[3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu |
Autor |
Wiadomość |
viQ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2012, 20:23 [3.2 DID] drgania i uderzenie od napędu
|
|
|
Witam,
mam pajero 3.2 did manual z 2001 roku, od początku jak go kupiłem (miał na liczniku 130 tys km, ale myślę ktoś mógł go odmłodzić o jakieś 50-100 tys km) przy zmianie biegów lub dodawaniu lub odjęciu gazu można było odczuć delikatne szarpnięcie - kopnięcie gdzieś w tylnych kołach, ogólnie pod siedzeniami tylnymi. Ostatnio, szczególnie na autostradach mniej więcej od prędkości 90-100 km/h odczuwa się dodatkowo jakby drgania od wałów i słychać jak się to wszystko kręci powstaje też jakby odgłos gdzieś w bagażniku efekt pudła rezonansowego. Znajomy mechanik mówi że to może być coś na łączeniu wałów przodu z tyłem, jakiś transfer case lub coś takiego. Kompletnie się na tym nie znam a chciałbym temu jakoś zaradzić jednocześnie nie dając się wrobić w wymianę wszystkich elementów na zasadzie że może się uda coś trafić.
Pytanie jak to dobrze zdiagnozować co jest do naprawy i kto to potrafi zrobić w rozsądnej odległości od Krakowa. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-12-2012, 20:56
|
|
|
Zacząłbym od krzyżaków i wyważenia wału. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-12-2012, 21:06
|
|
|
Złap za tylny wał i za przegub homo-kinetyczny i zobacz czy ma luz na frezie. przez rewizje w skrzyni biegów ( pod taką osłonka gumowa) zobacz czy koło dwumasowe nie ma luzu. jeśli przy odpalaniu i gaszeniu jest szarpnięcie to jest prawdopodobne. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
viQ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-12-2012, 14:41
|
|
|
Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie. |
|
|
|
 |
HANSOLOOO
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 15 Skąd: L...ko
|
Wysłany: 20-12-2012, 21:02
|
|
|
viQ napisał/a: | Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie. |
Tuleje wachacza tylniego wzdłużnego lub tuleje trzymające główkę mostu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-12-2012, 06:55
|
|
|
viQ napisał/a: | Sprzęgło i dwumasa była wymieniana, objawy dotyczące uderzenia przy dodawaniu gazu lub zmiany biegów jak były tak są niezależnie od sprzęgła i dwumasy. Wibracje na wale (o ile to wał) pojawiły stosunkowo niedawno. No i zasadnicze pytanie kto to umie zrobić bo ja nawet nie wiem za co złapać co gdzie chwycić. Ktoś z rejonu Krakowa jest zainteresowany żeby to sprawdzić? kogo polecacie. |
Może to tez być efekt zbyt długiego użytkowania pajero z zepsuta dwumasa. . Wtedy robią się nadmierne luzy w skrzyni i reduktorze. Na wałku zdawczym z reduktora spotykamy nawet takie przypadki, że bezwład tego wałka wynosi nawet 80 st. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 25-12-2012, 21:13
|
|
|
Jeśli nie są to jakieś mocne uderzenia tylko lekkie stuknięcia to jest normalne. Po prostu te typy tak mają |
_________________
 |
|
|
|
 |
viQ
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-12-2012, 18:53
|
|
|
Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa. |
|
|
|
 |
wojtekkkkk
Forumowicz
Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Paź 2007 Posty: 106 Skąd: lublin
|
Wysłany: 28-12-2012, 20:46
|
|
|
Jak byś wybierał się na wycieczkę w okolice lublina, to chętnie wszystko sprawdzę, możliwa także naprawa każdej usterki. Mam wieloletnie doświadczenie. |
|
|
|
 |
mikello
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DID A/T 2008,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 140 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 16-01-2013, 22:45
|
|
|
viQ napisał/a: | Ponawiam jeszcze prośbę czy któryś z Kolegów podejmie się diagnostyki tego problemu lub czy możecie kogoś polecić. Mogę gdzieś dojechać w rozsądnej odległości od Krakowa. |
poszukaj na tym forum ale w grupie innych modeli , jest w okolicy Krakowa na wiosce jakiejsc bardzo dobry mechanik od miskow. |
_________________ Mikello |
|
|
|
 |
matt4
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 9 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-03-2014, 22:17
|
|
|
Witam, też mam takie stukanie, wymieniłem skrzynię biegów, bo miałem już spory luz na frezach wałka łączącego skrzynię z reduktorem, co powodowało drżenia, teraz zostały tylko te stuki
Stuki przy dodaniu i puszczeniu gazu i podczas zmiany biegów
homokinetyki 100% sprawne,
tuleje na moście wymienione (most mocno podskakuje ale gumy dobre)
nie wiem może to wina mostu? jak myślicie |
|
|
|
 |
grzerog
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3,2 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 6 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-03-2015, 20:02
|
|
|
Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 23-03-2015, 23:07
|
|
|
Cytat: | Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę |
Nie powiemy Ci na odległość czy jest "urwana" czy nie ...
Często te stuki to tzw. efekt wagonowy. Suma luzów. Nie ma jednego wadliwego elementu. Każdy jest zużyty. Jaki przebieg ? Który rocznik ? Automat czy manual ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-03-2015, 07:59
|
|
|
grzerog napisał/a: | Witam. Wrócę do tematu i mam pytanie co było powodem tych uderzeń w tylnym moście. Jestem od niedawna posiadaczem samochodu i właśnie jest coś takiego. Po sprawdzeniu poduszek, stwierdzam że ta duża trzymająca dyfer jest chyba urwana. Proszę o poradę |
Odkręć wał od zabieraka tylnego mostu. Jak będziesz miał go w reduktorze, wrzuć na jakiś bieg i pokręć nim w prawo i zobacz jak duży bezwład jest. Później pokręć zabierakiem na moście i tez zobacz jak duży bezwład jest. A na koniec wyjmij wał i sprawdź jakie są luzy na kinetykach. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
techsm
Forumowicz
Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2014 Posty: 115 Skąd: Łodź
|
Wysłany: 24-03-2015, 17:29
|
|
|
Odkręcając wał - oznacz jego pozycję i tak samo przykręć. |
|
|
|
 |
|