Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwrot części samochodowych do sklepu
Autor Wiadomość
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 19:39   Zwrot części samochodowych do sklepu

Proste pytanie, czy sklep (internetowy, ale z odbiorem osobistym) może nie przyjąć przegubu, jak jest nówka, nie montowany, ale mechanik już zapaćkał go smarem?

Wiem, że lepiej by było, jak by nie nawalił smaru, ale za późno :P . Potem policzył, że ilość zębów nie pasuje :/
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 26-03-2015, 19:45   

Cytat:
Proste pytanie, czy sklep (internetowy, ale z odbiorem osobistym) może nie przyjąć przegubu, jak jest nówka, nie montowany, ale mechanik już zapaćkał go smarem?


jak odebrałeś osobiście to nawet jak by nie zapaćkał smarem, to sklep może Ci tego nie przyjąć z powrotem (ustawowe 10 dni na zwrot jest tylko przy sprzedaży na odległość, a jak odbiór osobisty to już nie ma mowy o "sklepie internetowym")
to pierwsza kwestia


druga kwestia, to jak Ty to widzisz? Ty byś oddał coś uwalone smarem, ok
a pytanie - czy chciałbyś coś takiego kupić, jakby ktoś wcześniej oddałi? ja nie
albo co, sklep ma to umyć u siebie i tuszować historię przed następym kupującym?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 20:08   

Pierwsza sprawa - od 24 grudnia 2014 na zwrot jest 14 dni. Sklep umożliwia zwrot, nawet jeśli odbiór był osobisty.

Druga sprawa - dla mnie kolejność czynności jest teraz oczywista - myjka ciśnieniowa, i idę tam z powrotem.
Nie zmienia faktu, że zazwyczaj każda część, którą mechanik wyjmie tylko z pudełka i ze dwa razy przełoży z miejsca na miejsce nosi ślady smaru. Część ma nie nosić śladów montażu, a ta nie ma żadnych, smar też wyczyściłem jak mogłem bez myjki, po prostu jest lekko przybrudzona. Idąc tym tropem większość części nie powinna się nadawać do zwrotu.

Sklep też powinien mieć odrobinę zdrowego rozsądku i świadomość, że nie sprzedają śnieżnobiałych kiecek ślubnych, tylko części samochodowe.
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 26-03-2015, 20:51   

misza116 napisał/a:
Sklep też powinien mieć odrobinę zdrowego rozsądku i świadomość, że nie sprzedają śnieżnobiałych kiecek ślubnych, tylko części samochodowe.


Zwrot w domyśle dotyczy towaru niechcianego, z którego zakupu się rozmyśliłeś, albo pomyliłeś, bądź jak to często bywa na zdjęciach wyglądał atrakcyjniej. Jak rozpakowałeś i naruszyłeś, bo tak można traktować ubrudzenie i rozpakowanie np z zamkniętej folii to nie jest to już zwrot nowego, nienaruszonego towaru .... kupujesz koszulę, raz ubierasz i zwracasz ? bo przecież wyprałeś i masz metki tylko oberwane ?

Niejednokrotnie zwracałem części np. w InterCars, ale zaznaczałem u mechanika, aby uważał póki nie będzie miał pewności, że część jest odpowiednia. I nigdy nie miałem problemu ze zwrotem, nawet jeżeli nie kupowałem przez internet.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-03-2015, 21:23   

Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania.
Czyli teoretycznie - monitor komputerowy możesz kupić w piątek, używać przez weekend czy przez tydzień i zwrócić bez problemu (o ile nie zalejesz go piwem na przykład, nie zrzucisz, nie spalisz itp.)
Ale ubrań czy butów nie możesz nosić, wyprać czy wyczyścić i zwrócić.
Ten przegub - jest zapaćkany smarem, czyli używany. Teoretycznie możesz pod ciśnieniem czy jakimś rozpuszczalnikiem go umyć - ale wtedy usuniesz też smar konserwujący, ślady mycia zostaną.
Cóż, możesz mieć problem ze zwrotem.
Pytanie - Ty kupowałeś części, czy mechanik ? A jeśli Ty, to wg swojego widzimisię, czy mechanik powiedział - kup pan konkretnie to ?
Czyj to był błąd, że został kupiony zły przegub ? Twój, mechanika, czy sklepu ?
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 21:39   

apg2312 napisał/a:
Pytanie - Ty kupowałeś części, czy mechanik ? A jeśli Ty, to wg swojego widzimisię, czy mechanik powiedział - kup pan konkretnie to ?
Czyj to był błąd, że został kupiony zły przegub ? Twój, mechanika, czy sklepu ?


A jakie to ma znaczenie? Część kupowałem sam.
To, że byłbym na wygranej pozycji gdyby mechanik tego nie otworzył i nie zafajdał smarem - to wiem.
Nie zmienia to faktu, że np. kupując niedawno u nich wahacz ciężko było znaleźć jakikolwiek, który miałby całą, nierozerwaną folię i nie był w mniejszym lub większym stopniu uwalony smarem. Rozerwane folie wynikały najprawdopodobniej z nieudolnego transportu.
Zdrowy rozsądek wskazywał by, że nie powinni takich zwrotów odrzucać. Swoją drogą jeden z wahaczy okazał się wtedy niepotrzebny, opakowanie było strasznie styrane, wahacz usmarowany, ze zwrotem nie było problemów.

Taka specyfika sklepu z częściami, więc porównanie go do sklepu z ciuchami jest trochę chybione. Tym bardziej, że chodzenie przez weekend w bluzce, to tak jakbym sobie przez weekend pojeździł na tym przegubie, a po weekendzie go oddał, a to zupełnie inna sytuacja.
Ostatnio zmieniony przez misza116 26-03-2015, 21:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-03-2015, 21:41   

Zapytaj sie w sklepie, jak sprzedawcy będą rzeczowi to nie będą robić problemów, przemyśl jednak czy mycie wodą pod ciśnieniem to rozsądne rozwiązanie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 21:50   

robertdg napisał/a:
Zapytaj sie w sklepie, jak sprzedawcy będą rzeczowi to nie będą robić problemów, przemyśl jednak czy mycie wodą pod ciśnieniem to rozsądne rozwiązanie


Mycie tego pod ciśnieniem to totalna paranoja, ale...zasugerował mi to sam sprzedawca :/
Wolałbym kupić usmarowany, niż umyty pod ciśnieniem, ale chyba nie pozostawiają mi za dużo wyboru, tani nie był...
 
 
Sticker 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 21:57   

Bład 2 osób. Twój, bo kupiłeś zły przegub a mechanika że najpierw smaruje a potem sprawdza czy pasuje. Ja jak kupowałem przegub to najpierw stary wyjąłem, policzyłem zęby i zamówiłem odpowiedni. Rozumiem że piszesz o smarze do przegubów który już został nałożony a nie lekkim przybrudzeniu przez smar z rąk mechanika.
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-03-2015, 22:09   

Tak, smar do przegubów, który wyczyściłem ile mogłem, ale wiadomo, że zawsze zostanie.
Nie mam możliwości wyjąć, obejrzeć, kupić, założyć. Tak by było najlepiej, a w idealnym świecie miałbym swój garaż, trochę gratów do dłubania, i zrobił to sam. A w prawdziwym świecie, na parkingu, wracając z roboty po zmroku, niewiele zrobisz.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-03-2015, 22:15   

Smar grafitowy...fakt, draństwo wszędzie wejdzie, i trudno wyczyścić...
Ja bym poświęcił litr czy nawet kilka benzyny ekstrakcyjnej, zalał ten przegub i zostawił na kilka godzin ;)
Benzyna rozpuści smar, potem tylko przetrzeć czystą szmatką bawełnianą.... W sumie, jak ktoś go kiedyś kupi, to i tak smaru grafitowego trzeba tam nawalić do oporu, a przynajmniej nie zrobi się rdza, jak od myjki wodnej.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2015, 07:50   

Sticker napisał/a:
Bład 2 osób. Twój, bo kupiłeś zły przegub a mechanika że najpierw smaruje a potem sprawdza czy pasuje
Sprzedawca i katalogi są nieomylne, sam w pudełku się trafił inny niż nalezy :roll:
misza116 możesz wymyć, tak jak napisał wyżej apg2312, potem delikatnei naoliwić, jezeli tak samo było (podejrzewam, że fabrycznei albo jest delikatnie oliwiony i zafoliowany albo zawinięty w specjalny kawałek papieru chorniącego przed wilgocią)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
misza116 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 99 czarny szatan SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 638
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-03-2015, 09:42   

W pudełku był właściwy, katalog pokazuje, że powinienem mieć 33 zęby, taki dostałem, a mam 24 :/
Może była wymiana półosi, z ciekawości będę drążył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.