| 
		Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2015, 08:46   Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ... 
 
 
-jak jest z jego trwałością? 
 
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
 
-czy "bierze" olej
 
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować? 
 
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają? 
 
 
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fun  		  
		 
         Forumowicz Skimaniak
  
  
                  Auto: Outlander III 2.0 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2015, 14:56   Re: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grimm napisał/a: | 	 		  W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ... 
 
 
-jak jest z jego trwałością?
 
Bez turbiny i 150 km to chyba trwały? 
 
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
 
TAK
 
-czy "bierze" olej
 
ja mam 11 tyś. km to nie wiem,na razie nawet 1 mm z bagnetu nie ubył?
 
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować? 
 
Każde nowe auto dobrze jest "ułożyć" a potem to rura i tyle.
 
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają? 
 
Nie wiem,średnio jeżdzę każdym nowy autem do 120 tys. km i sprzedaję.
 
Dodałbym jeszcze czy ma skrzynię 5 czy 6 biegową?
 
Niestety 5 biegową i to jest jego spora wada,bo automat CVT to raczej w quadach się sprawdza.
 
 
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII... | 	 
  | 
             
						
				_________________ Mój OIII
 
 
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2015, 16:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. .. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2015, 17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grimm napisał/a: | 	 		  | Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. .. | 	  
 
 
CVT nie ma biegów... Znaczy ma, ale takie bardziej udawane.
 
 
A co do silnika to jest jakaś akcja na rozciągające się paski rozrządu w serii 4B10/11. A w Outku jest chyba SOHC 4J11 wiec taki jaki polift... I chyba ma już regulację luzów zaworowych na śrubkach (zamiast upierdliwych blaszek). Ale to niech ktoś potwierdzi.
 
 
Moim zdaniem silniki 4B11/4J11 są bardzo udanymi pod względem równego i szerokiego rozłożenia momentu obrotowego... Nie widziałem aby inne silniki benzynowe bez turbo potrafiły mieć dość wysoki moment już w sumie od 1000 obrotów do odcięcia.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-04-2015, 17:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fun  		  
		 
         Forumowicz Skimaniak
  
  
                  Auto: Outlander III 2.0 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2015, 07:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grimm napisał/a: | 	 		  Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT     | 	  
 
Jakiego masz quada?    ....mi brakuje 6 biegu i myślę że to jest duży błąd firmy...już dawno 6 biegowe są Kia,Hyundai,Honda,Mazda    | 
             
						
				_________________ Mój OIII
 
 
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2015, 14:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
Żeby nie było... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gzesiolek  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2015, 17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Grimm, Fun ma zapewne manuala...
 
 
a Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami... | 
             
						
				_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
 
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015
 
 
 
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-04-2015, 23:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gzesiolek napisał/a: | 	 		  Grimm
 
Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami... | 	  
 
 
Czemu to są niby "pseudobiegi"? 
 
Przecież dzięki manetkom mogę sterować obrotami silnika jak przy skrzyni manualnej? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2015, 07:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grimm napisał/a: | 	 		  | Czemu to są niby "pseudobiegi"? | 	  
 
 
Ponieważ skrzynia CVT ma płynne przełożenia (może w pewnym zakresie płynnie zmienić przełożenie). Dlatego jak przyśpieszasz to obroty silnika są stałe, a samochód przyśpiesza. 
 
 
To co robisz manetkami to nic innego jak predefiniowane przez producenta pewne przełożenia. Jakby pogrzebać w sofcie to mogło by być ich równie dobre 3, 10, czy 20... Do tyłu też można by dać z 5     
 
 
Nie wiem jak to można łatwiej wyjaśnić... W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. Za to masz jakaś tam kontrolę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2015, 15:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  
 
Za to masz jakaś tam kontrolę. | 	  
 
 
Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej...     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-04-2015, 15:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Grimm napisał/a: | 	 		  Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej...     | 	  
 
 
Kosztem przyśpieszenia czy płynności przyśpieszania... A kontrola jest też nie taka sama bo nie da się wysłać wskazówki poza wskaźnik tak jak w menualu     Do tego nie zadusisz silnika bo lock-up się odłącza i zaczyna działać konwerter... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jurekschroda  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer, Colt, Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-04-2015, 15:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. | 	  
 
 
Tylko, że wtedy dźwięk jednostajnie wysokich obrotów wymaga pewnego przyzwyczajenia - na pierwszy raz można odebrać to negatywnie tzn. że przy kick down w trybie D przyspiesza wolniej niż na manetkach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Grimm  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Outlander 14' PB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2015, 12:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zauważyłem,  że po zimnej nocy gdy auto stoi na podwórku silnik jest strasznie głośny (na wolnych obrotach). Czy zauważyliście u siebie podobne objawy? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diller  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Outlander III 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Solec Kujawski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-07-2015, 22:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OIII 2.0 150 km, manual 5b, city style - przejechane 8kkm - żadnych uwag do pracy silnika, moc raczej nie odczuwalna, poprawna kultura pracy, średnie spalanie 8,6 - jazda miejsko-mieszana,
 
zastanawiam się nad zagazowaniem.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |