmu to klepiący zawór, na pewno nie panewka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.