Sonda lambda - pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
Pajerov6
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 26-03-2015, 19:59 Sonda lambda - pomocy!
|
|
|
Witam
Proszę o pomoc jak połączyć ze sobą kolory kabli?
Stara sonda NTK
- Zółty
- Zielony
- Czarny
- Czarny
Nowa sonda Denso
- Niebieski
- Biały
- Czarny
- Czarny |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2015, 21:43
|
|
|
Dwa czarne to w obu przypadkach najprawdopodobniej grzałka i należy je podłączyć razem, kolejność nie ważna. Dla pewności możesz sprawdzić czy po odpaleniu auta na tych w aucie pojawia się napięcie 12V. Dwa pozostałe to sygnał i masa, w Denso sygnał to niebieski a masa to biały a w tej Twojej starej to nie wiem bo takiej kolorystyki nie znalazłem ale z tymi przewodami możesz spróbować i tak i tak bo jeśli się pomylisz to i tak nic się nie stanie jedynie po prawidłowym podłączeniu sygnał z sondy powinien być widziany w sterowniku silnika. Oryginalne kolory w Mitsu (na pewno w Carismie 1.6) to:
dwa białe - grzałka sondy
szary - masa
czarny - sygnał |
|
|
|
 |
Pajerov6
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 3 Skąd: Iceland
|
Wysłany: 31-03-2015, 20:56
|
|
|
To może inaczej.
Kostka w samochodzie ma następujące kolory:
-biały
-czerwony
-czarny
-czarny
Jak połączyć w tym układzie? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 01-04-2015, 07:36
|
|
|
Pajerov6 napisał/a: | To może inaczej.
Kostka w samochodzie ma następujące kolory:
-biały
-czerwony
-czarny
-czarny
Jak połączyć w tym układzie? |
Definicja pinów/kolorów w kostce instalacji:
biały = sygnał plusowy elektrody (z ECU)
czerwony = zasilanie grzałki (+ 12 V z głównego przekaźnika ECU)
czarny = masa wewnętrzna elektrody (z ECU)
czarny = zasilanie grzałki (- 12 V z masy pojazdu)
Dwa czarne o różnych funkcjach wprowadzają małe zamieszanie, dlatego:
1. Upewnij się, które piny instalacji zasilają grzałkę (po włączeniu zapłonu/uruchomieniu silnika pojawi się na nich 12 V).
2. Znajdź piny grzałki sondy mierząc rezystancję (będzie to kilka do kilkunastu Ohmów).
3. Piny zasilania z instalacji połącz z pinami grzałki sondy (wśród nich - czarny z czarnym).
4. Pozostałe dwa piny (sygnał i masa wewnętrzna) połącz zgodnie z definicją kolorów - błędna kolejność objawi się dysfunkcją lecz nie spowoduje uszkodzenia.
- Powodzenia
ps. Definicję pinów/kolorów podaję z zastrzeżeniem ewentualnych błędów |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
|