Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski od EA w Galancie E3 - czy to możliwe
Autor Wiadomość
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 15-11-2014, 23:16   Zaciski od EA w Galancie E3 - czy to możliwe

Temat jest znany i opracowany w przypadku EA z roku 1997-1998 - zaciski jednotłoczkowe wraz z jarzmami od tego modelu pasują do E3x bez problemu - tylko trzeba przewód hydrauliczny odpowiednio poprowadzić co też trudne nie jest.

Ale pytanie dotyczy zacisków 2 tłoczkowych z rocznika 1998 Sport, które mają na jarzmie rozstaw taki jak wcześniejsze jednotłoczkowe (czyli 128 czy też 130 mm). Powinny więc pasować na zwrotnicę, ale czy całość się tam zmieści?

Na pewno min. felgi to 15" - to wiem z doświadczenia. Oczywiście zmiana tarczy i klocków - to też nie problem. Ale czy ktoś fizycznie już próbował zakładać 2 tłoczki (bo wiadomo, że wersje GTI takie miały) z EA? Czy lepiej szukać konstrukcji z np. Eclipse 1G?

[ Dodano: 17-11-2014, 09:36 ]
Sam się pytam, sam odpowiadam.
Dorwałem zacisk 2 tłoczki 128 mm, dorwałem tarczę 276 mm/24mm. Zdjąłem z E32 co trzeba i próbowałem założyć tarczę. Pierwsze podejście - tarcza odstaje 1 cm od piasty. Pomiary pokazują, że powinna się zmieścić. W środku tarczy (używana kilka lat, klient miał wyrzucić) zendra. Więc lekki szlif - tarcza wchodzi na piastę (brakuje jeszcze 1-2 mm, ale na nowej tarczy będzie ok, ew. się frezarką zdejmie tą odrobinę z tarczy.
Zakładam jarzmo z zaciskiem. Oczywiście mały problem związany z powyższym odstawaniem tarczy. Tarcza wymaga też lekkiego ugięcia osłony bo jest prawie na styk. Jarzmo pasuje za wyjątkiem malutkiego kawałeczka osłony - dosłownie trójkącik wielkości 2x4mm do ścięcia. Po ścięciu wszystko poskładane (bez klocków) - jest OK, pasuje.

Także dla potomnych - można śmiało zakładać do E3x zaciski od EAx dwutłoczkowe o rozstawie na jarzmie 128mm. Ponieważ nie mam zimówek to E32 poczeka do wiosny na pierwsze jazdy a przez zimę zostanie w taki zestaw uzbrojony (ten testowy to był śmieć - zarówno tarcza jak i zacisk idą na złom (zacisk dostałem na próbę od kolegi - któremu mechanik przewiercił go na wylot :shock: )).
Wiosną trafią do tematu zdjęcia jak to wszystko będzie wyglądać.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 04-03-2015, 19:40   

Skoro 2 tłoczki ze sporta podchodzą to zakładając felge 16" można tam upchnąć 2 tłoczki z Outlandera (tarcza 294mm, rozstaw 128mm)...przynajmniej w teorii :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-03-2015, 09:19   

Fragu napisał/a:
przynajmniej w teorii


Myślę, że więcej niż w teorii - tarcze O1 mają to samo odsadzenie i podejście na piastę jak tarcze z Galanta - poza średnicą nie różnią się niczym, ale jest jedna mała niewiadoma - czy odsadzenie mocowania jarzma będzie to samo - zwrotnice nie są wymienne, a jarzmo pasujące na 100% do tarcz Outlandera i reszty wymiarów Galanta mają rozstaw śrub poliftowy bo pochodzą z Legnuma VR-4 poliftowego
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 05-03-2015, 09:30   

O1 miał 5 szpilek w piaście - prawda? także niespecjalnie pasuje
natomiast 276/24 z Galanta EA pasuje niemal bez przeróbek (poza wspomnianym wycięciem drobnego kawałka osłony tarczy)

temat jest stosunkowo tani, gdyż jarzma na 276 z EA można kupić za niewielkie pieniążki - czego nie można powiedzieć o hamulcach z Outlandera

tak przy okazji, to postanowiłem nie zmieniać zacisków, gdyż E32 nie będzie przeze mnie rozwijany ze względu na przymus kupna auta po wypadku, który niedawno miałem
zmiana zacisków wiązałaby się ze zmianą felg na min. 15" (fabrycznie E32 ma 14") a nie chcę specjalnie w niego inwestować
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-03-2015, 09:48   

Bartek, zaciski z polifta vr4 maja 160mm rozstaw srub na jarzmie, zaciski z outka maja 129mm.

KsiadzRobak napisał/a:
O1 miał 5 szpilek w piaście - prawda? także niespecjalnie pasuje


EA też ma tylko 4 szpilki a jezdze na tarczach z Outka :wink: Takze da się, ale to juz kazdego decyzja:)
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 05-03-2015, 11:10   

Fragu napisał/a:
EA też ma tylko 4 szpilki a jezdze na tarczach z Outka
do EA dostępne są piasty na 5 szpilek, do E32 nie
ew. można robić dodatkowe dziury - nie praktykowałem tego, ale zapytam: zakładam, że jeden z otworów jest wspólny, to czy żaden z pozostałych 3 nie spowoduje zrobienia "fasolki"?
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-03-2015, 11:29   

KsiadzRobak, zdaje się, że jeszcze jeden otwór jest blisko nawiertu, ale ogólnie wszystko jest ok. Mam już 2 kpl tarcz :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 05-03-2015, 13:21   

Jak to zwymiarowałeś? - przyłożyłeś obie tarcze na tokarce względem otworu centrującego (tego 69.1 mm)?
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-03-2015, 14:02   

KsiadzRobak napisał/a:
Jak to zwymiarowałeś?

Ja wykorzystałem starą piastę z Carismy bo była pod ręką a galantowej nie chciało mnie się szukać. Wybiłem 3 szpilki i znalazłem odpowiedni wspólny otwór (by żaden pozostały na siebie nie nachodził), skręciłem jedną nakrętką do kół i zawiozłem na wiertarkę stołową. Tarcze tylne z VR na 5 szpilek.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-03-2015, 14:05   

KsiadzRobak, nie powiem Ci bo robił to mój mechanik, ale nie kręcił nosem, bez problemu ogarnął temat :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.