Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głupieje elektryka
Autor Wiadomość
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
  Wysłany: 13-04-2015, 20:50   Głupieje elektryka

Mam bardzo nietypowy problem, ale zacznę może od krótkiego opisu to łatwiej będzie dojść o co biega: Galant 2,5 v6 manual, wersja Nardi Torino, rok 97

Wszystkie objawy:

- centralny zamek raz działał a raz nie, a jednego dnia to miałem nawet taki przypadek, że działał tylko na zapłonie

- kontrolka otwarcia drzwi wcześniej świeciła tylko przy otwarciu tylnych drzwi a z przodu już nie, dziś nie reagowała też na tylne

- nie działa radio (o nim trochę dalej)

- lampka środkowa nad lusterkiem nie działała od początku ani przy otwarciu drzwi ani włączeniu na stałe (żarówka oczywiście dobra, po prostu nie dostaje prądu)

- te dwie boczne nad lusterkiem wcześniej dawały się włączyć, dziś już nie

- szyberdach nie zawsze działa a jak już działa to nigdy nie otworzy się na raz, tylko trzeba kilka razy wciskać, czasami przesuwając przycisk do przodu, on otwiera się w tył a po puszczeniu i ponownym przesunięciu dopiero w przód jedzie

- przeciwmgłowe tylne ok a przednie na postojowych przy wciskaniu przycisku tylko mrugną raz a po przełączeniu na mijania za pierwszym razem nie łapią ale potem już włączają się za każdym razem

- zegarek zadziałał mi tylko raz przez parę minut

- na desce nie wywala żadnych błędów, jedynie abs cały czas się świaci

Myślałem, że może skoro prawie cała elektryka szaleje to może mam coś z przewodem masowym od aku, ale dziś dołożyłem drugi grubszy i nie pomogło

sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (na oko) i żaden nie wyglądał na spalonego z wyjątkiem nr 8 z pod maski (zegar, światła przeciwmgłowe, urządzenia do mycia reflektorów,lampy wewnętrzne, światło tablicy, postojowe, radio, reostat, tylne światła)

ale o dziwo przeciwmgłowe, światła tablic, tylne i postojowe działają więc to chyba nie on sieje taki zamęt :(

Jutro zakładam drugi sterownik do centralnego (taki uniwersalny do sterowania przez masę) to zobaczę jak na nim będzie zamek chodził.

odkręciłem czujnik otwarcia drzwi kierowcy, złapałem styki miernikiem i pokazał 0V zwarłem styki na krótko i zero reakcji ani brzęczek nie zawył ani kontrolka nie mrugnęła, po prostu tam prąd nie dochodzi.

sprawdzałem napięcie na aku i jest ok, sprawdzałem też kostkę ISO od radia i o dziwo nie znalazłem tam stałej +12V a na tym + po stacyjce mam 5,8V, a po wyłączeniu stacyjki przez kilka sekund utrzymuje się +2,8V i dopiero potem spada na 0V

Kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny :( czy to możliwe żeby to wszystko miało ze sobą związek? Czy ktoś może mi podpowiedzieć od czego zacząć sprawdzanie, co mi tak elektrykę sieje? bo ja już siły ani pomysłów nie mam.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-04-2015, 21:22   

reaktorek napisał/a:
centralny zamek raz działał a raz nie, a jednego dnia to miałem nawet taki przypadek, że działał tylko na zapłonie
Jezeli centralka nieoryginalna to trzeba sprawdzić cóż to za chińszczyzna

reaktorek napisał/a:
kontrolka otwarcia drzwi wcześniej świeciła tylko przy otwarciu tylnych drzwi a z przodu już nie, dziś nie reagowała też na tylne
Do sprawdzenia krańcówki, przewody, bezpieczniki, etc

reaktorek napisał/a:
- nie działa radio (o nim trochę dalej)
reaktorek napisał/a:
sprawdzałem też kostkę ISO od radia i o dziwo nie znalazłem tam stałej +12V a na tym + po stacyjce mam 5,8V, a po wyłączeniu stacyjki przez kilka sekund utrzymuje się +2,8V i dopiero potem spada na 0V
W zastępczej kosci ISO jest kabel masowy który trzeba przykręcić do metalowego stelaża deski rozdzielczej

reaktorek napisał/a:
przeciwmgłowe tylne ok a przednie na postojowych przy wciskaniu przycisku tylko mrugną raz a po przełączeniu na mijania za pierwszym razem nie łapią ale potem już włączają się za każdym razem
Sprawdzić włacznik, przekaźnik

reaktorek napisał/a:
- zegarek zadziałał mi tylko raz przez parę minut
Zdemontować , wyczyścić, przelutować

reaktorek napisał/a:
odkręciłem czujnik otwarcia drzwi kierowcy, złapałem styki miernikiem i pokazał 0V zwarłem styki na krótko i zero reakcji ani brzęczek nie zawył ani kontrolka nie mrugnęła, po prostu tam prąd nie dochodzi.
Czujnik jest uruchamiany masą


P.S. te tematy były poruszane/opisane na forumie, wystarczy poszukać, nie trzeba zakładac nowego tematu - bo później tworzy się bajzel i kazdy woli załozyć temat zanim znależć gotową odpowiedź ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 14-04-2015, 13:21   

dzięki wielkie za odpowiedz :) temat założyłem bo myślałem że to wszystko ma ze sobą związek ale jak by się tak każdą przypadłością zająć z osobna to faktycznie wszystko jest już na forum :D
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 14-04-2015, 19:39   

reaktorek napisał/a:
dzięki wielkie za odpowiedz :) temat założyłem bo myślałem że to wszystko ma ze sobą związek ale jak by się tak każdą przypadłością zająć z osobna to faktycznie wszystko jest już na forum :D

gdyby wszystko było ze sobą powiązane, to wywiesilibyśmy białą flagę...
 
 
 
pawe2605 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-04-2015, 20:02   

na pewno sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki??? sprawdź pod maską bezpiecznik od oświetlenia wnętrza. ja miałem ostatnio podobną sytuacje.
 
 
wlodek93 
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi galant 2.0 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 318
Skąd: kozienice
Wysłany: 16-04-2015, 21:18   

ja jak robilen oswietlenie w swoim to spalilem bezpiecznik w puszcze przy silniku i wlasnie przez to nie dzialalo praktycznie wszystko ani radio ani zegarek ani oswietnienie i centralny tez nie dzialal wymienilem bezpiecznik i wszystko ok ;-) wiec tu moze byc podobny problem
_________________
moj misiak http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86351
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 17-04-2015, 22:19   

sprawdzałem wcześniej i wyglądał na dobry, ale dla pewności włożyłem dzisiaj nowy i nie pomogło :(

[ Dodano: 17-04-2015, 22:27 ]
A nie sory, ten o którym mowa był spalony jak kupiłem gala, tylko ktoś bardzo sprytny go zawatował drucikiem :/ czy jest to możliwe, żeby przez to mi padła instalacja? a jeśli tak to w którym miejscu najprawdopodobniej mogłoby się to stać? żarówki oświetlenia całe niepopalone
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-04-2015, 07:23   

reaktorek napisał/a:
ktoś bardzo sprytny go zawatował drucikiem :/ czy jest to możliwe, żeby przez to mi padła instalacja?

Wszystko zależy od grubości drucika :wink: .
Ale są bardzo duże szanse, że to uszkodziło instalację.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 18-04-2015, 21:43   

Bizi78 napisał/a:
Ale są bardzo duże szanse, że to uszkodziło instalację.


No i chyba coś w tym jest bo bardzo dziwne rzeczy się dzieją :|

zająłem się dziś lampką nad lusterkiem:

pomiar + i masy z lampki (zielono-czerwony przewód) dał 0V
złapałem + z aku który miał napięcie 12,6V i masę z lampki i pokazało mi 11,6V :shock:

a teraz żeby było zabawniej to wpiąłem te 12,6V pod plusa lampki i łapiąc z masą lampki (masa teoretycznie jakaś tam była, dziwna bo obniża napięcie ale zawsze) na mierniku dało mi 0V :shock:

oczywiście łapiąc + lampki (podpiętej na krótko pod 12,6V) z masą z karoserii dało 12,6V
efektem czego te boczne lampki (muszą korzystać z masy karoserii a nie tego kabelka) działają a środkowa nie nawet w pozycji ON

Tak miałem od samego początku, tylko potem to napięcie z plusa lampki gdzieś zniknęło...

O co tu może chodzić? :doubt:


druga sprawa, zdjąłem boczek drzwi pasażera i dawałem masę na te dwa skrajne kabelki (środkowy to masa) idące do bębenka kluczyka i też zero reakcji.
Podejrzewam że centralny zamek, podobnie jak lampka nie dostaje zasilania bo chyba są na jednym bezpieczniku (oczywiście wszystkie bezpieczniki przedzwonione i sprawne)
czyli problem jest gdzie indziej a jako że wątpię żebym doszedł gdzie, to chcę pociągnąć nowe zasilanie od aku (oczywiście dać swój bezpiecznik)

Gdzie mogę znaleźć sterownik centralnego zamka?
przeczytałem kilka tematów i każdy co innego pisze w każdym razie w tunelu środkowym ani przy nogach kierowcy go nie wiedziałem albo nie wiem że to był on :oops:
Ostatnio zmieniony przez reaktorek 11-06-2015, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-04-2015, 22:13   

reaktorek napisał/a:
Gdzie mogę znaleźć sterownik centralnego zamka?
przeczytałem kilka tematów i każdy co innego pisze w każdym razie w tunelu środkowym ani przy nogach kierowcy go nie wiedziałem albo nie wiem że to był on :oops:
Konsola środkowa, przykręcone do pionowej belki po stronie pasażera (poniżej schowka na okulary)

Co do reszty, skoro ktoś zwierał bezpiecznik to sprawdziłbym na Twoim miejscu jak wygląda skrzynka bepzieczników w komorze silnika, ale po stronie kabli, to samo tyczy się ETACS - skrzynka bezpieczników w komorze pasażerskiej, możliwe też, że któryś punkt masowy został przegrzany przez czyjeś udziwnienia w postaci pseudo napraw elektryczny i to jest przyczyna niższego napięcia na obwodach (miernik napięcie wykryje ze względu na niski wspólczynnik obciązenia obwodu, jezeli tyklko w obwodzie pojawi sie element z odpowiednią rezystancją napięcie zanika bo słaby styk nie jest w stanie przerzucić obciązenia mocą pradową)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 18-04-2015, 22:40   

sprawdzałem też czujniki otwarcia drzwi po odkręceniu i w każdym przypadku był przepływ prądu a po wciśnięciu grzybka zanikał, czyli czujniki są sprawne i mają za zadanie przerywać obwód po otwarciu drzwi?

po przystawieniu do złączek też za każdym razem był przepływ, wszystko wygląda tak jak by było sprawne a jednak ta kontrolka już mi się nie świeci i brzęczek od świateł też nie działa
Ostatnio zmieniony przez reaktorek 11-06-2015, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 19-04-2015, 07:52   

robertdg napisał/a:
miernik napięcie wykryje ze względu na niski wspólczynnik obciązenia obwodu, jezeli tyklko w obwodzie pojawi sie element z odpowiednią rezystancją napięcie zanika bo słaby styk nie jest w stanie przerzucić obciązenia mocą pradową
Święte słowa. Dlatego lepiej sprawdzać takie obwody żarówką halogenową :) Na cieńszych kabelkach wystarczy h1, a na grubych H4 i to z połączonymi obydwoma włoknami. Pomiar napięcia multimetrem tylko na obciążonych obwodach.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2015, 09:22   

reaktorek napisał/a:
sprawdzałem też czujniki otwarcia drzwi po odkręceniu i w każdym przypadku był przepływ prądu a po wciśnięciu grzybka zanikał, czyli czujniki są sprawne i mają za zadanie przerywać obwód po otwarciu drzwi?
Krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy, otwierasz drzwi, grzybek wyskakuje i masz przepływ, zatem czujnik jest sprawny.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
reaktorek 
Nowy Forumowicz
reaktorkatalityczny

Auto: Galant 2,5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 25
Skąd: Łuków
Wysłany: 19-04-2015, 12:02   

[ Dodano: 11-05-2015, 22:49 ]
uporałem się już ze wszystkim i jestem z siebie dumny :D

Jedyne co mi pozostało to ten centralny zamek :|

Tak jak wcześniej wspomniałem on czasami działał a czasami nie, a jednego dnia, co mnie bardzo zdziwiło działał tylko na zapłonie (to może pomóc w dojściu co nie gra)

bezpieczniki sprawdzone
sterownik dostaje zarówno 12v jak i masę, wiec myślałem że to jego wina ale włożenie drugiego nie pomogło

jak sprawdzić mastera w drzwiach kierowcy? o ile się nie mylę to trafiłem wcześniej na jakieś wypowiedzi o nim w którymś z tematów ale teraz nie mogę tego znaleźć :(

Może ktoś podrzucić link do wypowiedzi na temat tego mastera, albo powiedzieć mi coś o nim?


[ Dodano: 11-06-2015, 14:12 ]
W końcu uporałem się z centralnym zamkiem (dzięki Sampler :finga: )
Jak by ktoś miał podobne problemy to piszcie chętnie pomogę :p
 
 
Bosmanfull 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Kamień Pomorski
Wysłany: 13-06-2015, 22:31   

Kolega już uzyskał pomoc i może dopiszę swój problem by nie robic kolejnych tematów.

Przepala mi się bezpiecznik od akumulatora(100A) w skrzynce pod maską, nie był on oryginalny tylko zmostkowany drucikiem. Musiałem pilnie pojechac do pracy, więc szybko zlutowałem go tak jak był. Po drodze częśc elektryki nie działała(np. lampka na suficie), przy włączeniu klimy i radia obroty strasznie spadały. Później zapaliła się kontrolka ABS i wyglądało to jakby akumulator już padał, gdy dalej jechałem na światłach zapaliła się kontrolka od poduszek , gdy zgasiłem światła kontrolka od poduszek zgasła.

Od czego jest ten bezpiecznik dokładnie?
Co może byc przyczyną przepalania się tego bezpiecznika?
Gdzie może byc zwarcie?
Wiem że zawile napisałem, ale nie potrafię dokładniej wytłumaczc, jak ktoś zrozumiał moje wypociny :P to prosiłbym o jakąś radę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.