Lancer gaśnie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 26-10-2011, 13:50 Lancer gaśnie na zimnym silniku
|
|
|
Witam,
Od jakiś 2 tygodni w moim lancerze 2.0 benzyna+LPG automat pojawił się problem, Otóż przy odpalaniu go, silnik pracuje stabilnie, ale jak tylko wrzucę D 1 bieg i dodam gaz auto się dusi. Od wczoraj wręcz gaśnie. Po przejechaniu jakiś 200-300 m już jest ok.
Wymieniłem filtr powietrza, ale nie pomogło. Macie pomysł, co może się dziać? Czujnik temperatury powietrza? Pompa paliwa? Jestem raczej laikiem. Z góry dzieki na porady. |
Ostatnio zmieniony przez tyku 23-03-2015, 18:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2011, 17:06
|
|
|
akumulator...? |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 26-10-2011, 17:21
|
|
|
Szczerze wątpię, auto pali bez problemu, na biegu jałowym przy dodawaniu gazu również silnik działa prawidłowo.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że najgorzej auto się zachowuje rano, kiedy jest zimno. Jak go odpalam popołudniu to dusi go, ale jedzie, nie gaśnie. |
|
|
|
 |
berladi
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 137 Skąd: KCH
|
Wysłany: 26-10-2011, 17:34
|
|
|
Witam.
Proponuję sprawdzić instalację LPG. |
_________________
 |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 26-10-2011, 17:41
|
|
|
Auto zawsze odpala na benzynie, przełącza się na LPG dopiero po nagrzaniu się silnika.
[ Dodano: 29-10-2011, 10:57 ]
Nikt nie ma innego pomysłu? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2011, 15:25
|
|
|
qbuss napisał/a: | Auto zawsze odpala na benzynie, przełącza się na LPG dopiero po nagrzaniu się silnika.
[ Dodano: 29-10-2011, 10:57 ]
Nikt nie ma innego pomysłu? |
Ja mam pomysł - masz podparte zawory. Na zimno jest najmniejszy(pewnie mniejszy niż zero na niektórych zaworach) luz więc dlatego są problemy na zimnym silniku. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 15-12-2011, 16:31
|
|
|
i jak qbuss, tomekrvf trafił w dziesiątkę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:16
|
|
|
Witam,
Dziękuję za sugestię. Dopiero teraz tutaj zaglądnąłem, bo od dłuższego czasu temat ucichł.
Nie mam pojęcia co znaczą podparte zawory (niestety jestem laikiem w tych prawach), ale podjadę do mechanika i zasugeruję to. Jak pomoże, to się odezwę! |
|
|
|
 |
nobody
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-03-2015, 15:06 Gaśnie na zimnym silniku
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu gaśnie mi samochód na zimnym silniku.
Lancer 2009 1.8 benzyna + gaz BRC (wersja nie przystosowana), przejechane 147tys.
Zmieniłem świece na Denso(te rekomendowane do gazu) i jest jeszcze gorzej. Samochód lubi zgasnąć zaraz po odpaleniu, potem gaśnie w momencie spadku obrotów(jak zwalniam do 0 lub przy zakręcie). Zaznaczam, że gaśnie niezależnie czy jest na benzynie czy na gazie. Dopiero jak złapie temperaturę jest OK.
Byłem u mechanika, który nic nie stwierdził - żadnych błędów. Pojechałem do gazownika, który wgrał nowe mapy i też nic.
Ma ktoś jakiś pomysł? Proszę tylko nie pisać nic na temat regulacji luzów zaworowych(bo to jest podstawowa diagnoza na tym forum na jakikolwiek problem, która nijak się sprawdza) Luzy są OK |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-03-2015, 15:20
|
|
|
Może luzy zaworowe...
Ja bym jeszcze dziś pojechał do ASO. |
|
|
|
 |
nobody
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 23-03-2015, 15:36
|
|
|
RalfPi napisał/a: | Może luzy zaworowe... |
Pisałem że luzy są sprawdzone i jest OK |
|
|
|
 |
farel
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 71 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-03-2015, 18:08
|
|
|
buahahahah z tymi luzami zaworowymi to faktycznie jaja. Nobody dopiero teraz zauważyłem, że są wszystkiemu winne:) |
|
|
|
 |
karol20
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 24-03-2015, 08:45
|
|
|
Cytat: | Pisałem że luzy są sprawdzone i jest OK |
Cytat: | Lancer 2009 1.8 benzyna + gaz BRC (wersja nie przystosowana), przejechane 147tys. |
Jeżeli luzy nie były regulowane to przy takim przebiegu na 100% nie mieszczą się w normie producenta . Na forum już kilku kolegów "sprawdzało " luz zaworowy u zaufanych mechaników . Robili to na słuch lub odpowiadali " Panie tu jest hydraulika , tu nie ma co regulować "
Mój Lancer po 40 tys na LPG miał wszystkie szklanki do wymiany . Na dwóch zaworach luz był 0,05 .
Cudów niestety nie ma
Ja bym w pierwszej kolejności skontrolował luz zaworowy i to szybko . |
|
|
|
 |
nobody
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010 Posty: 8 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 24-03-2015, 15:08
|
|
|
[quote="karol20"] Cytat: | P
Mój Lancer po 40 tys na LPG miał wszystkie szklanki do wymiany . Na dwóch zaworach luz był 0,05 . |
A masz lubryfikację? |
|
|
|
 |
karol20
Forumowicz
Auto: lancer sportback 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 25-03-2015, 07:10
|
|
|
Nie mam i nie zamierzam mieć . |
|
|
|
 |
|