Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu
Autor Wiadomość
viQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2012, 20:23   [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu

Witam,
mam pajero 3.2 did manual z 2001 roku, od początku jak go kupiłem (miał na liczniku 130 tys km, ale myślę ktoś mógł go odmłodzić o jakieś 50-100 tys km) przy zmianie biegów lub dodawaniu lub odjęciu gazu można było odczuć delikatne szarpnięcie - kopnięcie gdzieś w tylnych kołach, ogólnie pod siedzeniami tylnymi. Ostatnio, szczególnie na autostradach mniej więcej od prędkości 90-100 km/h odczuwa się dodatkowo jakby drgania od wałów i słychać jak się to wszystko kręci powstaje też jakby odgłos gdzieś w bagażniku efekt pudła rezonansowego. Znajomy mechanik mówi że to może być coś na łączeniu wałów przodu z tyłem, jakiś transfer case lub coś takiego. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym temu jakoś zaradzić jednocześnie nie dając się wrobić w wymianę wszystkich elementów na zasadzie że może się uda coś trafić.
Pytanie jak to dobrze zdiagnozować co jest do naprawy i kto to potrafi zrobić w rozsądnej odległości od Krakowa.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-12-2012, 20:56   

Zacząłbym od krzyżaków i wyważenia wału.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-12-2012, 21:06   

Złap za tylny wał i za przegub homo-kinetyczny i zobacz czy ma luz na frezie. przez rewizje w skrzyni biegów ( pod taką osłonka gumowa) zobacz czy koło dwumasowe nie ma luzu. jeśli przy odpalaniu i gaszeniu jest szarpnięcie to jest prawdopodobne.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
viQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-12-2012, 14:41   

Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.
 
 
HANSOLOOO 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 15
Skąd: L...ko
Wysłany: 20-12-2012, 21:02   

viQ napisał/a:
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.

Tuleje wachacza tylniego wzdłużnego lub tuleje trzymające główkę mostu.
Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-12-2012, 06:55   

viQ napisał/a:
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie.

Może to tez być efekt zbyt długiego użytkowania pajero z zepsuta dwumasa. . Wtedy robią się nadmierne luzy w skrzyni i reduktorze. Na wałku zdawczym z reduktora spotykamy nawet takie przypadki, że bezwład tego wałka wynosi nawet 80 st.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 25-12-2012, 21:13   

Jeśli nie są to jakieś mocne uderzenia tylko lekkie stuknięcia to jest normalne. Po prostu te typy tak mają :cry:
_________________

 
 
viQ 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-12-2012, 18:53   

Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa.
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 28-12-2012, 20:46   

Jak byś wybierał się na wycieczkę w okolice lublina, to chętnie wszystko sprawdzę, możliwa także naprawa każdej usterki. Mam wieloletnie doświadczenie.
 
 
mikello 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 140
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 16-01-2013, 22:45   

viQ napisał/a:
Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa.


poszukaj na tym forum ale w grupie innych modeli , jest w okolicy Krakowa na wiosce jakiejsc bardzo dobry mechanik od miskow.
_________________
Mikello
 
 
 
matt4 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-03-2014, 22:17   

Witam, też mam takie stukanie, wymieniłem skrzynię biegów, bo miałem już spory luz na frezach wałka łączącego skrzynię z reduktorem, co powodowało drżenia, teraz zostały tylko te stuki

Stuki przy dodaniu i puszczeniu gazu i podczas zmiany biegów

homokinetyki 100% sprawne,
tuleje na moście wymienione (most mocno podskakuje ale gumy dobre)

nie wiem może to wina mostu? jak myślicie
 
 
grzerog 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2015, 20:02   

Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 23-03-2015, 23:07   

Cytat:
Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę


Nie powiemy Ci na odległość czy jest "urwana" czy nie ...

Często te stuki to tzw. efekt wagonowy. Suma luzów. Nie ma jednego wadliwego elementu. Każdy jest zużyty. Jaki przebieg ? Który rocznik ? Automat czy manual ?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-03-2015, 07:59   

grzerog napisał/a:
Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę

Odkręć wał od zabieraka tylnego mostu. Jak będziesz miał go w reduktorze, wrzuć na jakiś bieg i pokręć nim w prawo i zobacz jak duży bezwład jest. Później pokręć zabierakiem na moście i tez zobacz jak duży bezwład jest. A na koniec wyjmij wał i sprawdź jakie są luzy na kinetykach.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 24-03-2015, 17:29   

Odkręcając wał - oznacz jego pozycję i tak samo przykręć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.