Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: swinks_UK
11-05-2009, 12:13
[EAxx] [FAQ] Amortyzatory.
Autor Wiadomość
rychuuu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-02-2015, 17:39   

Kiedys, dawno temu naczytalem sie, ze trzeba przerabiac cos, dlatego juz pytam na zapas, azeby 10 razy nie gonic do sklepu. Czyli najlepiej najmlodsze roczniki i powinno podejsc P&P. Fajnie. Dzieki.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-02-2015, 20:23   

rychuuu napisał/a:
Czyli najlepiej najmlodsze roczniki i powinno podejsc P&P. Fajnie. Dzieki.

Chodzi o to, że w poliftach trudniej się pomylić wybierając zestaw między z/bez samopoziomowania ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
telewizoor 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Jurków/Kraków
Wysłany: 19-02-2015, 22:46   

Jako że czeka mnie wymiana sprężyn, odkopałem gdzieś na forum instrukcję jak wyciągnąć amortyzatory i pozwoliłem sobie zebrać to w jedno miejsce:
autor - bartezr - dzięki!
http://student.agh.edu.pl...atory-sprezyny/

dodatkowo pdfy:
http://student.agh.edu.pl...sprezyny/33.pdf
http://student.agh.edu.pl...sprezyny/34.pdf

może komuś się przyda

hasztagi: wymiana amortyzatorów ; wymiana sprężyn
_________________

 
 
piotr28 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 24
Skąd: Zakroczym
Wysłany: 22-02-2015, 12:54   

Witam wszystkich.Jestem już po wymianie amortyzatorów i sprężyn tylnych.Sam wszystko wymieniłem z pomocą mojej dziewczyny :D Chciałem podziękować bardzo koledze komarsnk za podpowiedz w sprawie kupna części.Wszystko ładnie pasuje od nivo.Jeśli odbój i osłona jest ok to można zostawić.
Pozdrawiam wszystkich.
 
 
skobalt 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 91
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 23-02-2015, 22:26   

Witam! Tak więc pochwalę się, że jestem po wymianie kompletu 4 amortyzatorów. Po waszej pomocy w wyborze zdecydowałem się na Ultra SR. Na przedniej osi moje stare oryginalne amory były w lepszym stanie. Jeden z nich był lekko mokry ale obydwa pracują jeszcze z dość mocno wyczuwalnym oporem. Natomiast na tylnej osi były w o dużo gorszym stanie. Jeden już z poważnymi wyciekami i trzymały słabiutko. Powiem tak. Po wymianie to zupełnie inne auto nic nie buja, trzyma się w zakrętach pewniej. Po prostu bajka. Polecam
 
 
galant.j21 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-03-2015, 11:36   

Witam! Zabieram się do wymiany amortyzatorów tylnych. Misiek mi pływa na zakrętach, nie dawno zaczęło stukać bardzo z tyłu na dziurach, stoi krzywo a tylne lewe koło chowa się w nadkolu.

Zdecydowałem się na amorki KYB ULTRA SR. Tylko nie wiem jakie dokupić do tego sprężyny? Nie chce go obniżać. Chce żeby stał na takiej wysokości jak wyjechał z fabryki. Czy jest to obojętne jakie sprężyny kupie?
Myślałem o takich : sprężyny

Czy może jakieś inne? Bo odboje i osłony to chyba obojętnie jakie?
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-03-2015, 15:51   

Sugerowałbym zobaczyć o ile po wymianie amortyzatorów auto podniesie się, być może będzie do zadowalającego poziomu i można odpuścić sobie wymianę sprężyn.
 
 
 
galant.j21 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2014
Posty: 37
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 03-03-2015, 16:50   

nie wchodzi w gre takie rozwiązanie niestety bo teraz mam amortyzatory nivo :(

[ Dodano: 03-03-2015, 21:58 ]
pomoże ktoś w doborze tych sprężyn?
Bo chciałbym juz zamawiać zestaw bo galant teraz uziemiony bo nie chce na tym zdezelowanym amorku jezdzic.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2015, 23:29   

galant.j21, szukaj sprężyny na tył do kombi. W 99% przypadków dostępne będą tylko do wersji bez samopoziomowania. Taka informacja też zazwyczaj jest w opisie sprężyny.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 23-03-2015, 12:13   

Mam pytanie do Krzyżaka i w sumie reszty która miała styczność.
Czy są negatywne skutki założenia amorów na tył zamiast nivo używając (jak pisał Krzyżak) mocowań od nivo? Tj, mocowanie ma większą odrobinę średnicę jeśli dobrze wyczytałem. Czy to nie zużyje w zbyt szybkim czasie amora?
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2015, 12:26   

Havoc, poczytaj jeszcze raz dobrze, chociażby trzy ostatnie strony :)
Mocowanie pasuje idealnie.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 23-03-2015, 12:29   

No tak, przeleciałem większość na printview a na ostatnie posty chyba już sił nie starczyło :D All clear, thx.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 23-03-2015, 13:05   

To prawda - mocowania pasują zamiennie. Tak samo odboje i osłony. Jedyna różnica to inne są sprężyny (i amortyzatora nivo rzecz jasna).
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2015, 14:04   

KsiadzRobak napisał/a:
Tak samo odboje i osłony.

Noo... tak nie do końca bo odbój w nivo ma większą średnicę otworu bo tam jest grubsze tłoczysko więc na zwykłym amorze odbój lekko "lata" ale nie przeszkadza to w niczym - spełni swoją rolę jak będzie musiał :D
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 23-03-2015, 14:42   

nie - nie lata, w każdym razie nie wiem jak z innymi, ale z KYB robione w Czechach jak i z Kamoka (bo te 2 montowałem osobiście) nie lata, bo kluczowe jest przetłoczenie na samej górze tłoczyska, tuż pod gwintem - na tym odbój trzyma się bez problemów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.