Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem ze sprzegłem
Autor Wiadomość
zbizem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
  Wysłany: 27-02-2015, 10:24   [Cari 1.9DI-D] Problem ze sprzegłem

Witam!
Na wstępie zaznaczam, że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o wszelkie naprawy samochodu!
Posiadam Mitsubishi Carisma 1,9 DID rocznik 2003.
Wczoraj jadąc z dość stromej górki zauważyłem, że mój hamulec jest w kiepskim stanie bo żeby zahamować musiał pedał hamulca wcisnąć do podłogi, żeby zahamować. Po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymałem się i po ponownym uruchomieniu silnika i ruszeniu zauważyłem , że moje sprzęgło przestało działać tzn. wciskałem do podłogi bez żadnego oporu i nie mogłem zmienić biegu. Zatrzymałem się wyłączyłem silnik i zacząłem "pompować" pedałem hamulca i sprzęgła aż w pewnym momencie poczułem w sprzęgle opór. Wówczas uruchomiłem silnik udało mi się włączyć bieg, później zmienić na dwójkę i nawet na trójkę, ale podczas jazdy gdy próbowałem wciskać pedał sprzęgła ponownie NIC bez oporu wcisnąłem pedał do podłogi. Jakoś do domu dojechałem. Po odczekaniu jakiejś chwili na wyłączonym silniku zacząłem "pompować" pedałem sprzęgła i ponownie poczułem opór. Przejechałam się kawałek i podczas jazdy ponownie NIC żadnego oporu i brak możliwości zmiany biegu.
Sprawdziłem stan płynu hamulcowego i nawet trochę dolałem, ale to nic nie pomogło. Myślałem jeszcze o uzupełnieniu płynu w zbiorniku sprzęgła, ale nie wiem który to.
Proszę o szybką pomoc!!!! Polisss !!!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2015, 10:43   

Ten od sprzęgła jest niżej ale jest na przeciwko pedału sprzęgła więc łatwo znaleźć. może spróbuj też odpowietrzyć sprzęgło, odpowietrznik jest na wysprzęgliku na skrzyni a odpowietrza się jak w przypadku hamulców. Sprawdź też czy przy wysprzegliku nie ma żadnych wycieków. Do układu sprzęgła idzie taki sam płyn jak do układu hamulcowego czyli DOT4.
 
 
zbizem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-02-2015, 10:59   

Ok. Dzięki. Po powrocie z pracy spróbuje. Choć umówiłem się już na jutro do mechanika. A tak przy okazji czy to nie padła dwumasa? Co prawda jak czytałem na forum to takich objawów nie zauważyłem, stuki metaliczne przy gaszeniu czy stuki przy zmianie biegów.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2015, 11:06   

U Ciebie jest ewidentnie problem z hydrauliką układu sprzęgła, na początek sprawdź poziom płynu i odpowietrz układ jeśli jednak to nie pomorze, to problem może być w pompie. Można kupić do niej zestaw naprawczy ale chyba najpewniejsza była by wymiana na sprawną.
 
 
zbizem 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: Przemyśl
  Wysłany: 27-02-2015, 11:50   

A jeśli można spytać jak to zrobić? Proszę o w miarę szczegółową instrukcję!
Z góry dzięki
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-02-2015, 14:22   

Jeśli pytasz o odpowietrzanie, to trzeba kilka razy wcisnąć pedał sprzęgła do podłogi i po ostatnim wciśnięciu trzymać ciągle wciśnięty. Druga osoba wtedy delikatnie odkręca odpowietrznik (około pół obrotu powinno wystarczyć) po czym zakręca. W momencie kiedy odpowietrznik jest odkręcony nie wolno puszczać pedału sprzęgła. Tę czynność należy powtarzać do momentu kiedy z odpowietrznika będzie wypływał sam płyn bez bąbelków powietrza. Na końcówkę odpowietrznika najlepiej założyć przeźroczysty wężyk którego drugi koniec wkładamy do butelki i najlepiej aby ten drugi koniec był zanurzony w płynie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.