[Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny? |
Autor |
Wiadomość |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 27-03-2015, 16:11 [Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny?
|
|
|
Urwał mi się pasek i silnik zgasł.
Szukam i coś znaleźć nie mogę, ale mam wrażenie, że to nie jest bezkolizyjny motor.
Czy ktoś mógłby potwierdzić moje złe przeczucia lub ku mojej radości zdementować? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 27-03-2015, 19:25
|
|
|
Silnik jest kolizyjny wszystkie diesle są kolizyjne |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-03-2015, 22:12
|
|
|
w dieslu czasami nie ma co zbierać, stopień zniszczeń jest wprost proporcjonalny do prędkości przy jakiej pasek sie zerwał |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2015, 22:48
|
|
|
Nie zmienia to faktu, że zawory pracują w pionie do tłoków i nalezy zdemontować wszystkie oraz sprawdzić trzonki zaworowe pod kątem "rozbicia" materiału, gdyż po zagrzaniu taki zawór zacznie utykac w prowadnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 27-03-2015, 23:19
|
|
|
Wiem.
Dzisiaj już mi się nie chciało,ale jutro nie ma zmiłuj. Zabieram od znajomego maszynkę do ściągania zabezpieczenia i przejrzę.
Przy okazji zobaczyłem, że mam pękniętą uszczelkę pod kolektor wydechowy i jakoś tak sporo nalotu po oleju w kanale dolotowym 4 cylindra i tłok ciut ubabrany. A do tego są ryski przy otworach wtrysków.
Zastanawiam się czy nie kupić splanowanej i kompletnej głowicy. 699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-03-2015, 23:26
|
|
|
marcindy napisał/a: | 699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka. | BDB oferta, nie opłaca się robić tego co masz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 27-03-2015, 23:35
|
|
|
Dzięki za potwierdzenie.
Biorąc pod uwagę, że mam gościa 20 km od domu, to jutro dzwonię i raczej kupuję.
[ Dodano: 28-03-2015, 09:47 ]
Przepraszam za post pod postem, ale podbić chciałem.
Mam silnik ze stalową miską.
Z tego co się orientuję, to głowica nawet od takiego z miską aluminiową pasować będzie prawda? |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 28-03-2015, 12:50
|
|
|
Carisma czy volvo takie same silniki 1.9 td od 2000 r były inne silniki diesla DiD |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 28-03-2015, 14:03
|
|
|
To wiem.
Ja mam f8qt z miską stalową.
Wiem, że słupka z michą aluminiową nie założę i pytam o głowicę, bo mogę mieć koło wtorku sprawdzoną z niewiadomego silnika z michą stalową albo nieco później sprawdzoną z silnika znanego mi pochodzenia z michą aluminiową, a przy okazji tańszą.
I tak się zastanawiam czy tu nie ma żadnych różnic. |
|
|
|
 |
Carisma1
Nowy Forumowicz
Auto: colt CJO 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-03-2015, 18:13
|
|
|
od Volvo głowica może być, ale pamiętaj : tylko od motoru F8Q 90 kM, przed DiD w Volvo były motory 95 kM (nawiasem bardzo dobre, szkoda że w Carismie go nie było). Kup drugą głowicę, najlepiej uzbrojoną, przekładka wałek zawory itd różnie wychodzi, często po zerwaniu paska wałek rozrządu jest do wyrzucenia ale tego nie widać na pierwszy rzut oka, w końcu zawory spotkały sie z tłokiem, fizyka jest nieubłagana, II zasada Newtona, gdzieś ta siła pochodząca od tłoka musiała się skompensować. Ponadto zwróć uwagę czy pasek zerwał się sam z siebie, czy -jak często się zdarza w tym silnik- klin na kole rozrządu od wałka się zerwał i pęknięcie paska to skutek. Co drugą wymianę rozrządu niektórzy zalecają wymianę tego koła. Pozdrawiam
PS głowica przed założeniem koniecznie: spr szczelności, planowanie, spr luzów zaworowych, gwarancja sprzedającego nic tu nie ma do rzeczy, chyba, że ma na to papier......ale ja generalnie jestem nieufny. |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 28-03-2015, 21:13
|
|
|
No i fajnie. O to mi chodziło.
Pasek zerwał się sam.
Ogólnie całość to tylko moja głupota, bo przeciągnąłem wymianę.
Nowy pasek z rolkami i pompą wody mam w garażu od miesiąca. Po świętach miałem zakładać...
Ale może to i lepiej, że się zerwał teraz. Jutro miałem jechać do Rzeszowa i Przemyśla i myśl, że urwał się koło domu jakoś tak troszeczkę uspokaja sumienie. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:19
|
|
|
To są wżery na jednym z tłoków czy tylko nalot? |
|
|
|
 |
marcindy
Forumowicz
Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: LOP
|
Wysłany: 12-04-2015, 12:13
|
|
|
Przepraszam za nieobecność...
Tylko nalot na tłokach. Wyczyściłem już wszystko i poskładałem z nową głowicą. Chodzi jak złoto kiedy podam "na krótko" zasilanie na zawór start-stop, ale oczywiście zgasić nie mogę
Po normalnym podpięciu nie jest podawane napięcie na zawór i pompa nie podaje paliwa.
Immo jest odcięte i do zaworu idzie tylko jeden przewód.
Zatem pytanie!
Gdzie jest bezpiecznik od tego zaworu, bo najwyraźniej musiał się spalić. Goły kabel zwierał do masy.
Czy może tam nie ma bezpiecznika i uwaliło się coś konkretnego?
Jestem w trakcie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424, zaraz idę przeglądać skrzynkę pod kierownicą.
EDIT.
Bezpiecznik namierzony i wymieniony. Wszystko już śmiga jak należy
Carisma wróciła do życia. |
|
|
|
 |
|