Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany biegów proponowane przez komputer
Autor Wiadomość
inzmbl 
Nowy Forumowicz
Marek Sysoł


Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 13-05-2015, 21:50   Zmiany biegów proponowane przez komputer

Witam. Komp przy 1800 obr każe zmieniać biegi... z drugiej strony czytam, że to zabójstwo dla dwumasy, DPFu i zmiennych łopatek turbiny bo się zapychają i najlepiej jeździć między 2-3 tyś.

Czy szanowni forumowicze mają jakieś zdanie na ten temat?
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 15-05-2015, 01:33   

1800 to jeszcze nie tragedia rozumiem ze silnik 1.8 did?
generalnie około 2000 ja to robie
_________________
pablo diablo
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-05-2015, 06:24   Re: Zmiany biegów proponowane przez komputer

inzmbl napisał/a:
Witam. Komp przy 1800 obr każe zmieniać biegi... z drugiej strony czytam, że to zabójstwo dla dwumasy, DPFu i zmiennych łopatek turbiny bo się zapychają i najlepiej jeździć między 2-3 tyś.

Czy szanowni forumowicze mają jakieś zdanie na ten temat?

Ja w benzynie zmieniam biegami czasami tak przy 2krpm.
Czyli na trójce jadę 1'500 obr/min - widziałem takich Ananasów, co jadę na trójce od 1'000 obr/min :) a zbytniego zużycia silnika nie zauważyłem.

Swoją drogą temat ekodrivingu i prawidłowej techniki jazdy (i jej wpływu na zużycie silnika) jest baardzo ciekawy.

Czy ktoś z szanowych forumowiczów może wrzucić film z paru pierwszych minut jazdy (chodzi mi o technikę) - tzn. stopień wciśnięcia gazu itp...
Mam kumpla, co wciska gaz na 3/4 na prawie każdym biegu - czyli 1 do 15km/h, 2 do 35km/h i trójka - samochód to Honda Civiv 1.4 ta prawie najnowsza.

Ja też postaram się coś wrzucić ze swojej jazdy.


PS Chyba kiedyś był wątek o technice jazdy...
 
 
willliam 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 Sedan 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 90
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-05-2015, 18:40   

Japońskie silniki "lubią" wyższe obroty, tak od 3000 w górę zaczynają się budzić.
Zauważyłem to już w Hondzie i Mazdzie, teraz zauważam to w Mitsu.

Tak w okolicach 2500-3000 zmieniam bieg i mam płynną jazdę i zadowalające spalanie.
 
 
inzmbl 
Nowy Forumowicz
Marek Sysoł


Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 16-05-2015, 02:07   

no no tylko pamiętajcie, że ja mam diesla hehe :)

przesiadam się z Mazdy 2.0i gdzie prosi o więcej przy 4-5 tyś także muszę diametralnie zmienić styl. A komp przy 1800 obr każe zmieniać to wydaje mi się dość nisko. DPF i te sprawy... nie chcę zamulać auta / turbiny.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-05-2015, 06:38   

inzmbl napisał/a:
no no tylko pamiętajcie, że ja mam diesla hehe :)

przesiadam się z Mazdy 2.0i gdzie prosi o więcej przy 4-5 tyś także muszę diametralnie zmienić styl. A komp przy 1800 obr każe zmieniać to wydaje mi się dość nisko. DPF i te sprawy... nie chcę zamulać auta / turbiny.

Jeździj normalnie:
Ja od 88kkm dla benzyny stosuje taką oto technikę:
1) Na zimnym nie przekraczam 3krpm i przyspieszam przez pierwsze 2km bardzo delikatnie
2) Na gorącym kręcę do 6'500 rpm'ów jak trzeba
3) W normalnym trybie delikantnie wciskam gaz do 2krpm; do 3.5krpm około 3/4, a poźniej maks.
4) Przyspieszam zazwyczaj na możliwie niskim biegu
5) Przy stałej prędkości i delikatnych przyspieszaniach trzymam nawet .. 1.3 krpm na 3 biegu, 1.7krpm na 4'ce i 2krpm na 5'ce.
6) Im wyższym bieg tym trzymam przy stałej prędkości wyższe obroty (j.w.)

Wszystko oprócz 1 z pewnością stosuje się do diesli (tyle, że dla zmniejszonych obrotów).
Chwilowa jazda na 1'000 obrotów dla diesla nie ma znaczenia - nic się nie "zamula" - silnik tak został projektowany, że nic mu się nie stanie - na potwierdzenie tego, zobaczcie jak jeździ kobieta na parkingu albo dziadzio, a jak jeździ młody - i każdemu furka służy tak samo dobrze.
 
 
inzmbl 
Nowy Forumowicz
Marek Sysoł


Auto: Lancer Sportback 1.8 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 18-05-2015, 21:29   

Dzięki.

Myślę, że jedną z najlepszych zasad jest nie obciążanie silnika pod górę. Jeśli jadę 120 km/h na 6 biegu i mam 1500 obr ale przed sobą widzę TIRa, spadam do 90 km i jest pod górę, wtedy redukcja - a jeśli na prostej, można pozostać na 6 tce.

Pozdrawiam Mitsumaniaków
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2015, 05:07   

inzmbl napisał/a:

Myślę, że jedną z najlepszych zasad jest nie obciążanie silnika pod górę.

Oczywiście też.
Im niższy bieg pod górkę (w granicach rozsądku). W mieście 2 lub 3'ka (chyba, że się wolno toczę, to 1). W trasie 3,4,5.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2015, 07:01   

Ogólnie aby mało palić. Należy żwawo przyśpieszać wciskając płynnie wraz ze wzrostem obrotów 1/2-2/3 gazu i zmieniając bieg około połowy maksymalnej prędkości obrotowej. Następnie po osiągnięciu prędkości docelowej należy wybrać bieg najwyższy na których silnik potrafi dobrze pracować ogólnie dla benzyniaka to niewiele poniżej 2000 obrotów zazwyczaj. Potem utrzymywać zadaną prędkość najdłużej jak się da. Obserwować sytuację kilka samochodów przed sobą i w razie potrzeby redukować bieg zamiast naciskać na hamulec. Wbrew pozorom nie trzeba siedzieć poprzednikowi na zderzaku. A zostawienie trochę większej luki przed sobą bardzo dobrze wpływa na hamulce, spalanie oraz co najważniejsze pozytywnie wpływa na ocenę sytuacji przed wyprzedzaniem oraz na prędkość podczas wyprzedzania.

Pod górę oczywiście od razu redukcja na wyższe obroty (2500-3000) szczególnie przy wyższych prędkościach.

A swoją drogą każdy silnik trzeba niekiedy przedmuchać. Na autostradzie zazwyczaj się to dzieje samo przez wysoką prędkość, temperaturę spalin itd. Ale jak ktoś jeździ po zwykłych drogach to podczas wyprzedzanie można śmiało kręcić do czerwonego pola. Przez to kilka sekund nie spalicie wiaderka paliwa, a manewr będzie bezpieczniejszy oraz wyczyści się silnik z nagarów.
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-05-2015, 07:09   

Dieslem trzeba jeździć w maksymalnym momencie obrotowym. Każdy silnik ma inną charakterystykę. Mój najmniej pali przy 2200-2500obr. Do tego hamowanie silnikiem. Bez raptownych zmian biegów . Jazda dieslem na wysokim biegu z 1500-1800 obr to świadome wyższe zużycie dwumasy.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2015, 07:48   

Arczi89 napisał/a:
Dieslem trzeba jeździć w maksymalnym momencie obrotowym. Każdy silnik ma inną charakterystykę. Mój najmniej pali przy 2200-2500obr. Do tego hamowanie silnikiem. Bez raptownych zmian biegów . Jazda dieslem na wysokim biegu z 1500-1800 obr to świadome wyższe zużycie dwumasy.

A widziałeś jakie obroty utrzymują nowoczesne Diesle w automatycznych skrzyniach (, w których, z tego co poczytałem, znajduje się tłumik drgań skrętnych)?
Czy znajdziesz coś na potwierdzenie powyższego?
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-05-2015, 08:46   

Automat którym jeździłem nie zmieniał biegów przy 1800obr. (Audi A6 3.0 Quatro 2006r)
Co nie zmienia faktu, że "tłumiki drgań skrętnych" też siępsują i są wymieniane.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2015, 09:52   

Ostatnio trafiłem na fajny kanał gościa, co jeździ ciężarówką w USA (Polak) i ma w garażu M3 dla siebie i dla żony F30 328i - piękny samochód i wpadłem na coś takiego:

spalanie BMW 328i automat
spalanie BMW 525d

Jak widać automat trzyma przy stałej prędkości ok. 100km/h ok. 1600 obr/min w dieslu, a mocniejszej benzynie 1700 obr/min, więc dlatego pytałem skąd teza, że 1800 obr/min powoduje szybsze zużycia koła dwumasowego.
 
 
Bart2001 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback Invite 1,8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 177
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 19-05-2015, 13:18   

Problemem jest nie utrzymywanie stałych w miarę niskich obrotów ale przyspieszanie np na 4 biegu od niskich obrotów np: od 1200. Zdrowiej dla samochodu zredukować o jeden lub dwa biegi i kręcić od 2-3 tys obrotów w górę
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 19-05-2015, 14:02   

RalfPi napisał/a:
dlatego pytałem skąd teza, że 1800 obr/min powoduje szybsze zużycia koła dwumasowego.
Jak masz bardzo mały moment obrotowy to takie obroty są absolutnym minimum przy prędkości stałej. Do przyspieszania z wyższego biegu za niskie. Koło leci na 100%.
Przy odpowiedniej technice jazdy koło masowe nigdy nie będzie zawodzić. Dlatego komputer wskazuje optymalny zakres obrotów, z jednej strony pozwalający na ekonomiczną jazdę, z drugiej na prawidłową eksploatację silnika.
Poniżej jest fajna animacja. Pokazuje, na jakiej zasadzie działa i dlaczego się psuje koło dwumasowe. :wink: .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.