Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonata NF mały kłopocik
Autor Wiadomość
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 27-05-2014, 20:47   Sonata NF mały kłopocik

Witajcie.
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.

Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?

Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?

Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 27-05-2014, 22:35   Re: Sonata NF mały kłopocik

pipi_ja napisał/a:
Witajcie.
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.

Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?

Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?

Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć.

A jakiś opis błędów, bo nie wiem co one znaczą :wink:

[ Dodano: 27-05-2014, 22:38 ]
pipi_ja napisał/a:

Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę)...

Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?

Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć.


Tak, na pracującym silniku sonda powinna stale pokazywać wahania napięcia. To wynika z reakcji chemicznej. Jeśli płasko, to albo przewód nie łączy, albo sonda do śmieci.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 28-05-2014, 08:30   

P2187

Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego,

rzad cylindrów 1

Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po

stronie ssacej

P2188

Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu

jałowego, rzad cylindrów 1

Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne

prowadzenie układu zasysania powietrza

P2189

Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego,

rzad cylindrów 2

Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po

stronie ssacej

P2190

Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu

jałowego, rzad cylindrów 2

Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne

prowadzenie układu zasysania powietrza

P0171
Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga
P0172
Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata
P0175
Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt bogata
P0174
Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga

To tak w wielkim skrócie.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-05-2014, 10:03   

Tak w wielkim skrócie, to wywalone kody nie są wcale sprzeczne ze sobą.
Masz ubogą mieszankę. Z jakiegoś powodu silnik nie dostaje paliwa. Teraz pytanie, czy to ciśnienie na listwie (regulator lub pompa paliwa, wtryskiwacze), czy złe wskazania MAFu (uszkodzona przepływka), czy na przepustnicy nie poprzestawiane są TPS i APS (jeśli masz napęd a/t).
Ponieważ masz identyczny błąd na obu bankach, to wtryskiwacze można wyeliminować.

Zacznij od podmianki przepływomierza.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 29-05-2014, 20:52   

Wczoraj dopatrzyłem się, że temperatura zasysanego powietrza była niby 48 stopni co jest bzdurą. Na zewnatrz ledwo 14 stopni a tu taki wynik.
Iloś powietrza niby się zmieniała wraz z obrotami.
Czy złe odczyty temperatury mogą powodować taki efekt?
 
 
 
herkules 
Mitsumaniak

Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2015, 16:08   

pipi_ja rozwiązałeś problem, ciekawy jestem przyczyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.