 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander I i zmiana z cięzarowego na osobowy |
Autor |
Wiadomość |
R.R.R
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-04-2015, 10:50 Outlander I i zmiana z cięzarowego na osobowy
|
|
|
Dzień dobry!
Dwa dni temu stałem się posiadaczem Outlandera I
Poprzedni właściciel kupił auto na firmę, czyli samochód zarejestrowany jako ciężarowy i z kratką. Pomimo wpisu o 4 osobach auto ma na szczęście 5 zagłówków i 5 pasów. W sobotę odwiedziłem najbliższą stację kontroli pojazdów w celu ustalenia procedury... myślałem, że będą to jedynie "badania", które potwierdzą, że auto ma 5 siedzeń, 5 pasów, 5 zagłówków, a że wszystko fabryczne to musi być dobrze i całość będzie formalnością... Diagnostę poinformowałem, że ze względu na symboliczny bagażnik zastanawiam się nad pozostawieniem kratki - plecaki jadąc gdzieś np. w góry trzeba będzie ładować po sufit i z kratką jest po prostu bezpieczniej. Dowiedziałem się, że kratkę jak najbardziej mogę pozostawić, natomiast skoro auto nie wymaga przebudowy (bo pas i zagłówek są) to muszę dostarczyć świadectwo homologacji (?) z którego będzie wynikało, że auto fabrycznie zostało przystosowane do przewozu 5 osób. Na jego podstawie i po wpłaceniu 230 zł diagnosta stwierdzi, że auto jest bardzo osobowe Teraz zaczynają się schody - skąd ja mam taki papier zdobyć? W dokumentach od poprzedniego właściciela nic takiego nie znalazłem. Podejrzewając, że jest to jakiś standardowy dokument podjechałem do dealera Mitsubishi w Gdyni na Morskiej. Panowie (chociaż widać, że chcieli pomóc) nie wiedzieli za bardzo o jaki dokument może chodzić. Radzili konsultować się z dealerem który 11 lat temu sprzedał samochód lub z Mitsubishi Polska.
Na pewno na forum są osoby które cywilizowały samochód ciężarowy - ta homologacja to dokument dla danego modelu czy konkretnie dla egzemplarza? Jest to rzeczywiście niezbędne? Czy może prościej będzie zapłacić w warsztacie za potwierdzenie, że mi te pasy niby teraz zamontowali? Zależy mi na czasie - chcę rejestrując samochód na siebie mieć już osobówkę, OC tez się kończy za 2 tygodnie - dobrze byłoby mieć do tego czasu docelowe blachy.
A może uderzyć do innej stacji kontroli pojazdów? Czytając w internecie o zmianie na osobówkę nikt nie pisał o homologacjach...
Pozdrawiam Świątecznie!
Rafał |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 07-04-2015, 12:17
|
|
|
Napisz prośbę o ŚH do MMC z podaniem numeru VIN. Jak jak byłem na stacji z tą samą sprawą, to nic ode mnie chcieli. Nie zmieniałem przeznaczenia, ale wypytałem o wszystko. Być może co stacja to inny obyczaj. Zadzwoń do innych stacji, być może kilkanaście minut telefonowania zaoszczędzi Ci nerwów. Powodzenia. Napisz co załatwiłeś. |
|
|
|
 |
R.R.R
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-04-2015, 21:40
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Napisz co załatwiłeś. |
Pojechałem na inną stację kontroli pojazdów i załatwiłem w sumie wszystko. Wcześniej wizyta w warsztacie, montaż pasa, niestety również demontaż kratki. Jak widać diagności mają różne podejście - dla jednego kratka może być, inny twierdzi, że osobówka kratki mieć nie może, chyba, że szmacianą. Dziwne, bo okazuje się, że o poziomie bezpieczeństwa decydują przepisy skarbowe a nie wiedza i zdrowy rozsądek...
Mnie (inżynierowi ) ciężko pogodzić się z takim podejściem.
Samochód został już zarejestrowany, dostał nowe blachy, w przyszłym tygodniu dostanie nowy rozrząd i płyny ustrojowe. W późniejszym terminie zamierzam drążyć nieco temat kratki w osobówce, łącznie z jakimiś oficjalnymi zapytaniami do policji (?) wydziału komunikacji itd...
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 09-04-2015, 09:12
|
|
|
R.R.R napisał/a: | i załatwiłem w sumie wszystko. | Brawo. Tak mi się wydawało, że to dobra metoda.
R.R.R napisał/a: | niestety również demontaż kratki. | Zamontuj ja z powrotem, masz prawo jej używać. Ja miałem w osobówce oryginał i nikt się nie czepiał. Ani stacja diagnostyczna, ani policja. Pas, to wiadomo. Ja w lancerze miałem piąty pas a "podłokietnik" leżał w piwnicy
R.R.R napisał/a: | Samochód został już zarejestrowany, dostał nowe blachy, w przyszłym tygodniu dostanie nowy rozrząd i płyny ustrojowe |
Załóż temat tu:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=21
Powodzenia! |
|
|
|
 |
|
|