[Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o |
Autor |
Wiadomość |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-03-2015, 10:34 [Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o
|
|
|
Witam, mam od jakiegoś czasu problem z samochodem- objawia się on falującymi obrotami i niskim ciśnieniem na pompie wc. Podczas gdy samochód jest odpalony na czujniku w pompie jest około 0.7v a silnik "dusi się", w momencie kiedy dodam choć odrobinę gazu, czujnik pokazuje poprawne wskazanie tj okolice 3v. Została rozkręcona i wyczyszczona gruntownie przepustnica oraz pompa (na tłoczkach było trochę osadu). Po skręceniu tymczasowym bez uszczelki na przepustnicy (czekam na zamówienie juz) dalej jest to samo. Nie uczyłem jeszcze samochodu obrotów, bo nie miałem na to już wczoraj czasu w nocy,ale myślę, że to nie pomoże. Proszę o pomoc i rady co ewentualnie sprawdzić, ustawić. Jeżeli będzie to konieczne kabel diagnostyczny mogę zakupić.
Ah, dodam, że ilekroć samochód jest w stanie spoczynku odpalony po chwili duszenia się zapala się kontrolka silnika i gaśnie dopiero gdy doda się gazu.
Dzięki i pozdrawiam, w razie pytań odpowiem tak szybko jak będę mógł! |
|
|
|
 |
Grobar
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 22 Skąd: Ełk
|
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-03-2015, 16:54
|
|
|
Dzięki, zapoznam się z całością! Jeżeli pojawia się jakieś niejasności, mogę pisać nadal tutaj, czy w temacie dotyczącym pompy? |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26-03-2015, 22:56
|
|
|
Bismarck ten wątek juz przejrzałem. Niestety ale czyszczenie przepustnicy mi nie pomogło. Pisałem już o tym. Postaram się załatwić przewód i zrobić wykresy evoscanem oraz sprawdzić sugestie z wątku o pompie wc. Jednak dzięki za linkowanie, zawsze może się trafić coś, czego jeszcze nie czytałem |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-03-2015, 18:51
|
|
|
No więc przewód diagnostyczny załatwię sobie lada dzień.
Postanowiłem wymrugać błędy, wyszło: 41 i 56.
Sprawdziłem rezystancje na wtryskiwaczach i waha się od 1.35ohm do 1.61ohm (nie wiem jaka powinna być w działających poprawnie, a nie mogę się doszukać na forum)
Do wymiany będzie lecieć filtr paliwa również jak tylko dotrze.
Dajcie znać co z wtryskiem robić, rozbierać i czyścić, czy raczej wszystko ok ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-03-2015, 19:05
|
|
|
Wtryskiwacz 1Ω±0,1Ω przy 20°C
Co do błedów, bez diagnostyki parametrów rzeczywistych trudno powiedziec ale problemy z ciśnieniem paliwa napewno są powodem tych kodów błedów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-03-2015, 19:12
|
|
|
Proszę, powiedz na co mam zwrócić uwagę i co podać tutaj w wątku, bo zarówno z tym programem jak i silnikiem nie miałem wcześniej do czynienia, a nie ma co się ograniczać i z czasem można uczyć się coraz więcej nowych rzeczy |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-03-2015, 21:09
|
|
|
Nie mam tych filtrów, albo nie wiem gdzie one dokładnie są. W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka. Nigdzie tam nie znalazłem takiego filterka. To samo na powrocie z listwy wc. |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 30-03-2015, 06:54
|
|
|
W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka
odlanczasz ta rurke i w srodku w korpusie jest ten filter widac tyko mosiezna obwodke ciezko jest go wyciagnac bo straszne malenstwo i zamontowanego ciezko zauwazyc zakup nowy cena to okolo 20 zl w ASO |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-04-2015, 13:44
|
|
|
Filtr wymieniony, dotarł również dziś kabelek diagnostyczny. Oprogramowanie ogarnięte. Co teraz robić z evoscanem
edit: Ah, dodam, że faktycznie tak jak mówiłem nie było tam żadnego filtra, został zakupiony w aso i założony.
[ Dodano: 03-04-2015, 11:39 ]
Uczenie obrotów nie pomogło objawy dalej te same tj: silnik zaczyna się dusić, obroty spadają do momentu w którym prawie gaśnie po czym sam zbiera się obroty wchodzą na zakres 1,5k i znów spadają po chwili ustabilizowania do poziomu krytycznego. Podczas tego cyklu gdy działa na ostatkach sił zapala się kontrolka silnika a następnie znika gdy doda sobie obrotów komputer. Pobawię się dzisiaj z evoscanem i podrzucę jakieś wykresy. Czekam na dalsze sugestie co może być przyczyną tego zachowania, pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 04-04-2015, 07:06
|
|
|
z braku filterka na pompie miejmy nadzieje ze syf nie dostal sie na pompe wc i wtryskiwacze i ich nie zniszczyl bo wymiana zaboli
czy po zalozeniu filtra odlaczyles aku zanim uczyles obrotow bo jezeli nie odlanczales aku to wszystkie ustawienia poprzednie beda nadal i nic sie nie zmieni |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
kicajos
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-04-2015, 13:59
|
|
|
Aku wyjęte przez cały czas. Pompę rozebrałem i wyczyściłem porządnie jeszcze. Czy jest sens, żeby jakoś czyścić wtryskiwacze jeszcze, czy będzie z tym za dużo zachodu ? |
|
|
|
 |
|