[EA3A/W 2.4] LPG do GDi, gaz w GDi |
Autor |
Wiadomość |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-02-2015, 22:04
|
|
|
Z gwarancją jakąkolwiek? Z tego co czytam to w Hyundaiach nowych z 1.6GDI to się sprawdza jakaś instalka za 4000 i dają gwarancję na silnik 5 lat. Jutro będę dzwonił i może coś pomogą
Co złego może się wydarzyć z GDI jak włożę II gen i będę jeździł tylko na LPG (oprócz zapieczenia wtrysków)? W sumie wtryski niepotrzebne bo dziś gazostacje co 30km są i można obyć się bez PB. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Paweł84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 684 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 23-02-2015, 22:30
|
|
|
mnie dwa zakłady montujące gaz odmówiły, Pan z którym rozmawiałem powiedział ze montują
ale tylko do nowych samochodów wymienił Kia i coś jeszcze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-02-2015, 22:50
|
|
|
Na LPG-Forum jeden gazownik wrzucał do galerii już kilka montaży w autach z bezpośrednim wtryskiem, jego nick to SebastianS. Kto by tam nie pytał o montaż w takich silnikach, to zawsze ogłasza się, że nie ma z tym żadnych problemów. |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-02-2015, 22:56
|
|
|
plecho1, dzięki - zagłębiam się w lekturę.
http://www.gzw.pl/wtrysk-bezposredni-i-lpg.html
Coś czuję, że czeka mnie wycieczka na Podkarpacie. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 23-02-2015, 23:10
|
|
|
Zadzwoń i zapytaj o cenę. Nie jest to żaden pionierizm. To V gen. jak Vialle z dotryskiem benzyny. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-02-2015, 23:43
|
|
|
Tylko przy cenach V czy VI generacji, jeśli takie nowe się znajdą do tych starych silników, gazowanie GDI staje się średnio lub wcale nie opłacalne przy dodatkowym zużyciu benzyny na poziomie około 30%. Taka instalacja to koszt 7 - 9 tys więc zwracać będzie się bardzo długo. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-02-2015, 08:28
|
|
|
Nie no spokojnie, STag 400 dpi to komputer do bepośrednich wtrysków. Niestety na stronie Staga jest lista silników. I taka instalka nie kosztuje 8k tylko około 4k. Faktycznie na forum LPG jest SebastianS który ogarnia takie silniki, tak samo ktoś na śląsku.
Oprócz Staga jeszcze jedna firma robi kompa gazowego do bezpośrednich wtrysków, ale tak jak pisaliście to wysztko jest oparte na dotryskach benzyny, na jałowym chodzi na PB, i na maxa też na PB.
Co do Vialle to faktycznie jest jedna instalka która podaje LPG przez wtryski PB, ale są to instalki ściśle dedykowane do konkretnych silników, i kosztują sporo.
Przy obecnych cenach LPG - 1.7-1.9 jest to napewno kuszące. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 24-02-2015, 08:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-02-2015, 08:32
|
|
|
Dzisiaj tam zadzwonię i dowiem się szczegółów. Jeśli by było to 4k brutto to do zaakceptowania bo przy moich przebiegach to około 300 zł miesięcznie oszczędności. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-02-2015, 08:38
|
|
|
Tu jest nawet jakaś aukcja allegro.
http://allegro.pl/instala...5119918122.html |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2015, 09:05
|
|
|
Ja pisałem o Prinsie i o BRC co mają sprawdzone takie instalacje ale być może i taki Stag się by sprawdził tylko że te Miśki to stare silniki i na pewno dla kilku aut nikt nie będzie robił dedykowanego sterownika. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 24-02-2015, 09:57
|
|
|
GZW to sprawdzona firma, gazuje wszystko i podchodzi indywidualnie.
Kilku użytkowników z forum tam było i zagazowali, moje kolejne auto też tam oddam. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 24-02-2015, 20:01
|
|
|
plecho1 napisał/a: | tylko że te Miśki to stare silniki i na pewno dla kilku aut nikt nie będzie robił dedykowanego sterownika. |
Amen!!!! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-02-2015, 14:29
|
|
|
Wszystko już wiem. Montaż w 2.4 GDI jak najbardziej możliwy i trwa 2-3 dni. Dostajemy fajną gwarancję na 100.000km lub 3 lata. Spalanie wygląda mniej więcej tak, że LPG spala tyle co wcześniej benzyny i do 2 litrów benzyny na 100km. Koszt takiej instalacji to 4.300 zł brutto i moim zdaniem jest dość rozsądna, a przy dzisiejszych cenach LPG zwróci się dość szybko. Teraz kilka dni na kalkulacje sobie daję i jak coś to w marcu montaż Przy obecnych cenach paliwa na Auchan w Lublinie instalacji zwróci się po około 16.000 km |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 25-02-2015, 19:45
|
|
|
Jak masz budę zdrową i chcesz śmigać to śmiało. Ja bym się nie zastanawiał. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
inq
Mitsumaniak

Auto: Focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 2776 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-02-2015, 20:01
|
|
|
Oprócz jednego nadkola bardzo zdrowa Decyzja podjęta tylko muszę $$ zorganizować. |
_________________ "Never drive faster than your angel can fly"
Historia zatacza kółko
Renault 19 ('91)-> Ford Probe GT ('92)-> Laguna ('95)-> Peugeot 307 ('04)-> EA5W ('02)-> Renault 19 ('95)-> EA3W ('01)-> Focus ('14)
 |
|
|
|
 |
|