|
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sonata NF mały kłopocik |
Autor |
Wiadomość |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 27-05-2014, 20:47 Sonata NF mały kłopocik
|
|
|
Witajcie.
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. |
|
|
|
|
swinks_UK
Mitsumaniak
Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 27-05-2014, 22:35 Re: Sonata NF mały kłopocik
|
|
|
pipi_ja napisał/a: | Witajcie.
Problem dotyczy Sonaty 3.3 z 2006 roku.
Dzisiaj zapalił mi się check engine, po odczytaniu błędów dostałem bardzo dziwne i sprzeczne kody błędów: p2190,p2189,p2188,p2187,p0175,p0172,p0171,p0174.
Ma ktoś pojęcie czym to może być spowodowane?
Gdzieś wyczytałem, że może być brudny MAF. Wyczyściłem lecz jest bez zmian.
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę) natomiast za katem na bogato więc wnioskuję, że pada pierwsza sonda. Tylko czy sonda z banku 2 może mieć wpływ na błędy banku1?
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. |
A jakiś opis błędów, bo nie wiem co one znaczą
[ Dodano: 27-05-2014, 22:38 ]
pipi_ja napisał/a: |
Zauważyłem, że sonda przed katem w banku2 momentami przestaje pracować(pokazuje ubogą mieszankę)...
Kolejne pytanie, czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy żeby raz pracowała w pełnym zakresie a po chwili idzie płasko bez względu na obciążenie?
Pomóżcie bo nie mam pomysłu od czego zacząć. |
Tak, na pracującym silniku sonda powinna stale pokazywać wahania napięcia. To wynika z reakcji chemicznej. Jeśli płasko, to albo przewód nie łączy, albo sonda do śmieci. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
|
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 28-05-2014, 08:30
|
|
|
P2187
Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego,
rzad cylindrów 1
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po
stronie ssacej
P2188
Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu
jałowego, rzad cylindrów 1
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne
prowadzenie układu zasysania powietrza
P2189
Mieszanka zbyt uboga przy obrotach biegu jałowego,
rzad cylindrów 2
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, nieszczelnosc po
stronie ssacej
P2190
Mieszanka zbyt bogata przy obrotach biegu
jałowego, rzad cylindrów 2
Cisnienie paliwa, zawory / dysze wtryskowe, niedrożne
prowadzenie układu zasysania powietrza
P0171
Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga
P0172
Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt bogata
P0175
Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt bogata
P0174
Czujnik O2 (Bank 2) - mieszanka zbyt uboga
To tak w wielkim skrócie. |
|
|
|
|
swinks_UK
Mitsumaniak
Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 29-05-2014, 10:03
|
|
|
Tak w wielkim skrócie, to wywalone kody nie są wcale sprzeczne ze sobą.
Masz ubogą mieszankę. Z jakiegoś powodu silnik nie dostaje paliwa. Teraz pytanie, czy to ciśnienie na listwie (regulator lub pompa paliwa, wtryskiwacze), czy złe wskazania MAFu (uszkodzona przepływka), czy na przepustnicy nie poprzestawiane są TPS i APS (jeśli masz napęd a/t).
Ponieważ masz identyczny błąd na obu bankach, to wtryskiwacze można wyeliminować.
Zacznij od podmianki przepływomierza. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
|
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 29-05-2014, 20:52
|
|
|
Wczoraj dopatrzyłem się, że temperatura zasysanego powietrza była niby 48 stopni co jest bzdurą. Na zewnatrz ledwo 14 stopni a tu taki wynik.
Iloś powietrza niby się zmieniała wraz z obrotami.
Czy złe odczyty temperatury mogą powodować taki efekt? |
|
|
|
|
herkules
Mitsumaniak
Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-04-2015, 16:08
|
|
|
pipi_ja rozwiązałeś problem, ciekawy jestem przyczyny. |
|
|
|
|
|
|