Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny?
Autor Wiadomość
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
  Wysłany: 27-03-2015, 16:11   [Cari 1.9TD] Czy silnik w tym samochodzie jest bezkolizyjny?

Urwał mi się pasek i silnik zgasł.
Szukam i coś znaleźć nie mogę, ale mam wrażenie, że to nie jest bezkolizyjny motor.
Czy ktoś mógłby potwierdzić moje złe przeczucia lub ku mojej radości zdementować?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-03-2015, 19:25   

Silnik jest kolizyjny wszystkie diesle są kolizyjne
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-03-2015, 22:12   

w dieslu czasami nie ma co zbierać, stopień zniszczeń jest wprost proporcjonalny do prędkości przy jakiej pasek sie zerwał
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 27-03-2015, 22:33   

No tak dokładnie przypuszczałem :)
Ale Panowie! Nie jest źle.
http://zapodaj.net/256aca7a53ca4.jpg.html
http://zapodaj.net/d2de885240a43.jpg.html
http://zapodaj.net/bed4ed31d1c8a.jpg.html
http://zapodaj.net/07f97ccbd5412.jpg.html
http://zapodaj.net/4262b0d9c7ad1.jpg.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2015, 22:48   

Nie zmienia to faktu, że zawory pracują w pionie do tłoków i nalezy zdemontować wszystkie oraz sprawdzić trzonki zaworowe pod kątem "rozbicia" materiału, gdyż po zagrzaniu taki zawór zacznie utykac w prowadnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 27-03-2015, 23:19   

Wiem.
Dzisiaj już mi się nie chciało,ale jutro nie ma zmiłuj. Zabieram od znajomego maszynkę do ściągania zabezpieczenia i przejrzę.

Przy okazji zobaczyłem, że mam pękniętą uszczelkę pod kolektor wydechowy i jakoś tak sporo nalotu po oleju w kanale dolotowym 4 cylindra i tłok ciut ubabrany. A do tego są ryski przy otworach wtrysków.

Zastanawiam się czy nie kupić splanowanej i kompletnej głowicy. 699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2015, 23:26   

marcindy napisał/a:
699 to chyba całkiem sensowna cena za gwarantowaną na pół roku głowicę.
U siebie co najmniej dwa zawory z osprzętem muszę zrobić,do tego przydałoby się planowanie i może spawanie, bo tracę ciut płynu i już wiem gdzie on ucieka.
BDB oferta, nie opłaca się robić tego co masz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 27-03-2015, 23:35   

Dzięki za potwierdzenie.

Biorąc pod uwagę, że mam gościa 20 km od domu, to jutro dzwonię i raczej kupuję.

[ Dodano: 28-03-2015, 09:47 ]
Przepraszam za post pod postem, ale podbić chciałem.

Mam silnik ze stalową miską.

Z tego co się orientuję, to głowica nawet od takiego z miską aluminiową pasować będzie prawda?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-03-2015, 12:50   

Carisma czy volvo takie same silniki 1.9 td od 2000 r były inne silniki diesla DiD
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 28-03-2015, 14:03   

To wiem.
Ja mam f8qt z miską stalową.
Wiem, że słupka z michą aluminiową nie założę i pytam o głowicę, bo mogę mieć koło wtorku sprawdzoną z niewiadomego silnika z michą stalową albo nieco później sprawdzoną z silnika znanego mi pochodzenia z michą aluminiową, a przy okazji tańszą.
I tak się zastanawiam czy tu nie ma żadnych różnic.
 
 
Carisma1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt CJO 1,6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2015, 18:13   

od Volvo głowica może być, ale pamiętaj : tylko od motoru F8Q 90 kM, przed DiD w Volvo były motory 95 kM (nawiasem bardzo dobre, szkoda że w Carismie go nie było). Kup drugą głowicę, najlepiej uzbrojoną, przekładka wałek zawory itd różnie wychodzi, często po zerwaniu paska wałek rozrządu jest do wyrzucenia ale tego nie widać na pierwszy rzut oka, w końcu zawory spotkały sie z tłokiem, fizyka jest nieubłagana, II zasada Newtona, gdzieś ta siła pochodząca od tłoka musiała się skompensować. Ponadto zwróć uwagę czy pasek zerwał się sam z siebie, czy -jak często się zdarza w tym silnik- klin na kole rozrządu od wałka się zerwał i pęknięcie paska to skutek. Co drugą wymianę rozrządu niektórzy zalecają wymianę tego koła. Pozdrawiam
PS głowica przed założeniem koniecznie: spr szczelności, planowanie, spr luzów zaworowych, gwarancja sprzedającego nic tu nie ma do rzeczy, chyba, że ma na to papier......ale ja generalnie jestem nieufny.
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 28-03-2015, 21:13   

No i fajnie. O to mi chodziło.

Pasek zerwał się sam.
Ogólnie całość to tylko moja głupota, bo przeciągnąłem wymianę.
Nowy pasek z rolkami i pompą wody mam w garażu od miesiąca. Po świętach miałem zakładać...

Ale może to i lepiej, że się zerwał teraz. Jutro miałem jechać do Rzeszowa i Przemyśla i myśl, że urwał się koło domu jakoś tak troszeczkę uspokaja sumienie.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 29-03-2015, 21:19   

To są wżery na jednym z tłoków czy tylko nalot?
 
 
marcindy 
Forumowicz

Auto: Cari 1.9TD GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 66
Skąd: LOP
Wysłany: 12-04-2015, 12:13   

Przepraszam za nieobecność...

Tylko nalot na tłokach. Wyczyściłem już wszystko i poskładałem z nową głowicą. Chodzi jak złoto kiedy podam "na krótko" zasilanie na zawór start-stop, ale oczywiście zgasić nie mogę :)
Po normalnym podpięciu nie jest podawane napięcie na zawór i pompa nie podaje paliwa.
Immo jest odcięte i do zaworu idzie tylko jeden przewód.

Zatem pytanie!
Gdzie jest bezpiecznik od tego zaworu, bo najwyraźniej musiał się spalić. Goły kabel zwierał do masy.
Czy może tam nie ma bezpiecznika i uwaliło się coś konkretnego?

Jestem w trakcie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424, zaraz idę przeglądać skrzynkę pod kierownicą.

EDIT.

Bezpiecznik namierzony i wymieniony. Wszystko już śmiga jak należy :)
Carisma wróciła do życia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.