 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Głupieje elektryka |
Autor |
Wiadomość |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 13-04-2015, 20:50 Głupieje elektryka
|
|
|
Mam bardzo nietypowy problem, ale zacznę może od krótkiego opisu to łatwiej będzie dojść o co biega: Galant 2,5 v6 manual, wersja Nardi Torino, rok 97
Wszystkie objawy:
- centralny zamek raz działał a raz nie, a jednego dnia to miałem nawet taki przypadek, że działał tylko na zapłonie
- kontrolka otwarcia drzwi wcześniej świeciła tylko przy otwarciu tylnych drzwi a z przodu już nie, dziś nie reagowała też na tylne
- nie działa radio (o nim trochę dalej)
- lampka środkowa nad lusterkiem nie działała od początku ani przy otwarciu drzwi ani włączeniu na stałe (żarówka oczywiście dobra, po prostu nie dostaje prądu)
- te dwie boczne nad lusterkiem wcześniej dawały się włączyć, dziś już nie
- szyberdach nie zawsze działa a jak już działa to nigdy nie otworzy się na raz, tylko trzeba kilka razy wciskać, czasami przesuwając przycisk do przodu, on otwiera się w tył a po puszczeniu i ponownym przesunięciu dopiero w przód jedzie
- przeciwmgłowe tylne ok a przednie na postojowych przy wciskaniu przycisku tylko mrugną raz a po przełączeniu na mijania za pierwszym razem nie łapią ale potem już włączają się za każdym razem
- zegarek zadziałał mi tylko raz przez parę minut
- na desce nie wywala żadnych błędów, jedynie abs cały czas się świaci
Myślałem, że może skoro prawie cała elektryka szaleje to może mam coś z przewodem masowym od aku, ale dziś dołożyłem drugi grubszy i nie pomogło
sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (na oko) i żaden nie wyglądał na spalonego z wyjątkiem nr 8 z pod maski (zegar, światła przeciwmgłowe, urządzenia do mycia reflektorów,lampy wewnętrzne, światło tablicy, postojowe, radio, reostat, tylne światła)
ale o dziwo przeciwmgłowe, światła tablic, tylne i postojowe działają więc to chyba nie on sieje taki zamęt
Jutro zakładam drugi sterownik do centralnego (taki uniwersalny do sterowania przez masę) to zobaczę jak na nim będzie zamek chodził.
odkręciłem czujnik otwarcia drzwi kierowcy, złapałem styki miernikiem i pokazał 0V zwarłem styki na krótko i zero reakcji ani brzęczek nie zawył ani kontrolka nie mrugnęła, po prostu tam prąd nie dochodzi.
sprawdzałem napięcie na aku i jest ok, sprawdzałem też kostkę ISO od radia i o dziwo nie znalazłem tam stałej +12V a na tym + po stacyjce mam 5,8V, a po wyłączeniu stacyjki przez kilka sekund utrzymuje się +2,8V i dopiero potem spada na 0V
Kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny czy to możliwe żeby to wszystko miało ze sobą związek? Czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć sprawdzanie, co mi tak elektrykę sieje? bo ja już siły ani pomysłów nie mam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-04-2015, 21:22
|
|
|
reaktorek napisał/a: | centralny zamek raz działał a raz nie, a jednego dnia to miałem nawet taki przypadek, że działał tylko na zapłonie | Jezeli centralka nieoryginalna to trzeba sprawdzić cóż to za chińszczyzna
reaktorek napisał/a: | kontrolka otwarcia drzwi wcześniej świeciła tylko przy otwarciu tylnych drzwi a z przodu już nie, dziś nie reagowała też na tylne | Do sprawdzenia krańcówki, przewody, bezpieczniki, etc
reaktorek napisał/a: | - nie działa radio (o nim trochę dalej)
|
reaktorek napisał/a: | sprawdzałem też kostkę ISO od radia i o dziwo nie znalazłem tam stałej +12V a na tym + po stacyjce mam 5,8V, a po wyłączeniu stacyjki przez kilka sekund utrzymuje się +2,8V i dopiero potem spada na 0V | W zastępczej kosci ISO jest kabel masowy który trzeba przykręcić do metalowego stelaża deski rozdzielczej
reaktorek napisał/a: | przeciwmgłowe tylne ok a przednie na postojowych przy wciskaniu przycisku tylko mrugną raz a po przełączeniu na mijania za pierwszym razem nie łapią ale potem już włączają się za każdym razem | Sprawdzić włacznik, przekaźnik
reaktorek napisał/a: | - zegarek zadziałał mi tylko raz przez parę minut
| Zdemontować , wyczyścić, przelutować
reaktorek napisał/a: | odkręciłem czujnik otwarcia drzwi kierowcy, złapałem styki miernikiem i pokazał 0V zwarłem styki na krótko i zero reakcji ani brzęczek nie zawył ani kontrolka nie mrugnęła, po prostu tam prąd nie dochodzi.
| Czujnik jest uruchamiany masą
P.S. te tematy były poruszane/opisane na forumie, wystarczy poszukać, nie trzeba zakładac nowego tematu - bo później tworzy się bajzel i kazdy woli załozyć temat zanim znależć gotową odpowiedź |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 14-04-2015, 13:21
|
|
|
dzięki wielkie za odpowiedz temat założyłem bo myślałem że to wszystko ma ze sobą związek ale jak by się tak każdą przypadłością zająć z osobna to faktycznie wszystko jest już na forum |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2015, 19:39
|
|
|
reaktorek napisał/a: | dzięki wielkie za odpowiedz temat założyłem bo myślałem że to wszystko ma ze sobą związek ale jak by się tak każdą przypadłością zająć z osobna to faktycznie wszystko jest już na forum |
gdyby wszystko było ze sobą powiązane, to wywiesilibyśmy białą flagę... |
|
|
|
 |
pawe2605
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Gru 2013 Posty: 75 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-04-2015, 20:02
|
|
|
na pewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki??? sprawdź pod maską bezpiecznik od oświetlenia wnętrza. ja miałem ostatnio podobną sytuacje. |
|
|
|
 |
wlodek93
Mitsumaniak
Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 318 Skąd: kozienice
|
Wysłany: 16-04-2015, 21:18
|
|
|
ja jak robilen oswietlenie w swoim to spalilem bezpiecznik w puszcze przy silniku i wlasnie przez to nie dzialalo praktycznie wszystko ani radio ani zegarek ani oswietnienie i centralny tez nie dzialal wymienilem bezpiecznik i wszystko ok wiec tu moze byc podobny problem |
_________________ moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 17-04-2015, 22:19
|
|
|
sprawdzałem wcześniej i wyglądał na dobry, ale dla pewności włożyłem dzisiaj nowy i nie pomogło
[ Dodano: 17-04-2015, 22:27 ]
A nie sory, ten o którym mowa był spalony jak kupiłem gala, tylko ktoś bardzo sprytny go zawatował drucikiem :/ czy jest to możliwe, żeby przez to mi padła instalacja? a jeśli tak to w którym miejscu najprawdopodobniej mogłoby się to stać? żarówki oświetlenia całe niepopalone |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-04-2015, 07:23
|
|
|
reaktorek napisał/a: | ktoś bardzo sprytny go zawatował drucikiem :/ czy jest to możliwe, żeby przez to mi padła instalacja? |
Wszystko zależy od grubości drucika .
Ale są bardzo duże szanse, że to uszkodziło instalację. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 18-04-2015, 21:43
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ale są bardzo duże szanse, że to uszkodziło instalację. |
No i chyba coś w tym jest bo bardzo dziwne rzeczy się dzieją
zająłem się dziś lampką nad lusterkiem:
pomiar + i masy z lampki (zielono-czerwony przewód) dał 0V
złapałem + z aku który miał napięcie 12,6V i masę z lampki i pokazało mi 11,6V
a teraz żeby było zabawniej to wpiąłem te 12,6V pod plusa lampki i łapiąc z masą lampki (masa teoretycznie jakaś tam była, dziwna bo obniża napięcie ale zawsze) na mierniku dało mi 0V
oczywiście łapiąc + lampki (podpiętej na krótko pod 12,6V) z masą z karoserii dało 12,6V
efektem czego te boczne lampki (muszą korzystać z masy karoserii a nie tego kabelka) działają a środkowa nie nawet w pozycji ON
Tak miałem od samego początku, tylko potem to napięcie z plusa lampki gdzieś zniknęło...
O co tu może chodzić?
druga sprawa, zdjąłem boczek drzwi pasażera i dawałem masę na te dwa skrajne kabelki (środkowy to masa) idące do bębenka kluczyka i też zero reakcji.
Podejrzewam że centralny zamek, podobnie jak lampka nie dostaje zasilania bo chyba są na jednym bezpieczniku (oczywiście wszystkie bezpieczniki przedzwonione i sprawne)
czyli problem jest gdzie indziej a jako że wątpię żebym doszedł gdzie, to chcę pociągnąć nowe zasilanie od aku (oczywiście dać swój bezpiecznik)
Gdzie mogę znaleźć sterownik centralnego zamka?
przeczytałem kilka tematów i każdy co innego pisze w każdym razie w tunelu środkowym ani przy nogach kierowcy go nie wiedziałem albo nie wiem że to był on |
Ostatnio zmieniony przez reaktorek 11-06-2015, 14:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2015, 22:13
|
|
|
reaktorek napisał/a: | Gdzie mogę znaleźć sterownik centralnego zamka?
przeczytałem kilka tematów i każdy co innego pisze w każdym razie w tunelu środkowym ani przy nogach kierowcy go nie wiedziałem albo nie wiem że to był on | Konsola środkowa, przykręcone do pionowej belki po stronie pasażera (poniżej schowka na okulary)
Co do reszty, skoro ktoś zwierał bezpiecznik to sprawdziłbym na Twoim miejscu jak wygląda skrzynka bepzieczników w komorze silnika, ale po stronie kabli, to samo tyczy się ETACS - skrzynka bezpieczników w komorze pasażerskiej, możliwe też, że któryś punkt masowy został przegrzany przez czyjeś udziwnienia w postaci pseudo napraw elektryczny i to jest przyczyna niższego napięcia na obwodach (miernik napięcie wykryje ze względu na niski wspólczynnik obciązenia obwodu, jezeli tyklko w obwodzie pojawi sie element z odpowiednią rezystancją napięcie zanika bo słaby styk nie jest w stanie przerzucić obciązenia mocą pradową) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 18-04-2015, 22:40
|
|
|
sprawdzałem też czujniki otwarcia drzwi po odkręceniu i w każdym przypadku był przepływ prądu a po wciśnięciu grzybka zanikał, czyli czujniki są sprawne i mają za zadanie przerywać obwód po otwarciu drzwi?
po przystawieniu do złączek też za każdym razem był przepływ, wszystko wygląda tak jak by było sprawne a jednak ta kontrolka już mi się nie świeci i brzęczek od świateł też nie działa |
Ostatnio zmieniony przez reaktorek 11-06-2015, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-04-2015, 07:52
|
|
|
robertdg napisał/a: | miernik napięcie wykryje ze względu na niski wspólczynnik obciązenia obwodu, jezeli tyklko w obwodzie pojawi sie element z odpowiednią rezystancją napięcie zanika bo słaby styk nie jest w stanie przerzucić obciązenia mocą pradową | Święte słowa. Dlatego lepiej sprawdzać takie obwody żarówką halogenową Na cieńszych kabelkach wystarczy h1, a na grubych H4 i to z połączonymi obydwoma włoknami. Pomiar napięcia multimetrem tylko na obciążonych obwodach. |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-04-2015, 09:22
|
|
|
reaktorek napisał/a: | sprawdzałem też czujniki otwarcia drzwi po odkręceniu i w każdym przypadku był przepływ prądu a po wciśnięciu grzybka zanikał, czyli czujniki są sprawne i mają za zadanie przerywać obwód po otwarciu drzwi? | Krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy, otwierasz drzwi, grzybek wyskakuje i masz przepływ, zatem czujnik jest sprawny. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
reaktorek
Nowy Forumowicz reaktorkatalityczny
Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 19-04-2015, 12:02
|
|
|
[ Dodano: 11-05-2015, 22:49 ]
uporałem się już ze wszystkim i jestem z siebie dumny
Jedyne co mi pozostało to ten centralny zamek
Tak jak wcześniej wspomniałem on czasami działał a czasami nie, a jednego dnia, co mnie bardzo zdziwiło działał tylko na zapłonie (to może pomóc w dojściu co nie gra)
bezpieczniki sprawdzone
sterownik dostaje zarówno 12v jak i masę, wiec myślałem że to jego wina ale włożenie drugiego nie pomogło
jak sprawdzić mastera w drzwiach kierowcy? o ile się nie mylę to trafiłem wcześniej na jakieś wypowiedzi o nim w którymś z tematów ale teraz nie mogę tego znaleźć
Może ktoś podrzucić link do wypowiedzi na temat tego mastera, albo powiedzieć mi coś o nim?
[ Dodano: 11-06-2015, 14:12 ]
W końcu uporałem się z centralnym zamkiem (dzięki Sampler )
Jak by ktoś miał podobne problemy to piszcie chętnie pomogę |
|
|
|
 |
Bosmanfull
Nowy Forumowicz
Auto: galant 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2014 Posty: 8 Skąd: Kamień Pomorski
|
Wysłany: 13-06-2015, 22:31
|
|
|
Kolega już uzyskał pomoc i może dopiszę swój problem by nie robic kolejnych tematów.
Przepala mi się bezpiecznik od akumulatora(100A) w skrzynce pod maską, nie był on oryginalny tylko zmostkowany drucikiem. Musiałem pilnie pojechac do pracy, więc szybko zlutowałem go tak jak był. Po drodze częśc elektryki nie działała(np. lampka na suficie), przy włączeniu klimy i radia obroty strasznie spadały. Później zapaliła się kontrolka ABS i wyglądało to jakby akumulator już padał, gdy dalej jechałem na światłach zapaliła się kontrolka od poduszek , gdy zgasiłem światła kontrolka od poduszek zgasła.
Od czego jest ten bezpiecznik dokładnie?
Co może byc przyczyną przepalania się tego bezpiecznika?
Gdzie może byc zwarcie?
Wiem że zawile napisałem, ale nie potrafię dokładniej wytłumaczc, jak ktoś zrozumiał moje wypociny to prosiłbym o jakąś radę. |
|
|
|
 |
|
|