Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Skrzynia biegów zmiana przełożeń
Autor Wiadomość
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 09:45   [EAxx] Skrzynia biegów zmiana przełożeń

Heja,

Nie znalazłem żadnego pasującego tematu więc założyłem nowy.

Temat który chce porsuszyć dość ciężki, ale spróbujmy.

Chodzi oto aby w EA2A 5 bieg był dłuższy :) Tak żeby przy prędkości autostradowej na 5 biegu nie mieć 4tyś RPM a 3-3,5.
No i teraz pytanie czy da się jakoś to osiągnąć? Jakaś zmiana w skrzyni? Przełożenie 5 biegu z innej skrzyni czy coś? Albo może podpasowała by inna skrzynia?
Ktoś coś wie? Ma jakiś pomysł?:)
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
Ostatnio zmieniony przez robertdg 02-03-2015, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adam434 
Nowy Forumowicz

Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:02   

W dieslu masz chyba dłuższą 5. Ale przy tym silniku nie licz na to, że przy że zamiast 4k możesz mieć 3k. Musiałbyś rozłożyć żagle ;)

Nie pamiętam jaka jest różnica przełożeń. Jakiś czas temu czytałem o tym na forum.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2015, 10:11   

Tutaj macie rozpiskę przełożeń: http://www.mitsuwiki.org/w/Galant_EA0_Getriebe
Najlepiej zmienić na automat, bo ma najdłuższy ostatni bieg :D
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-03-2015, 10:16   

A nie wystarczy przełożyć kół 5-biegu ze skrzyni od V6 ? albo całą skrzynię od V6 ?
Ostatnio zmieniony przez Tomii 02-03-2015, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:17   

No ale jest w ogóle opcja przeszczepienia 5 biegu np z V6?
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
adam434 
Nowy Forumowicz

Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:17   

Sumarycznie at ma minimalnie dłuższe przełożenie.

Gdyby w 2.0 zmienić 5 bieg od diesla to zamiast 4k byłoby 3575 rpm. Ale ja bym tego nie robił. Producent nie dał tak niskiego przełożenia do v6 które ma sporo więcej Nm.
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:18   

Tomii napisał/a:
A nie wystarczy przełożyć kół 5-biegu ze skrzyni od V6 ?


Właśnie, da radę się to zrobić bez rzeźby?
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
adam434 
Nowy Forumowicz

Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:20   

Jak wlozysz od v6 to będziesz mial 3750. Tylko po co? Zeby silnik mniej palił? Moze palić więcej bo nie będzie miał wystarczającej mocy. Ciszej też nie będzie, w galancie poza td to nie silnik jest najgłośniejszy.
 
 
mati_z 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 281
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-03-2015, 10:27   

Kiedyś z nudów zrobiłem sobie arkusz, w którym można sobie policzyć przy jakich obrotach będziemy mieli określoną prędkość i vice versa, uwzględniając rozmiar opon ;)
Są w nim wpisane przełożenia dla manuala i automatu z V6, ale można sobie podmienić na inne i policzyć. Tutaj można go pobrać :)
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:42   

Fajny arkusz.
5 z V6 dała by 10km/h więcej przy tych samych obrotach. Czyli gra nie warta świeczki. Czyli temat raczej upada.
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-03-2015, 10:46   

Torp12 napisał/a:
Fajny arkusz.
5 z V6 dała by 10km/h więcej przy tych samych obrotach. Czyli gra nie warta świeczki. Czyli temat raczej upada.


dlaczego ? 10km więcej to tak akurat, i silnik da radę i obroty mniejsze
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:58   

Tomii napisał/a:

dlaczego ? 10km więcej to tak akurat, i silnik da radę i obroty mniejsze


Ale raczej spore koszty żeby ugrać 10km/h
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
adam434 
Nowy Forumowicz

Auto: galant td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-03-2015, 10:58   

Wydać 1k żeby przy danych obrotach jechac 10km/h szybciej? :) co więcej prędkość maks moze być mniejsza bo na górze zabraknie juz mocy.

Ogólnie zagadnienie nie ma sensu bo wartości jakie mozna uzyskać przy tej mocy to właśnie maks 10km. Wszystko powyżej będzie za dużo do tego silnika.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-03-2015, 11:04   

adam434 napisał/a:
co więcej prędkość maks moze być mniejsza bo na górze zabraknie juz mocy.


no z tym się zgodzę
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 02-03-2015, 15:13   

Torp12 napisał/a:
Chodzi oto aby w EA2A 5 bieg był dłuższy

Tylko od diesla 5 bieg jest najdłuższy ze wszystkich skrzyń EA wystarczy przełożyć dwa koła zębate piątego biegu sam mam założoną skrzynię od benzyny i piaty bieg przełożony
adam434 napisał/a:
Moze palić więcej bo nie będzie miał wystarczającej mocy.

Nie wiem jak benzyna zachowywała by się przy zmienionym przełożeniu diesel ma mniej mocy i daje całkiem dobrze sobie radę 5 bieg 60 km/h nie stanowi problemu
Wszystkie skrzynie oprócz v-6 można zmieniać pasują p&p są różnice jeszcze w przełożeniach nie tylko 5 biegu np w GDI

[ Dodano: 02-03-2015, 15:20 ]
mati_z napisał/a:
Tutaj macie rozpiskę przełożeń

To nie to :!: głównie chodzi o nr skrzyni F5M42.... i gear ratio A B C D E F G różnią się przełożeniami ściągnij sobie manual transmission 22B-1-1
Pasuje jeszcze skrzynia z Lancera 2.0 03-07 r tylko trzeba sprawdzić jakie ma przełożenia
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.