Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
owp
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 30 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 26-03-2015, 22:11
|
|
|
jaca87 napisał/a: | beti napisał/a: | Będę montował gaz. Przebieg 45000km, serwis odradził teraz sprawdzanie luzów i zalecił pojeździć 20000km na LPG i wtedy się zjawić. Co o tym myślicie? |
Ja po przyswojeniu sporej ilości negatywnych opinii na temat gazu do Lancera 1.8 na razie temat sobie odpuściłem. Ale zalecenie aby sprawdzić luzy po tym przebiegu jest rozsądne. |
Skoro Mitsubishi zaleca sprawdzać po 100tys, to po co po 40tys?
Ja bym pojeździl najpierw na gazie, tak jak radzi serwis.. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-03-2015, 22:36
|
|
|
Na gazie warto sprawdzać częściej z powodu ryzyka złej regulacji instalacji LPG lub z powodu jakiegoś błędu montażowego lub wadliwej jakiejś części instalacji gazowej. Jeden wtrysk może mieć odrobinę mniejszą wydajność czego nie wyłapie sonda lambda a cylinder zasilany tym wtryskiem będzie miał ubogo przez co luz zaworowy na tym cylindrze może się szybciej zmniejszać. Lepiej sprawdzić częściej niż remontować głowicę. |
|
|
|
 |
owp
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 30 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 27-03-2015, 13:22
|
|
|
No ale on dopiero założy gaz. |
|
|
|
 |
Tupek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2015, 12:08
|
|
|
Czy ktoś ma Lancera ze skrzynią CVT i zamontowanym gazem?
Mój lancer '11 z CVT (1,8l) trochę dużo mi pali i pomyślałem o założeniu LPG. Trochę szkoda mi silnika ale przy trochę większym wkładzie $ myślę że znajdę odpowiednią instalacje.
Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...
Chyba większość ma instalacje BRC z lub bez lubryfikatora. Czy polecicie coś lepszego czy faktycznie to jest dobra instalacja?
No i ostatnie pytanie...zna ktoś dobrego gazownika w Warszawie? Ewentualnie okolice Zamościa...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
beti
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2015, 12:23
|
|
|
Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają. |
_________________ (o: |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-03-2015, 14:44
|
|
|
beti napisał/a: | Na razie to się zastanawiam czy mi jest potrzebny gaz. W 4 lata zrobiłem 40 000km. Przebiegi nie powalają. |
Chyba nie jest - ale jak założysz tanio instalację u dobrego machaniorka, to może i warto.
[ Dodano: 28-03-2015, 14:46 ]
Tupek napisał/a: | Może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy silnik ma "wzmacniane" zawory kątem LPG? coś takiego pojawiało się na forum ale znaleźć tutaj konkretne info dla początkującego jest naprawdę trudno...
|
Zapytanie do MM Cars Poland, po numerze VIN powinni odnaleźć czy miał czy nie miał wzmacnianych gniazd. |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 01-04-2015, 12:14
|
|
|
@ Tupek: Mam cvt '09 bez wzmacnianej głowicy. Założyłem staga qbox4 plus, ustawiłem dotryski Pb zamiast lubrifikatora według zalecań AC -producenta staga ( spala Pb 0,5-0,7l /100km ( włacznie z rozgrzewaniem silnika)) nigdy nie widziałem na oczy "checka" zrobiłem już 5,5 tys na lpg i jestem zachwycony na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km. Wtryski barracuda całość 2100 pln z wlewem w klapce. Zakładałem mając 68 tys zamierzam regulować zawory przy zalecanych serwisowych 100 tys. Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 01-04-2015, 21:56
|
|
|
manitou napisał/a: | na 36-37 L LPG robię ok 340-350 km w cyklu mieszanym w trasie do 380km. |
Pali coś za mało jak na CVT..
manitou napisał/a: | Zwrot po 10 tys km czyli w ok pół roku |
Niektórzy to liczą grubym ołówkiem
Jak Ci się zwróci inwestycja po 15kkm to i tak dobrze!
Choć przy obecnej cenie gazu, to nawet możesz mieć rację - w Szczecinie (a u nas - jak to zwykle bywa - najdrożej), LPG po około 2zł, a Pb po 4,70... |
|
|
|
 |
Tupek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-04-2015, 21:57
|
|
|
@manitou dzięki za odpowiedź!
ja przez rok zrobiłem na benzynie ponad 20 tys...więc tym bardziej mi się opłaci. Tylko chciałbym założyć coś porządnego bo to jednak dobre i dość nowe autko.
Teraz tylko muszę znaleźć jakiś dobry warsztat gdzie mi to zamontują.
Czy LPG ma wpływ na zachowanie się skrzyni? CVT chodzi świetnie i nie chcę tego zepsuć |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 05-04-2015, 22:41
|
|
|
Nie ma jeżdżąc normalnie nie czuć żadnej różnicy, tylko kiedy chcesz zrobić "kickdown'a" to poczekaj aż się silnik dobrze rozgrzeje bo jak reduktor jeszcze taki nie za ciepły to czuć takie jakby większe opóźnienie ale jak już reduktor się dobrze rozgrzeje to nie ma żadnej różnicy kręciłem pod 5 - 6 tys i lata jak na benzynie . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-04-2015, 06:49
|
|
|
Tu reduktor nie ma znaczenia a chodzi o regulację gazu a dokładnie o ustawienie właściwych korekt od temperatyry gazu. Przy jakiej temperaturze reduktora autko przechodzi na gaz, ile ustawił gazownik i po ilu mertach - kilometrach jedziesz na gazie? |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 06-04-2015, 10:41
|
|
|
Zwykle po ok 2-3 km kiedy temp. powyżej zera przy mrozach ok 4 km, temp. ustawiona chyba na 38 stopni... a nie pamiętam już. Sterownik korzysta z odczytów OBD na bieżąco ( w czasie rzeczywistym) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-04-2015, 18:43
|
|
|
To trochę dużo i temperatura też spora. Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m. Warto pomęczyć gazownika bo te 2 - 3km to jednak za dużo. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2015, 09:59
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Ja mam ustawione 20 stopni i teraz na gazie jadę po około 300m. |
Dziś było -1 i przejechałem około 1km , też mam ustawione 20st przełączanie |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2015, 18:17
|
|
|
Miałem na myśli około 10 na plusie bo tu gdzie teraz jestem właśnie tyle jest |
|
|
|
 |
|