| [EAxW] Szyberdach panoramiczny | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | T82   Nowy Forumowicz
 
 Auto: EA5W 2.5 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Wrz 2012
 Posty: 12
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2012, 13:01   [EAxW] Szyberdach panoramiczny |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwszy mój post na forum więc jako nowy Mitsumaniak od razu witam wszystkich serdecznie. 
 Problem dotyczy domykania szyberdachu panoramicznego (kombi).
 
 Przy każdej próbie zamknięcia, szyberdach nie domyka się do końca. Od przedniej krawędzi dachu pozostaje mi około 3-4cm szpara - tył szyberdachu jest w tedy lekko opuszczony względem lica dachu.
 
 Pół dnia pracy, smarowania, czyszczenia, przedmuchiwania, oglądania z każdej strony i... potrzebuję pomocy kogoś z podobnym doświadczeniem bo niestety pomysły mi się wyczerpały.
 
 Czy zna ktoś prosty patent na synchronizację/ustawienie silniczka a może sterownika szyberdachu do "ustawień początkowych"?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-07-2015, 16:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-09-2012, 19:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | T82, spróbuj odpiąć zasilanie od sterownika szyberdachu, może to coś da. Wtedy sterownik jakby uczy się położenia szyberdachu i żeby go zamknąć musisz kilka razy nacisnąć przycisk (będzie się zamykał małymi ruchami). Jeśli to nic nie da to sprawdziłbym jaki prąd płynie przez silnik w czasie normalnego zamykania i kiedy dojedzie do miejsca zatrzymania. Jeśli w miejscu zatrzymania będzie większy pobór (chwilowo) to może znaczyć, że mechanicznie coś blokuje szyberdach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | T82   Nowy Forumowicz
 
 Auto: EA5W 2.5 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 18 Wrz 2012
 Posty: 12
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-09-2012, 12:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zhan, dzięki za podpowiedź. 
 Dzień walki z szyberdachem za mną, podzielę się spostrzeżeniami może to komuś ułatwić życie i oszczędzić nerwów w przyszłości. Proszę też, w razie uwag skorygować moją instrukcję.
 
 Metalowe części prowadnic w szynach szyberdachu, mają plastikowe nakładki, które ułatwiają ślizg. Jedna z takich plastikowych nakładek wyskoczyła i zablokowała się na początku szyny. Metalowa część która powinna być w plastikowej nasadce dojeżdżała do niej i napotykała przeszkodę - stąd 3cm. niedomykanie. Jak to się stało, nie wiem.
 
 W takim przypadku najłatwiej i najszybciej, jak się okazało jest zdemontować i rozebrać cały szyberdach, zakładam, że podsufitka jest już zdjęta:
 - podnosimy szybę szyberdachu do góry (daje nam to wygodny dostęp do śrub szyby, śruby da się odkręcić też bez podnoszenia), odkręcamy i ściągamy szybę,
 - składamy szyberdach do pozycji początkowej, wycofujemy go maksymalnie do tyłu;
 - odkręcamy i odpinamy silniczek, odkręcamy i odpinamy sterownik;
 - odkręcamy konstrukcję szyberdachu i opuszczamy/wyjmujemy ją;
 - odkręcamy zabezpieczenie "podsufitki" szyberdachu i wysuwamy ją zupełnie;
 - odkręcamy śrubki z gumowymi odbojnikami na końcu, wysuwamy prowadnice z szyn (nie zupełnie, niech kawałek zostanie w szynie) ;
 - nakładamy plastiki które wyskoczyły (jak u mnie w temacie) na metalowe części;
 - czyścimy wszystko, wsuwamy, smarujemy - w najwygodniejszej kolejności;
 - wpychamy prowadnice do pozycji w której zaczęliśmy je ręcznie wysuwać, wkręcamy śrubkę z gumą zabezpieczającą;
 - skręcamy w odwrotnej kolejności do rozkręcania.
 
 Teoretycznie sterownik i silniczek są w pozycji wyjściowej więc nie powinno być potrzeby kalibracji.
 
 Piszę, że teoretycznie, bo ja nie zrobiłem tak jak pisałem powyżej na początku i teraz mam kolejny problem. Szyber się zamyka i otwiera, ale nie do końca tak jak powinien. Albo jedzie do tyłu i do przodu, podnosi się do góry ale po dojściu do pozycji początkowej nie unosi całej szyby do wysokości lica dachu (pozostaje lekko opuszczony). Albo jeździ tylko do góry i na dół, licuje się z dachem ale nie mogę go wycofać... Jest wesoło. Jedyne co na tą chwilę przychodzi mi do głowy to np: wycofanie całego szyberdachu - odkręcenie i wysunięcie silniczka z szyberdachu - skręcenie go na luzie maksymalnie do tyłu - wkręcenie z powrotem i sprawdzenie czy dobrze działa i tak w kółko...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 08:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, czy może ktoś udzielić wskazówek jak sie zabrać za demontaż podsufitki w wersji sedan z szyberdachem ? Wygląda na to że muszę wymienić silniczek elektryczny.
 Prosze o pomoc.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomii   Mitsumaniak
 
 Auto: C4, BX, Espace 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2010
 Posty: 1889
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 09:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mouseman napisał/a: |  	  | Witam, czy może ktoś udzielić wskazówek jak sie zabrać za demontaż podsufitki w wersji sedan z szyberdachem ? Wygląda na to że muszę wymienić silniczek elektryczny.
 Prosze o pomoc.
 Pozdrawiam
 | 
 
 Myślę że całej podsufitki nie będziesz musiał ściągać, prawdopodobnie wystarczy ją opuścić z przodu. Ja bym ściągnął nakładki słupków A i B, odkręcił daszki przeciwsłoneczne, zdemontował lampkę oraz włącznik szyberdachu, odkręcił wszystkie uchwyty dachowe i po takiej operacji powinno być dojście do silniczka od strony przodu szyberdachu pomiędzy opuszczoną podsufitką a dachem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 20:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dostałem się do silniczka i wymieniłem go. Niestety szyberdach nie jest w stanie powrócić do pozycji zamkniętej. Czy występuje funkcja kalibracji sterownika szyberdachu ? Czy on sam powinien dojść do tego kiedy jest szyberdach otwarty a uchylony i na bazie tych danych ustalić położenie zamknięcia ? |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podobniej jak tutaj http://forum.mitsumaniaki...p=962660#962660 pozostaje jedynie inna lampka ze sterowaniem szybra oraz uszczelka wnęki szybra 	  | mouseman napisał/a: |  	  | czy może ktoś udzielić wskazówek jak sie zabrać za demontaż podsufitki w wersji sedan z szyberdachem ? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | mouseman, u mnie się kalibrował po odłączeniu silniczka. Z tego co pamiętam, wyglądało to tak, że nie przesuwał się automatycznie między skrajnymi pozycjami tylko po kilka centymetrów. W sensie każde naciśnięcie przycisku powodowało przesunięcie o kilka cm. Po takim przejechaniu po kilka cm od jednego skrajnego położenia do drugiego zaczął chodzić normalnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 21:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Zhan napisał/a: |  	  | mouseman, u mnie się kalibrował po odłączeniu silniczka. Z tego co pamiętam, wyglądało to tak, że nie przesuwał się automatycznie między skrajnymi pozycjami tylko po kilka centymetrów. W sensie każde naciśnięcie przycisku powodowało przesunięcie o kilka cm. Po takim przejechaniu po kilka cm od jednego skrajnego położenia do drugiego zaczął chodzić normalnie. | 
 
 To wygląda na to że mam uszkodzony sterownik
  Ma ktoś na zbyciu owy sterownik + przycisk sterowania ? |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2015, 22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | A w którym momencie Ci się zatrzymuje szyber? Może masz jakiś problem z prowadnicami i włącza się zabezpieczenie? Może dla tego stary się spalił? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2015, 07:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Zhan napisał/a: |  	  | A w którym momencie Ci się zatrzymuje szyber? Może masz jakiś problem z prowadnicami i włącza się zabezpieczenie? Może dla tego stary się spalił? | 
 
 O to chodzi że zatrzymuje w momentach zupełnie nie przewidywalnych... Stary silnik się nie spalił miał te same objawy...
 
 Co najciekawszy jak przy starym silniku długo się bawiłem szyberdachem, to w pewnym momencie chodził już ok. Na następny dzień znowu głupiał...
 
 
 Prowadnice sa nasmarowane smarem grafitowym.
 |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Zhan   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 28 Maj 2008
 Posty: 695
 Skąd: Sulejówek
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-05-2015, 07:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | To obstawiam zadziałanie zabezpieczenia nadprądowego w sterowniku silnika. Powodem może być uszkodzenie sterownika albo duży opór na mechanice szyberdachu. Jak możesz to zmierz prąd silniczka w czasie pracy. Niebawem będę ściągał podsufitkę u siebie to mogę porównać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-05-2015, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem sterownik szyberdachu i niestety problem pozostał... Postanowiłem wyciągnąć silniczek z mechanizmu i zobaczyć jak on się zachowuje. Naciskając tryb zamknięcia w pewnym momencie silniczek się zatrzymał. Szyba szyberdachu była w trybie zamkniętym, silniczek wsadzam na swoje miejsce EURECA wszystko działa jak należy !!! Tak więc niewiem do końca gdzie leżała awaria i dlaczego sterownik (po to chyba jest) nie uczy się położeń szyberdachu ? |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szczypek_WRC   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 1998 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Maj 2015
 Posty: 16
 Skąd: Jelenia Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-06-2015, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie też z szyberdachem cuda się dzieją, czasami muszę zamykać z pozycji całkowicie otwartej popychając przycisk do przodu kilkanaście razy i na koniec przyciskając go, a czasem sam bez problemu jedzie od początku do końca. na szczęście na razie nie mam problemów z blokowaniem się w dziwnych pozycjach, więc traktuję to jako małą uciążliwość, mam nadzieję że problemy się nie pogłębią. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Szkorbutex   Forumowicz
 
  
 Auto: 2.5 V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 22 Cze 2015
 Posty: 43
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-07-2015, 09:20   Szwankujący dach panoramiczny - galant 2.5 v6 2002 |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie, 
 jak w temacie. Silniczek zaskakuje, ale jakby nie miał mocy żeby samodzielnie wystartować. Spryskałem obficie wd 40 pod uszczelkami i mechanizm w środku, ale dalej nic.
 
 Niemiec twierdził, że jest zastany z nie używania.
 
 
 miał ktoś podobny problem?
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |