Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI - szarpie
Autor Wiadomość
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 13-03-2015, 07:50   1.8 GDI - szarpie

Witam.
Meczę się z tym autem już parę miesięcy. Problem polega na tym że podczas przyspieszania głównie w zakresie 2- 3 tyś obrotów szarpie. Czasem jest to tylko delikatne poszarpywanie a czasem kompletna zamuła. Nie ma na to żadnej reguły. Powyżej tych obrotów auto przyspiesza normalnie. Jeździć się z tym da ale jest to mało komfortowe bo nigdy nie wiadomo kiedy "to" nastąpi np podczas wyprzedzania.
Auto ma przeczyszczoną przepustnice , obroty trzymają równo. Wymieniłem świece na dedykowane do tego modelu. Auto było podłączone pod MUT - nie ma żadnych błędów, ciśnienie na pompie WC wzorowe, fajkocewki sprawdzone i są w porządku. Co można jeszcze sprawdzić gdzie szukać przyczyny czy pogodzić się już z tym.
Pozdrawiam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2015, 09:07   

Mozesz jeszcze pomierzyć pozostałe parametry pracy rzeczywistej, podpowiedź w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-03-2015, 11:13   

A czy jest możliwość że mimo dobrego ciśnienia na pompie WC zepsuta jest ta pompa w baku? Bo w zasadzie to jest jedyna rzecz do której nie zaglądałem.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 13-03-2015, 11:24   

Wysokie ciśnienie sprawdza się podczas przyspieszania, jeżeli jest dobre to i w baku też jest dobra
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-03-2015, 11:47   

Właśnie było sprawdzane także podczas jazdy i było dobre.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-03-2015, 17:59   

Możesz zmierzyć niskie ciśnienie zegarem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-03-2015, 21:53   

Miałem podobny przypadek. Do czyszczenia (regeneracji) były wtryskiwacze. Dla pewności sprawdzić evoscanem fuel trimy, jeśli są wysokie poprawki to jak wyżej...
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-03-2015, 23:17   

A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna?
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-03-2015, 00:02   

Trzeba sprawdzić evoscanem poprawki paliwowe, czyli trimy. Jeśli są wysokie, to wtryskiwacze zapchane albo gdzieś dostaje się lewe powietrze. Znajoma miała taki sam problem od tankowania paliwa na pewnej stacji w naszym mieście. Ja też gdy tankowałem na tej stacji czułem szarpania w swoim aucie.
Moja rada: Wyjeździj ten zbiornik co masz, nalej dobrej 98 np z Orlenu i przegoń Cari ostro po autostradzie. Jeśli to nie pomoże sprawdź wtryskiwacze. Jeżeli nie masz spadków ciśnienia na pompie WC w pełnym zakresie obrotów i pod obciążeniem, wymienione świece i sprawdzone cewki, to na 98% będą to zasyfione wtryskiwacze

[ Dodano: 14-03-2015, 00:06 ]
steve161 napisał/a:
A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna?


Nie używaj raczej środków wlewanych do baku, ja osobiście nie mam do nich przekonania...
W moim przypadku pomogła zmiana paliwa, a znajomej mechanik podobno zdemontował wtryskiwacze i czyścił mechanicznie, ale jak i w czym? Tego nie wiem...
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-03-2015, 13:26   

Faktycznie to raczej wtryski. Wczoraj przegoniłem go na autostradzie i całkiem inne auto. Dzięki za pomoc.
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 16-03-2015, 15:21   

Nie ma sprawy :)
 
 
zico81 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8GDI DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 101
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-03-2015, 06:43   

A czy moga byc też zapchane wtryski, gdy lekko zamula od 2tys na zimnym silniku, po okolo 300m problem znika.
_________________
03262/KMM
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 18-03-2015, 08:20   

Na dzień dobry do sprawdzenia zawór EGR. Dosyć proste w czyszczeniu i zwykle efekt jest wymierny.
Pozdrawiam
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
steve161 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 62
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-03-2015, 08:05   

Jeden problem rozwiązany to może ktoś pomoże mi jeszcze w jednym.
Podczas jazdy trzęsie, buja mi samochodem. Najbardziej nasila się to przy niższych prędkościach a punktem "krytycznym" jest 50 km/h. Nie trzęsie mi kierownicą. Powyżej tej prędkości czuje już tylko delikatne drganie całego auta. Słysze jakby bicie w którymś kole ale nie potrafię zlokalizować w którym. Nie ma znaczenia czy przyśpieszam czy zwalniam, podczas hamowania czuje to samo. Na prostej równej drodze nawet na luzie czuć to trzęsienie. Dwa razy wyważałem koła, dokładnie były sprawdzane i niby dobre, wulkanizator nie zauważył żeby były jakieś bąble itd. Czy mogą być to tarcze hamulcowe a może coś innego.?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 19-03-2015, 09:11   

może byc skrzywiona piasta, badz źle osadzone łożyska, może być skrzywiona tarcza hamulcowa, albo felga, jeżeli nie masz czujnika zegarowego to jedyne co możesz zrobić to zdejmij koło dokręć tarczę śrubami od koła zeby nie latała pomaż tarczę zygzakiem (słoneczko) najlepsza jest kreda moze być od biedy flamastrem ale suchym zmazywalnym do bialych tablic, obróć kilka razy i sprawdz czy w miarę równomiernie ściera się z tarczy bedziesz miał jakis obraz tego co sie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.