Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Poci sie olejem
Autor Wiadomość
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-02-2015, 13:50   [MSS DID] Poci sie olejem

Samochód strasznie poci się olejem, nawet zaobserwowałem dość spore ubytki tak mi się wydaje :) Na zdjęciu można zobaczyć jak to mniej więcej wygląda http://zapodaj.net/9789265fa5ea1.jpg.html . Jakiś czas temu auto strasznie kopciło z rury wydechowej z początku białym dymem, później jakby to nazwać takim lekko olejowym. Wymieniliśmy turbinę na inną po regeneracji. Być może był to błąd, ale patrząc na stan tamtej turbiny pochodziła by jeszcze maksymalnie pół roku. Samochód przestał kopcić przynajmniej z rury wydechowej.... Lecz ciągle kopci spod maski jak na zdjęciu http://zapodaj.net/e24ab61090abb.jpg.html jakby zza kolektora. A wszystko zaczyna się dziać gdy auto jest na wysokich obrotach, jakby to powiedzieć gdy zaczyna działać turbo. Zaobserwowaliśmy dziwne zachowanie węża harmonijkowego zaznaczonego na obrazku http://zapodaj.net/22954b3db0b62.jpg.html Przy dużych obrotach jakby właśnie on chlapał olejem. On jest podłączony do kolektora prawda? Do czego służy i czy może być przyczyną problemów?

Pozdrawiam
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-02-2015, 18:58   

Dokuro napisał/a:
Lecz ciągle kopci spod maski jak na zdjęciu

To przewód od EGR masz uszkodzony tzn nie zamyka się nieszczelność stąd spaliny , warto przeczyścić cały układ dolotowy i sprawdzić odmę która zasyfia cały dolot mgłą olejową
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-02-2015, 21:06   

Ten harmonijkowy przewód o który pytałem to właśnie jest ten przewód EGR czy jeszcze cos innego? Da radę wymienić go samemu czy musi zrobić to mechanik? ;) A oprócz tego skąd olej? Czy tak musi się po prostu pocić?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-02-2015, 21:55   

To nie jest normalne taka ilosć oleju, czy w trakcie wymiany turbiny był rozebrany cały układ dolotowy i czyszczony, czy byla wymieniana odma, komplet filtrów z olejem :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-02-2015, 22:39   

robertdg napisał/a:
rozebrany cały układ dolotowy i czyszczony

Szczerze wątpię... Mechanik się nie popisał mając wszystko na wierzchu nawet nie chciało mu się tego wyczyścić. Odmy nie wymieniałem. Jedynie co było robione to został puszczony wąż od odmy do butelki czy przypadkiem stamtąd nie leje, ale po kilku tygodniach jazdy była zupełnie pusta. Mówisz, że wymiana odmy by mu nie zaszkodziła? :)

Cytat:
komplet filtrów z olejem :?:

Tak, filtry były wymieniane całkiem niedawno.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2015, 07:35   

Nowa oryginalna odma specjalnie nie jest droga, no ale jak sprawdzaliście swoja i stwierdziliście ze dobra to nie wiem czy jest sens wymieniac, przy wymianie turbiny konieczne mycie przewodów IC plus sam IC a do tego olej w silniku z filtrem - ale to jest opisane w karcie gwarancyjnej turbiny jakich czynności nie wolno pominąć.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-02-2015, 10:46   

W niedziele czyscilem przewody IC bylo tam sporo oleju, ale samego IC nie. Zobacze czy dalej bedzie olej w tych przewodach. Jest to mozliwe, ze jest to stary olej w sumie przez lata moglo sie go troche tam nazbierac?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2015, 18:26   

Skoro nie czyściłes IC to olej który w nim pozostał będzie dalej wędrował
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 23-02-2015, 18:40   

Zamierzam właśnie wyczyścić IC, ale to dopiero w piątek i wymienić ten harmonijkowy wąż, o którym wspominałem. Ale dowiedziałem się, że jest dostępny tylko i wyłącznie w sklepie mitsubishi z oryginalnymi częściami :)

Poinformuje o efektach ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-02-2015, 18:45   

Albo Renault, przecież to francuski silnik, ta rurka tania nie jest a wymienia się ja razem z opaskami zaciskowymi
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dokuro 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 9
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-02-2015, 21:53   

Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej. Powiedział jedynie tyle, że wszędzie jest go pełno... I z grubsza przeczyścił, w zaworze EGR też była jakaś maż pewnie olej... skąd? :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-02-2015, 08:24   

EGR znajduje się w kolektorze ssącym, pozwala na recylkulację spalin, ta maż w jego okolicy to połaczenie cząsteczek oleju z sadzą, zawsze sie tak robi przy zaolejeniu ukladu dolotowego.
Radze dokładniejsze umycie silnika i obserwację czy to aby przypadkiem nie jest wyciek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-03-2015, 09:25   

Dokuro napisał/a:
Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej
To poszukaj prawdziwego mechanika... Kto ma wiedzieć jeśli nie mechanik samochodowy?
 
 
Darowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-09-2015, 00:57   

Dokuro napisał/a:
Mechanik stwierdził, że nie ma pojęcia skąd może brać się olej. Powiedział jedynie tyle, że wszędzie jest go pełno... I z grubsza przeczyścił, w zaworze EGR też była jakaś maż pewnie olej... skąd? :(


Witam
Mam podobny problem i ciekaw jestem jak zakończył się Twój ?
Pozdrawiam
_________________
Daro
 
 
henrykMSS 
Mitsumaniak

Auto: mitsubish space star 1,9 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 71
Skąd: białystok
Wysłany: 02-10-2015, 00:20   poci się olejem

a u mnie wygląda to tak oleju nie bierze,nie kopci turbiny nie słychać, tylko nie podoba mi się to co widzę od spodu.A wygląda to tak
http://www.fotosik.pl/zdj...17Kv0ZTqatnV9lF
http://www.fotosik.pl/zdj...l8sQ8bQoc82PCMx
http://www.fotosik.pl/zdj...92Mts6EwUV666Ah
A z góry trochę lepiej
http://www.fotosik.pl/zdj...10n5Qe9D5gO6_NA
http://www.fotosik.pl/zdj...FQRDukIkWIn~EBP
http://www.fotosik.pl/zdj...lDE6rOk0KIBY4Is
nie wiem czy to jest norma,czy to co widać takie mokre zaoliwione na ostatnim zdjęciu to zawór EGR?Jaka uszczelka idzie pod niego czy taka?
http://allegro.pl/uszczel...5441193962.html
I przy okazji słaby docisk wycieraczek na samym środku-co zrobić
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.