Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dymiący outlander
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 26-08-2014, 13:21   

Hubeeert napisał/a:
Czarny dym to nieszczelność w dolocie.
albo wtryskiwacz(e), albo EGR, albo komputer sterujący, albo .... trochę możliwości jest ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2014, 15:21   

Wtryskiwacz(e) dadzą dym bez zauwazalnej utraty mocy bo przeleją paliwa.
EGR da poddymianie.
Nieszczelność w dolocie to gęsty, czarny dym z rury i utrata mocy.
Awaria ECU to bateria CE na desce i brak jazdy ;)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16-05-2015, 23:41   

Podczepię się pod temat kolegi bo mam podobny problem - dziś po wyjechaniu z garażu silnik zaczął dziwnie pracować, dźwięk jak inny i do tego zaczął szarpać, stracił moc i mocno kopci przy dodaniu gazu. Jechać się praktycznie nie da bo szarpie niemiłosiernie i kontrolka silnika się zaświeciła. Kiedyś już mi trochę szarpał i wystarczyło się zatrzymać, odczekać chwilę i po ponownym odpaleniu problem ustąpił, teraz niestety nie chce odpuścić. Miał ktoś podobne objawy? Może jakieś pomysły? już jestem po gwarancji więc chcę się przygotować zanim podjadę na serwis :( Czy gościu z komputerem od VW/AUDI da radę odczytać problem? Ktoś tu pisał o VAG-u dlatego pytam...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-05-2015, 08:41   

bary77 napisał/a:
Czy gościu z komputerem od VW/AUDI da radę odczytać problem?
nie każdy kabel daje radę, ale spróbować warto
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2015, 23:15   

rezon napisał/a:
bary77 napisał/a:
Czy gościu z komputerem od VW/AUDI da radę odczytać problem?
nie każdy kabel daje radę, ale spróbować warto

Nie warto. Kody błędów skanerem OBDII, cokolwiek więcej Ecoscan. Wszystko - MUT3.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-05-2015, 07:06   

Hubeeert napisał/a:
Kody błędów skanerem OBDII
skoro tak to jednak warto spróbować - przecież kabelki VCDS też to robią. Tyle, że nie wszystkie. Ja odczytałem błędy swoim, dlatego pisałem że warto spróbować skoro kolega bary77 takowy ma. stracą najwyżej kilka minut. Nie rozumiem Twoich obiekcji.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18-05-2015, 16:27   

Byłem na kompie i znam przyczynę:
Błąd P0487 obwód sterowania przepustnicy EGR oraz dwa inne błędy P0673 i P0672 bo dwie świece mam do wymiany o czym wiedziałem już wcześniej bo przy przeglądzie dostałem taką informację.
Wygląda więc na to że EGR siadł, auto zostało u mechanika i zobaczymy, może da się go reanimować lub trzeba będzie kupić nowy. Wyszukałem że powinny pasować: WAHLER 7496D, PIERBURG 724809160. Montował ktoś któregoś lub mógłby polecić? a w temacie świec - jakieś konkretne polecacie?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-05-2015, 21:41   

bary77 napisał/a:
w temacie świec - jakieś konkretne polecacie?
NGK
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-05-2015, 23:46   

bary77 napisał/a:
PIERBURG 724809160. Montował ktoś któregoś

Montował. Polecam.
bary77 napisał/a:
a w temacie świec - jakieś konkretne polecacie?
BOSCH. Bez szaleństw cenowych, dają radę.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19-05-2015, 21:46   

Nie jest tak dobrze jak myślałem że będzie. Diagnoza komputera okazała się nieco myląca - mechanik organoleptycznie stwierdził że to nie EGR a przepustnica która jest nieco droższa. Zamówiłem PIERBURG 038.128.063L bo taką mam dokładnie zamontowaną w swoim. Cała operacja z wymianą to koszt 1000 zł. Świece muszą poczekać na swoją kolej...
Ciekawe, że po przebiegu 51 tys.km bo tyle mam przepustnica ma już dość, mam to auto od nowości i także od nowości wgraną mapę silnika na 170KM więc to może to być przyczyna szybszego zużycia.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-05-2015, 22:05   

ja wymieniałem swoją przy 110tyś,ale u mnie nie dawała objawów poza brzęczeniem no i zrobiłem za polowe twojej ceny
_________________

 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 19-05-2015, 22:10   

bary77 napisał/a:
Nie jest tak dobrze jak myślałem że będzie. Diagnoza komputera okazała się nieco myląca - mechanik organoleptycznie stwierdził że to nie EGR a przepustnica która jest nieco droższa. Zamówiłem PIERBURG 038.128.063L bo taką mam dokładnie zamontowaną w swoim. Cała operacja z wymianą to koszt 1000 zł. Świece muszą poczekać na swoją kolej...
Ciekawe, że po przebiegu 51 tys.km bo tyle mam przepustnica ma już dość, mam to auto od nowości i także od nowości wgraną mapę silnika na 170KM więc to może to być przyczyna szybszego zużycia.


Ja przepustnicę wymieniałem przy podobnym przebiegu. Na przepustnicy zbiera się nagar i olej, co powoduje, że po pewnym czasie zaczyna się po prostu zacinać przy otwieraniu. W środku tryby są plastikowe, więc dość szybko pękają - w dodatku w elektronice zbiera się olej, jakby nie można było jej umieścić na górze a nie dole :)

Rozwiązuję ten problem w ten sposób, że na każdym przeglądzie mechanik wykręca i czyści przepustnicę. Przy okazji wiem w jakim stanie jest przepona :)
_________________
 
 
bary77 
Nowy Forumowicz
bary77


Auto: Outlander II 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19-05-2015, 22:12   

Za mniej niż połowę? Nowa przepustnica PIERBURGA najtańsza jaką udało mi się znaleźć to 700 zł z wysyłką, 300 zł to usługa mechanika. Można kupić używkę za około 300 zł albo inny zamiennik (najtańszy znalazłem za 560 zł) ale nie da rady kupić taniej nowego PIERBURGA, chyba że źle szukałem.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-05-2015, 22:18   

ja kupiłem 1 rok temu za 500 orginał i wymienilem sam choć mogłem jeżdzić wystarczyło wypiąć od niej kostkę i tak jęzdziłem zresztą ze 2tyg ale nie chcialem robić dziadostwa i kupiłem nową . te zamienniki są podobno lepsze od org,polak potrafi; bo nie ma tam już trybików z plastiku :D
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-05-2015, 08:26   

bary77 napisał/a:
także od nowości wgraną mapę silnika na 170KM więc to może to być przyczyna szybszego zużycia.
to nie ma wiele wspólnego. Ja miałem mapę od 65kkm i przejechałem do 155kkm bez wymiany przepustnicy. Przy 85kkm przez mapę to wymieniałem ale sprzęgło ;) Miałeś po prostu pecha
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.