Wymiana skrzyni - odsłona III |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-03-2007, 15:08 Wymiana skrzyni - odsłona III
|
|
|
Mam taką sprawę.W moim autku padła skrzynia (patrz kilka wątków wcześniej).
Udało mi się kupić cały samochód z identycznym silnikiem i skrzynią tylko że starszy.
Teraz pytanie jak się zabrać do przekładki.Samochody są z dwóch różnych okresów produkcji (dawca początek 02/91 biorca 07/95). Ktoś się orientuje czy rożnice w instalacji elektrycznej i czujnikach i Bóg wie czym jeszcze nie są na tyle istotne że można przełożyć całość (tzn silnik i skrzynia) i używać bez większych problemów? Ewentualnie rozważam wariant taki że zostawiam swój silnik i wkładam tylko skrzynię (bezpieczniejszy ze względu na to że nie wiem w jakim stanie jest ten starszy silnik - chodzi niby dobrze ale cięzko sprawdzić jak się sprawuje podczas jazdy bo samochód ma uszkodzony przedni wahacz
co uniemożliwa jazde).Jeśli ktoś może pomóc to odpowiedzi są mile widziane.
(Oba samochody to Sigma automat 24V 4WS - 95 i 91) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2007, 10:43
|
|
|
lukasz12, a w serwisowkach do ktorych linki dawal Chi-man nie ma nic pokazane?
Tak tylko pytam. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 14:03
|
|
|
Witam,
Najodpowiedniejsza opcja to przełożenie samej skrzyni wraz z jej sterownikiem. Tylko módl się aby sterownik skrzyni miał tyle samo wtyczek przyłączeniowych bo inaczej czeka cię przerabianie wiązki. Pinów jest w sumie tyle samo ale niestety inaczej zorganizowane we wtyczkach. Silnik oczywiście też dało by się przewalić, ale twój ma więcej czujników (doszły po '93 roku) więc znów trzeba by przerabiać wiązkę z ECU. Pomijam już fakt iż komputer wtrysku z 1991 roku to już raczej sprzęt niepewny - zalecana profilaktyczna wymiana kondensatorów...
Nawiasem mówiąc w komputerze skrzyni też je wymień - "strzeżonego..." wiadomo.
Pozdrawiam.
ps: a to stare ECU będziesz chciał sprzedać? |
|
|
|
 |
Czarcik [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 20:51
|
|
|
ratunku dla łodzi...
zniszczyłem sobie swoją skrzynkę automatyczną. normalnie powyżej 2 biegu nie przekazuje obrotów, jakby nie było 3 i 4 biegu. Jak wyłącze overdrive to idzie na 3 bez problemow. mysle ze to tarczki, ale moze nie tylko, a koszt robienia tego to szacowane 1200-1500 za wyjecie rozlozenie zlozenie i wlozenie do samochodu + czesci + naprawa. moze warto kupic jednak druga?
jak tek to jestem osoba w potrzebie ktora chetnie kupi (za rozsadna cene automat do sigmy) albo powierzy do naprawy. właśnie wyjechalem z warsztatu z innej naprawy za900 ktora mozno nadszarpnela moj budzet. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-03-2007, 23:34
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | lukasz12, a w serwisowkach do ktorych linki dawal Chi-man nie ma nic pokazane?
Tak tylko pytam. |
Cięzko mi powiedziec .
Sprecyzuj co masz dokładnie na myśli
Patrzyłem jedynie na to co jest dostępne (przyklejony post na początku działu) na forum.
Schemat elektryczny do Diamante 93 (electric.pdf) |
|
|
|
 |
|