Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o
Autor Wiadomość
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-03-2015, 10:34   [Cari 1.8 GDI] Problem z ciśnieniem na pompie wc, falujące o

Witam, mam od jakiegoś czasu problem z samochodem- objawia się on falującymi obrotami i niskim ciśnieniem na pompie wc. Podczas gdy samochód jest odpalony na czujniku w pompie jest około 0.7v a silnik "dusi się", w momencie kiedy dodam choć odrobinę gazu, czujnik pokazuje poprawne wskazanie tj okolice 3v. Została rozkręcona i wyczyszczona gruntownie przepustnica oraz pompa (na tłoczkach było trochę osadu). Po skręceniu tymczasowym bez uszczelki na przepustnicy (czekam na zamówienie juz) dalej jest to samo. Nie uczyłem jeszcze samochodu obrotów, bo nie miałem na to już wczoraj czasu w nocy,ale myślę, że to nie pomoże. Proszę o pomoc i rady co ewentualnie sprawdzić, ustawić. Jeżeli będzie to konieczne kabel diagnostyczny mogę zakupić.
Ah, dodam, że ilekroć samochód jest w stanie spoczynku odpalony po chwili duszenia się zapala się kontrolka silnika i gaśnie dopiero gdy doda się gazu.
Dzięki i pozdrawiam, w razie pytań odpowiem tak szybko jak będę mógł!
 
 
Grobar 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 22
Skąd: Ełk
Wysłany: 26-03-2015, 12:13   

Myślę, że lektura tego tematu wiele ci wyjaśni :arrow: http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1041182
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-03-2015, 16:54   

Dzięki, zapoznam się z całością! Jeżeli pojawia się jakieś niejasności, mogę pisać nadal tutaj, czy w temacie dotyczącym pompy?
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 26-03-2015, 19:02   

tu masz podobmy problem opisany tu na forum

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91631
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 26-03-2015, 22:56   

Bismarck ten wątek juz przejrzałem. Niestety ale czyszczenie przepustnicy mi nie pomogło. Pisałem już o tym. Postaram się załatwić przewód i zrobić wykresy evoscanem oraz sprawdzić sugestie z wątku o pompie wc. Jednak dzięki za linkowanie, zawsze może się trafić coś, czego jeszcze nie czytałem ;)
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 27-03-2015, 18:18   

kicajos

ciesze sie ze czytales jak napisales zacznij od evoscana lub od wymrugania i odczytania bledu

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

wtedy bedzie mozna zaczac myslec gdzie znajduje sie problem
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-03-2015, 18:51   

No więc przewód diagnostyczny załatwię sobie lada dzień.

Postanowiłem wymrugać błędy, wyszło: 41 i 56.
Sprawdziłem rezystancje na wtryskiwaczach i waha się od 1.35ohm do 1.61ohm (nie wiem jaka powinna być w działających poprawnie, a nie mogę się doszukać na forum)
Do wymiany będzie lecieć filtr paliwa również jak tylko dotrze.

Dajcie znać co z wtryskiem robić, rozbierać i czyścić, czy raczej wszystko ok ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2015, 19:05   

Wtryskiwacz 1Ω±0,1Ω przy 20°C
Co do błedów, bez diagnostyki parametrów rzeczywistych trudno powiedziec ale problemy z ciśnieniem paliwa napewno są powodem tych kodów błedów
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-03-2015, 19:12   

Proszę, powiedz na co mam zwrócić uwagę i co podać tutaj w wątku, bo zarówno z tym programem jak i silnikiem nie miałem wcześniej do czynienia, a nie ma co się ograniczać i z czasem można uczyć się coraz więcej nowych rzeczy :)
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 29-03-2015, 19:52   

kody jakie napisales to wtryskiwacze/cisnienie paliwa jak dla mnie to sprawa prosta zapchany lub w pelni nie drozny filtr i od wymiany filtrow nalezy zaczac a zwlaszcza od tego filtra
przypominam ze po wymianie dolaczyc aku i adaptacja

http://up.programosy.pl/foto/karta_filterka.gif

http://up.programosy.pl/f..._filterka_1.jpg
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-03-2015, 21:09   

Nie mam tych filtrów, albo nie wiem gdzie one dokładnie są. W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka. Nigdzie tam nie znalazłem takiego filterka. To samo na powrocie z listwy wc.
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 30-03-2015, 06:54   

W zaznaczonym miejscu jest zasilanie paliwa do pompy i wchodzi do niej stalowa końcówka z uszczelka

odlanczasz ta rurke i w srodku w korpusie jest ten filter widac tyko mosiezna obwodke ciezko jest go wyciagnac bo straszne malenstwo i zamontowanego ciezko zauwazyc zakup nowy cena to okolo 20 zl w ASO
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-04-2015, 13:44   

Filtr wymieniony, dotarł również dziś kabelek diagnostyczny. Oprogramowanie ogarnięte. Co teraz robić z evoscanem :)

edit: Ah, dodam, że faktycznie tak jak mówiłem nie było tam żadnego filtra, został zakupiony w aso i założony.

[ Dodano: 03-04-2015, 11:39 ]
Uczenie obrotów nie pomogło objawy dalej te same tj: silnik zaczyna się dusić, obroty spadają do momentu w którym prawie gaśnie po czym sam zbiera się obroty wchodzą na zakres 1,5k i znów spadają po chwili ustabilizowania do poziomu krytycznego. Podczas tego cyklu gdy działa na ostatkach sił zapala się kontrolka silnika a następnie znika gdy doda sobie obrotów komputer. Pobawię się dzisiaj z evoscanem i podrzucę jakieś wykresy. Czekam na dalsze sugestie co może być przyczyną tego zachowania, pozdrawiam!
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 04-04-2015, 07:06   

z braku filterka na pompie miejmy nadzieje ze syf nie dostal sie na pompe wc i wtryskiwacze i ich nie zniszczyl bo wymiana zaboli

czy po zalozeniu filtra odlaczyles aku zanim uczyles obrotow bo jezeli nie odlanczales aku to wszystkie ustawienia poprzednie beda nadal i nic sie nie zmieni
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
kicajos 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2015
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2015, 13:59   

Aku wyjęte przez cały czas. Pompę rozebrałem i wyczyściłem porządnie jeszcze. Czy jest sens, żeby jakoś czyścić wtryskiwacze jeszcze, czy będzie z tym za dużo zachodu ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.