| 
		Tuning silnika 2.5 v6 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 18:26   Tuning silnika 2.5 v6
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam Panowie,
 
 
Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie:
 
-Z jakimi kosztami muszę się liczyć jeśli chodzi o kapitalny remont silnika na oryginalnych lub kutych częściach?
 
-Gdzie najlepiej kupić kute części przeglądałem kiedyś zestawy na stronie us, może ktoś pamięta?
 
-Ile koni mogę wykrzesać na seryjnych turbinach?
 
 
 
Dziękuje i Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               z tego co udało mi się wyczytać to wał i korby kolo 13k?  na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 19:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | peter1425 napisał/a: | 	 		   na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ?    | 	  
 
A wysyłka, cło, vat jest w cenie    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 21:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła , jestem ciekaw bo powiem szczerze że jak ogarnę się z gotówką to będzie projekt "Polski Samuraj" 
 
 
widzę że będę musiał jeszcze poczekać na odpowiedzi    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2015, 21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | peter1425 napisał/a: | 	 		  | ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła  | 	  
 
 	  | peter1425 napisał/a: | 	 		  | na stronce us | 	  
 
Zmyliło mnie to us, myślałem, że chodzi o Stany    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-03-2015, 08:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...?     
 
Z kutych części:
 
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
 
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
 
To są najtańsze opcje.
 
Ponadto:
 
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
 
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.
 
 
NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).
 
 
Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
 
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
 
lub na stronie:
 
http://www.amayama.com/
 
 
Tyle w temacie. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-03-2015, 11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  - korbowody, cena 1700 - 1900zł
 
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę | 	   Za sztukę czy komplet? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-03-2015, 11:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...?     
 
Z kutych części:
 
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
 
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
 
To są najtańsze opcje.
 
Ponadto:
 
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
 
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.
 
 
NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).
 
 
Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
 
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
 
lub na stronie:
 
http://www.amayama.com/
 
 
Tyle w temacie. | 	  
 
 
 
Kolega jest zdecydowany    , dziękuje  za odpowiedz.
 
Mam jeszcze trzy pytanka:
 
 
-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
 
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
 
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2015, 10:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | peter1425 napisał/a: | 	 		  
 
Mam jeszcze trzy pytanka:
 
 
-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
 
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
 
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km? | 	  
 
1. Wałki rozrządu wytrzymają każdą moc dopóki jakiś "magik szlifierz" nie zniszczy utwardzonej powierzchni      
 
2. Taniej znajdziesz sprzęgło od Evo 7-9. Szukaj kompletów ACT HD Street, mają nominał 510 Lb/Ft. Koszt 570 GBP plus wysyłka. Na stronie Indigo-GT znajdziesz zestaw.
 
Innym dobrym sprzęgłem jest AC Competition Stage 3. Też pod 500 Lb/Ft. Cena w okolicach 500 GBP.
 
3. Da radę jak porządnie zrobione i właściwe turbiny założone. | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2015, 15:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).
 
 
Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?
 
 
Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?
 
 
Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat  w Pl najlepiej okolice śląska? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 anwi  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 206 Skąd: Działdowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2015, 16:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ot:
 
jaką moc chcesz uzyskać? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 peter1425  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Legnum vr4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2015, 16:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chciałbym uzyskać 500km, ale zobaczymy jak wyjdzie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 swinks_UK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer Evo 8 FQ300 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-03-2015, 17:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | peter1425 napisał/a: | 	 		  Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).
 
 
Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?
 
 
Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?
 
 
Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat  w Pl najlepiej okolice śląska? | 	  
 
Co do wałków. Te które siedzą w głowicy są "za małe" jeśli chodzi o profil, mają tylko 214° no bardzo mały lift. Co z tego, że dasz dużą turbinę, skoro głowica nie nadąży z "obróbką" mieszanki.
 
Wałki z NZL są po szlifie, jednak na tyle delikatnym, ze warstwa utwardzalna nie została naruszona, stąd tylko profil 262.
 
Większość zawieszenia jest współdzielona z Galantem n/a. Poza dwoma wahaczami z tyłu. Dobry upgrade, to wsadzenie poliurethanów gdzie się da (mocowania silnika i skrzyni, whahacze, podwieszenie dyfra). Uzyskasz świetny feedback/response (hm.. jak to po polsku?...     ). Jak potrzebujesz czegoś co prowadzi się jak gokart, to jest to właściwe podejście. Do tego jakieś porządne gwinty, dla mnie idealnie było 8/14kg. No i nie ładuj się w budę Legnum (kombi), jest bardzo miękka i wymaga tony innych rozpórek, by osiągnąć to co buda sedana.
 
Napęd... przód na transferboxie z LSD (wersje z Evo 6 RS), tył albo S-AYC lub idealnie dyfer z Evo RS ze środkiem LSD.
 
Elektronika... najpierw bym dorwał jakiś porządny standalone ecu. Do wyboru masz ViPEC, Syvecs, Motec czy Haltech, a potem wokół niego bym zrobił elektronikę w oparciu o potrzebny osprzęt.
 
 
Co klatek, jeśli myślisz o ściganiu się na serio, to musisz mieć klatkę certyfikowaną przez FIA, a to implikuje inspekcje spawów po zamontowaniu. Więc szykuj się na mega wydatek jeśli chcesz certyfikowaną klatkę, bo gotowców na rynku brak.
 
 
Chyba wyczerpaliśmy temat     | 
             
						
				_________________ swinks
 
 
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 
Historia moich Misiów
 
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Goldie  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Eclipse 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 31 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-04-2015, 14:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Koszty są zależne od cennika warsztatu.  Ze sląska w Mikołowie masz Jurgal. IMO – bardzo solidny warsztat polecany na innych forach. I z tego co mi wiadomo to nie mają cen z kosmosu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |