Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB1 1.3] wymiana zegarów a korekta licznika
Autor Wiadomość
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 06-06-2015, 17:49   [CB1 1.3] wymiana zegarów a korekta licznika

witam,

przymierzam się do wymiany zegarów w moim mitsu ze względu na to że silnik jest tak cichutki że nie słyszę jak jadę 90 na trójce a w tle gra muzyka :p

primo: czy do mojego będą na 100% pasować tego typu co w linku?
i5355139577.htmlhttp://allegro.pl/licznik...5355139577.html
wyglądają niemal identycznie poza oczywiście obrotomierzem :)
z podpięciem obrotomierza z informacjami z forum myślę że dam rade. chodzi mi najbardziej o spasowanie, czy nie trzeba rzeźbić.

czy po wymianie jest konieczna korekta licznika? co dokładnie jest potrzebne? mam ori program EvoScan kupiłem za 25$ od producenta ale nie kupiłem kabla. ELM na buetooth nie daje rady :( Możecie polecić jakis do kupienia w PL? Mitsu służy mi do dojazdów do pracy w Norwegii (jak na 1.3 w górach radzi sobie całkiem nieźle) i wolałbym dostać tutaj kabel i za którymś razem zabrać go ze sobą. Znalazłem taki:
http://allegro.pl/vag-com...5389786246.htmlhttp://allegro.pl/vag-com...5389786246.html
i taki:
http://allegro.pl/vag-com...5160825097.htmlhttp://allegro.pl/vag-com...5160825097.html

co prawda służy go grupy aut VAG ale po zmostkowaniu 1 i 4 pinu wg sprzedawcy powinien zahulać i z Mitsu. Posiadam złącze OBDII pod kierownicą. Czy któryś z tych się nada czy muszę zamówić ori za $$?

edit: aha, koniecznie musze skorygować licznik ze względu na to że w NOR ubezpieczenie obejmuje również limit kilometrowy - jeśli będzie inny niż ten który podałem podczas kupna ubezpieczenia, ubezpieczenie jest nieważne :( gdyby nie to wcale bym się tym nie przejmował.

Z góry dzięki za pomoc :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-06-2015, 20:51   

splitu napisał/a:
co prawda służy go grupy aut VAG ale po zmostkowaniu 1 i 4 pinu wg sprzedawcy powinien zahulać i z Mitsu.
Sprzedawca dobrze podpowiada, jednakże po zmostkowaniu pinów błedy i tak będa wymrygiwane a jedyna mozliwośc jaką daje kabel to podgląd live data z ECU. Evoscanem chyba się nie da zmienić wskazania odometer
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 07-06-2015, 00:27   

hmm to co bym potrzebował?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2015, 07:32   

Ten kabel to wersja open port 1.3 a do takich zabaw (głównie w sterowniku silnika) chyba potrzebna jest wersja 2.0 i odpowiednie programy ale 100% pewności nie mam czy z licznikiem też zagada.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-06-2015, 08:26   

Potrzebujesz kogoś ze sprzętem typu Tacho Dash Programmer, nie wiem jak przebiega procedura zmiany wskazania czy da się przez złącze OBD,czy trzeba ingerowac w licznik aby wpiąc się w kość, a moze warto poszukać licznika ze zbliżonym przebiegiem :?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 07-06-2015, 12:02   

tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto.

co w ogóle jest w stanie zagadać z moim Mitsu? tak żeby dało się coś programować/zmieniać wartości?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2015, 12:18   

Kiedyś jeden mitsumaniak chwalił się przeprogramowywaniem komputerów w Galantach, jak znajdę jakiś temat to się odezwę. Jak go pytałem, to używał właśnie kabla open port 2.0.
 
 
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 07-06-2015, 15:40   

galant ma ten sam komp co lancer?

a może pamiętasz jakiego softu używał?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-06-2015, 06:21   

To było dość dawno i dokładnie nie pamiętam. Była chyba rozmowa, że jak da się w Galancie, to może i dało by się w Carismie ale czy były jakieś próby to nie wiem więc możliwe, że i z Lancerem dało by się połączyć. Wczoraj trochę szukałem ale niestety nic nie znalazłem. Ten mitsumaniak tak przeprogramowywał kompa, że były trzy tryby do wyboru za pomocą przycisków, był tryb sport, ekonomiczny i normalny. Poszukaj w dziale Galanta, może Ty coś znajdziesz.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-06-2015, 06:44   

splitu napisał/a:
tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto.

A jakie Ty masz te zegary? - z tego co kojarzę to masz takie same jak w Colcie CJ, a do nich liczników z obrotomierzami jest dużo. :wink:
 
 
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 08-06-2015, 14:10   

mkm napisał/a:
splitu napisał/a:
tych liczników a PL nie jest zbyt wiele, nie jest to popularne auto.

A jakie Ty masz te zegary? - z tego co kojarzę to masz takie same jak w Colcie CJ, a do nich liczników z obrotomierzami jest dużo. :wink:

wyglądają tak samo jak te z 1szego linku, ale nie mają obrotomierza :)
podobnież zamiast Lancera w PL w tym czasie puścilu Carisme - tak więc z tego wnioskowałem że skoro aut mało to i liczników.

ciekaw jestem czy trafie jakiś z przebiegiem na liczniku 150tys km :) bo tyle mam w swoim.

edit: a może podpowiecie z jakiego Galanta (z jakich lat) szukać tego topicu? bo przekopać forum we wszystkich działach troche sporo a szukajka nic nie pokazuje :/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-06-2015, 22:21   

Prościej będzie otworzyć ECU i sprawdzić pamięć, w Galancie przed 98r były problemy nie każda kość dala sie flashować, a osoba o której mowa nie odwiedza już tego forum
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
splitu 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 96r 1.3 GLX Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 8
Skąd: Pionki
Wysłany: 08-06-2015, 23:43   

robertdg napisał/a:
otworzyć ECU i sprawdzić pamięć


co do tego jest mi potrzebne? już załapałem że evoscan nie do tego służy, czyli pewnie to:

http://www.evoscan.com/free-ecu-rom-downloads

i do tego kabelek z open port 2.0. możesz polecić jakiś, dając link np. z popularnego serwisu aukcyjnego?

[ Dodano: 25-06-2015, 15:53 ]
rozmowa z supportem evoscanu: wymagany angielski na poziomie gimnazjum.
http://oi60.tinypic.com/4h728p.jpg
wychodzi na to że nie da się tego uczynić. wszystkim dzięki za podpowiedzi, niestety problemu nie udało się rozwiązać. jestem zmuszony jeździć bez obrotomierza :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.