 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wycie przy wciśniętym pedale gazu |
Autor |
Wiadomość |
Sewe
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-04-2015, 23:02 Wycie przy wciśniętym pedale gazu
|
|
|
Witam,
Na początek chciałem się przywitać na forum, konto założyłem jakiś czas temu, ale póki co nie udzielałem się, tylko obserwowałem
Ale do rzeczy. Od 9 miesięcy jestem posiadaczem Lancera 1.8 benzyna, 2010r., sedan, fabryczne LPG i od pewnego czasu zacząłem zastanawiać się nad uciążliwym dźwiękiem który pojawia się podczas jazdy.
Sytuacja wygląda następująco – podczas jazdy, przy wciśniętym pedale gazu słychać „gdzieś” wycie, dźwięk który przypomina jazdę na wstecznym. Po puszczeniu pedału gazu dźwięk znika. Mam wrażenie, że najbardziej słyszalny jest podczas większego obciążenia silnika – np. 5 bieg a jazda z prędkością 60km/h. Oprócz tego, słychać też coś podczas ruszania – tj. wrzucam jedynkę, ruszam, dodaję gazu i wciskam sprzęgło – i w tym momencie też słychać ten dźwięk „wstecznego” tyle że jakby rytmicznie – coś ociera.
Nie jest to głośny dźwięk, ale staje się uciążliwy przy dłuższej jeździe.
Podczas wizyty w jednym z zaprzyjaźnionych warsztatów, przy okazji wymiany oleju, filtrów itp. zapytałem mechanika co o tym myśli i powiedział mi że „japońce tak mają”. Trochę nie chce mi się w to wierzyć, a jednocześnie boje się, że to co teraz jest tylko uciążliwe może doprowadzić do jakieś większej awarii.
Pomóżcie, co może być źródłem dźwięku, albo uświadomcie mnie, że „ten typ tak ma”. |
|
|
|
 |
lisu
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 16 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22-04-2015, 23:44
|
|
|
Po pierwsze to ten twój mechanik to tylko udaje że zna się na samochodach - radze wykreślić z listy zaprzyjaźnionych.
Po drugie: Miałem kiedyś podobne objawy w Pandzie - wycie przy wciśniętym gazie, jak luzowałem auto to już było ok. Wtedy winne było łożysko w skrzyni biegów myślę że masz to samo. Naprawa była stosunkowo droga bo mechanior musiał rozebrać całą skrzynie biegów, żeby dobrać się do wadliwego elementu który kosztuje złamany grosz... |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 23-04-2015, 07:08
|
|
|
Prawdopodobnie padło główne łożysko napędu w skrzyni. Popularna usterka, ale w Lancerze chyba pierwszy o tym piszesz. Jaki masz przebieg?
Sprawdź to jeszcze z jakimś kolegą, który Ci to potwierdzi. Da się z tym jeździć, ale prędzej czy później czeka Cię naprawa. Jak znajdziesz dobrego mechanika od skrzyń. Byle komu nie oddawaj. Naprawa to na pewno koło pięć stówek. No i czy to akurat nie inne łożysko, np oporowe. |
|
|
|
 |
Sewe
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-04-2015, 08:20
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Jaki masz przebieg?
|
77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 23-04-2015, 09:36
|
|
|
Sewe napisał/a: |
77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant | Nie chce mi się wierzyć, chyba że poprzedni właściciel zrobił z auta rajdowca i go bardzo przeciążył. Spróbuj jeszcze z kimś obeznanym znaleźć usterkę, może to zupełnie inna przyczyna? A na postoju tez masz ten objaw?
Jesteś z Olsztyna, napisz PW do moda regionu, Cezara. Może Ci pomoże lub poleci zaufanego fachowca, nie koniecznie warsztat, aby zdiagnozować problem i zminimalizować do minimum dywagacje. |
|
|
|
 |
Sewe
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-04-2015, 12:52
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Sewe napisał/a: |
77 000 więc trochę dziwne że już by się zużyło, ale też podejrzewałem taki wariant | Nie chce mi się wierzyć, |
Akurat przebiegu jestem pewien, jest książka serwisowa razem z fakturami za kolejne przeglądy w ASO i wszelkiej maści wydruki z badań technicznych. No i sprawdzałem po Vinie w naszym salonie, jest ok.
Niestety nie jestem pewien jak ktoś się z autem obchodził.
mjsystem napisał/a: | A na postoju tez masz ten objaw? |
Na postoju cichutko, ledwie słychać jak pracuje silnik.
mjsystem napisał/a: | Jesteś z Olsztyna, napisz PW do moda regionu, Cezara. |
Dzięki za podpowiedź, spróbuję się z nim skontaktować. |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 23-04-2015, 18:46
|
|
|
Sewe podobny objaw mam od kilku lat, a moze nawet i od nowosci tylko wczesniej tego nie dostrzeglem. Otoz jadac tak jakby na "za wysokim biegu" w stosunku do predkosci i wcisnietym delikatnie pedale przyspieszenia powiedzmy tak 2-3 cm daje sie slyszec delikatny dzwiek wycia, wciskam troszke mocniej dzwiek znika, odpuszczam tez zupelnie znika. Jakis czas temu zastanawialem sie czy nie jechac do serwisu, ale akurat moj syn jadac z kolega w miare nowa RAVka slyszal identyczny dzwiek w identycznych okolicznosciach wiec odpuscilem temat. W zasadzie trzeba sie wsluchac we wlasne auto aby to uslyszec, pasazer tego nie slyszy dopoki mu sie tego nie uswiadomi. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 24-04-2015, 07:53
|
|
|
Sewe napisał/a: | Akurat przebiegu jestem pewien, jest książka serwisowa razem z fakturami za kolejne przeglądy w ASO i wszelkiej maści wydruki z badań technicznych. No i sprawdzałem po Vinie w naszym salonie, jest ok. | Nie napisałem o przebiegu, że jest inny tylko o winie przebiegu, czyli naturalnym zużyciu elementu. niefortunnie to określiłem |
|
|
|
 |
g-rajcar
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X Sportback 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 2 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 10-12-2019, 20:00
|
|
|
Cześć wszystkim.
Chciałbym odświeżyć temat - czy problem tego gwizdu czy też buczenia zaczął się nasilać? Pytam bo mam podobne objawy, a mianowicie:
-stały, dość wysoki dźwięk (gwizd/buczenie), którego częstotliwość wzrasta i maleje wraz z obrotami silnika;
-występuje tylko podczas jazdy na biegach 3,4 i najbardziej na 5;
-najgłośniejszy jest w okolicach 2000 obr/min;
-przy trzymaniu lekko pedału gazu (stała prędkość jazdy);
-nie wiem czy to jest powiązane, ale też czasami jest problem z wbiciem 3 biegu;
-do tego czasami podczas ruszania słychać krótki delikatny pisk, ale jeszcze go nie zlokalizowałem, bo występuje dość rzadko (mogą to być równie dobrze opony).
Dzięki. |
|
|
|
 |
michaello
Forumowicz

Auto: Byl LANCER jest CIVIC X Hatch
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 460 Skąd: WE
|
Wysłany: 12-12-2019, 12:06
|
|
|
Zerknj na mój post i posłuchaj filmiku czy o taki dźwięk ci chodzi:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1607558&highlight=#1607558
u mnie delikatnie się to nasilało w miarę upływu czasu (lat) byłem nawet z tym w serwisie bodajże w 2016 i powiedzieli, że jeśli mnie to bardzo denerwuje mogą rozebrać skrzynię, ale ich zdaniem jeszcze kilka lat pojeżdżę i na razie nie ma sensu tego robić, a doświadczenie jako warsztat mają bo rozbierają kilkanaście skrzyń rocznie. |
|
|
|
 |
g-rajcar
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X Sportback 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2019 Posty: 2 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 12-12-2019, 15:54
|
|
|
Dokładnie taki dźwięk, może nie aż tak głośny ale jednostajny i irytujący. Wymieniałem olej w skrzyni biegów, ale kompletnie nic to nie zmieniło. Myślałem o łożysku, ale sądzę, że wtedy wraz z prędkością obrotową wału, na którym jest to łożysko dźwięk nasilałby się. Może jest to rezonans jakiegoś elementu, który pod wpływem takiej prędkości obrotowej wpada drgania o tej samej częstotliwości? Jak sądzisz?
Czy może to być na przykład tłumik drgań skrętnych w sprzęgle? W przyszłym tygodniu pojade do mechanika i poproszę o diagnozę. |
|
|
|
 |
|
|