1.8 GDI - szarpie |
Autor |
Wiadomość |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-03-2015, 07:50 1.8 GDI - szarpie
|
|
|
Witam.
Meczę się z tym autem już parę miesięcy. Problem polega na tym że podczas przyspieszania głównie w zakresie 2- 3 tyś obrotów szarpie. Czasem jest to tylko delikatne poszarpywanie a czasem kompletna zamuła. Nie ma na to żadnej reguły. Powyżej tych obrotów auto przyspiesza normalnie. Jeździć się z tym da ale jest to mało komfortowe bo nigdy nie wiadomo kiedy "to" nastąpi np podczas wyprzedzania.
Auto ma przeczyszczoną przepustnice , obroty trzymają równo. Wymieniłem świece na dedykowane do tego modelu. Auto było podłączone pod MUT - nie ma żadnych błędów, ciśnienie na pompie WC wzorowe, fajkocewki sprawdzone i są w porządku. Co można jeszcze sprawdzić gdzie szukać przyczyny czy pogodzić się już z tym.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2015, 09:07
|
|
|
Mozesz jeszcze pomierzyć pozostałe parametry pracy rzeczywistej, podpowiedź w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:13
|
|
|
A czy jest możliwość że mimo dobrego ciśnienia na pompie WC zepsuta jest ta pompa w baku? Bo w zasadzie to jest jedyna rzecz do której nie zaglądałem. |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:24
|
|
|
Wysokie ciśnienie sprawdza się podczas przyspieszania, jeżeli jest dobre to i w baku też jest dobra |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-03-2015, 11:47
|
|
|
Właśnie było sprawdzane także podczas jazdy i było dobre. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-03-2015, 17:59
|
|
|
Możesz zmierzyć niskie ciśnienie zegarem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 13-03-2015, 21:53
|
|
|
Miałem podobny przypadek. Do czyszczenia (regeneracji) były wtryskiwacze. Dla pewności sprawdzić evoscanem fuel trimy, jeśli są wysokie poprawki to jak wyżej... |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-03-2015, 23:17
|
|
|
A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna? |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-03-2015, 00:02
|
|
|
Trzeba sprawdzić evoscanem poprawki paliwowe, czyli trimy. Jeśli są wysokie, to wtryskiwacze zapchane albo gdzieś dostaje się lewe powietrze. Znajoma miała taki sam problem od tankowania paliwa na pewnej stacji w naszym mieście. Ja też gdy tankowałem na tej stacji czułem szarpania w swoim aucie.
Moja rada: Wyjeździj ten zbiornik co masz, nalej dobrej 98 np z Orlenu i przegoń Cari ostro po autostradzie. Jeśli to nie pomoże sprawdź wtryskiwacze. Jeżeli nie masz spadków ciśnienia na pompie WC w pełnym zakresie obrotów i pod obciążeniem, wymienione świece i sprawdzone cewki, to na 98% będą to zasyfione wtryskiwacze
[ Dodano: 14-03-2015, 00:06 ]
steve161 napisał/a: | A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna? |
Nie używaj raczej środków wlewanych do baku, ja osobiście nie mam do nich przekonania...
W moim przypadku pomogła zmiana paliwa, a znajomej mechanik podobno zdemontował wtryskiwacze i czyścił mechanicznie, ale jak i w czym? Tego nie wiem... |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-03-2015, 13:26
|
|
|
Faktycznie to raczej wtryski. Wczoraj przegoniłem go na autostradzie i całkiem inne auto. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
benton66
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 118 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 16-03-2015, 15:21
|
|
|
Nie ma sprawy |
|
|
|
 |
zico81
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2015 Posty: 101 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-03-2015, 06:43
|
|
|
A czy moga byc też zapchane wtryski, gdy lekko zamula od 2tys na zimnym silniku, po okolo 300m problem znika. |
_________________ 03262/KMM |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 18-03-2015, 08:20
|
|
|
Na dzień dobry do sprawdzenia zawór EGR. Dosyć proste w czyszczeniu i zwykle efekt jest wymierny.
Pozdrawiam |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-03-2015, 08:05
|
|
|
Jeden problem rozwiązany to może ktoś pomoże mi jeszcze w jednym.
Podczas jazdy trzęsie, buja mi samochodem. Najbardziej nasila się to przy niższych prędkościach a punktem "krytycznym" jest 50 km/h. Nie trzęsie mi kierownicą. Powyżej tej prędkości czuje już tylko delikatne drganie całego auta. Słysze jakby bicie w którymś kole ale nie potrafię zlokalizować w którym. Nie ma znaczenia czy przyśpieszam czy zwalniam, podczas hamowania czuje to samo. Na prostej równej drodze nawet na luzie czuć to trzęsienie. Dwa razy wyważałem koła, dokładnie były sprawdzane i niby dobre, wulkanizator nie zauważył żeby były jakieś bąble itd. Czy mogą być to tarcze hamulcowe a może coś innego.? |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 19-03-2015, 09:11
|
|
|
może byc skrzywiona piasta, badz źle osadzone łożyska, może być skrzywiona tarcza hamulcowa, albo felga, jeżeli nie masz czujnika zegarowego to jedyne co możesz zrobić to zdejmij koło dokręć tarczę śrubami od koła zeby nie latała pomaż tarczę zygzakiem (słoneczko) najlepsza jest kreda moze być od biedy flamastrem ale suchym zmazywalnym do bialych tablic, obróć kilka razy i sprawdz czy w miarę równomiernie ściera się z tarczy bedziesz miał jakis obraz tego co sie dzieje. |
|
|
|
 |
|