Przesunięty przez: Hubeeert 11-02-2007, 00:35 |
Space Wagon 99 GDI silnik traci moc na autostradzie |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-02-2007, 23:20
|
|
|
Nie panikuj
Odłącz klemę akumulatora na 30s - skasujesz wszystkie zapamiętane błędy. Pojeździj do wystąpienia problemów i wtedy odczytaj - "odfiltrujesz" w ten sposób stare błędy zapamiętane kiedyś przez ECU
[ Dodano: 17-02-2007, 23:20 ]
PS 4g64 na pewno |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Giant [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 12:09
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie panikuj |
Wylaczylem kleme na 30 sec tak jak radziles.Silnik wkreca sie na obroty normalnie czyli jest wszystko tak jak go kupilem.Wtedy CE zaczelo mrygac po przejechaniu okolo 90mil i zaczely sie problemy.Teraz wszystko jest ok ale przejechalem dopiero 10mil.Za chwile pakuje rodzine do samochodu i jedziemy nad morze,bede mial mozliwosc sprawdzic spalanie na trasie.
Zdziwila mnie tylko jedna rzecz a mianowicie to ze klema+ nie byla przykrecona,moze poprzedni wlasciciel ja zdejmowal i tym sposobem kasowal bledy lub zapomnial ja przykrecic po myciu silnika albo montazu alarmu
Zdjalem ta plastikowa maskownice lub oslone silnika(nie wiem jak to sie fachowo nazywa)
i zauwazylem ze jest tam zlamana jakas zlaczka elektryczna ktora jest podlaczona do jakiegos ustrojstwa przy silniku.Jak tylko dorwe jakas instrukcje do tego silnika to bede wiedzial od czego ona jest i jaka jest prawidlowa nazwa tego ustrojstwa.Mozliwe jest ze to ma jakis wplyw na problemy ktore wystepuja?
Jak wroce to opisze jak wyglada spalanie i czy zaczna sie problemy.
Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-02-2007, 15:41
|
|
|
Wstaw fotkę silnika z zaznaczonym "ustrojstwem" |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Giant [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 21:25
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wstaw fotkę silnika z zaznaczonym "ustrojstwem" |
Nie mam takiej opcji zeby dodac fotke ale nie wiem dlaczego.Nie mam tez ikonki pomogl pod Twoim nickiem.Moge zrobic fotki i wyslac na email chyba ze rozszyfruje jak to zrobic tutaj.
Po 30 kilometrach problem sie znow pojawil,takie same objawy jak wczesniej.Jutro wyblyskam kody i zobacze jakie beda.Od zdjecia klemy zrobilem 256 kilometrow z czego 40 po miescie a reszta na trasie.Spalanie wyszlo okolo 9.4 litra,jechalem tylko z zona i dzieckiem i samochod nie byl zaladowany.Na autostradzie nie przekraczalem predkosci 130km/h staralem sie jechac delikatnie.
Podczas podjazdow pod wzniesienia predkosc spadala do 50km/h,silnik slabl i strzelal skrzynia biegow redukowala z 4 na 2 i 3 ,obroty byly pomiedzy 2500 a 2800.Ciezko go bylo pozniej rozpedzic do wiekszej predkosci,musialem bardzo delikatnie dodawac gazu.
Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-02-2007, 22:07
|
|
|
Nie masz ikonki pomógł, bo nie Ty zakladałeś topic - spoko nie dla pomógłów pomagam
Zdjęcia dodajesz TU , zdjęcia max 800x600, 125 kB, potem umieszczasz otrzymany link między tagi img - [img(usuńto)] TU [/img(usuńto)] |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Giant [Usunięty]
|
Wysłany: 18-02-2007, 23:21
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie masz ikonki pomógł, bo nie Ty zakladałeś topic |
I wszystko jasne
Bartek napisał/a: | spoko nie dla pomógłów pomagam |
Tak czy siak jak tylko bede w Polsce to skrzynka piwa Ci sie nalezy
Jak dam rade to jutro zrobie fotke tego"ustrojstwa" i dorzuce na forum.
Pozdrawiam
Sebastian
[ Dodano: 19-02-2007, 17:28 ]
Bartek napisał/a: | Wstaw fotkę silnika z zaznaczonym "ustrojstwem" |
Zlamana jest ta plastikowa zlaczka do ktorej wchodza kable a ona dalej wchodzi do tej metalowej obudowy,w miejscu gdzie jest pekniecie widac jakis metal lub drut.
Zajrzalem tez do tej skrzyneczki i brakuje tam kilku przekaznikow,jezeli tak sie to nazywa
Dzis wyblyskalem kody i wyskoczyl tylko 41?
Co o tym myslisz?
Pozdrawiam
Sebastian |
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 14:18 Chciałbym ponowić pytanie o utratę mocy
|
|
|
Witajcie!
Po dłuższym czasie spokoju - samochód znowu traci moc!
Przyciskam gaz - a tu obroty spadają do 1000 i nic więcej nie da się zrobić.
Po zgaszeniu silnika i odczekaniu 10 sekund - uruchamiam i jadę dalej.
Przypominam error code - 92.
Czy ktoś z Was miał już podobne objawy?
Przecież to szalenie niebezpieczne!
Pomyślcie o wyprzedzaniu! Wyprzedzam wieeeelką ciężarówkę z przyczepą i w połowie manewru zdycha moc!
A z naprzeciwka jadą więksi i ciężsi ode mnie...
Co jest do cholery!?!?
Przecież samochód powinien zapiszczeć, lub zaświecić ale przecież nie zabierać mi mocy, gdy jej potrzebuję!
Mam obawy, że warsztat NIE pomoże tak łatwo, bo przecież samochód jedzie...
Piszcie!
Mieliście coś podobnego?
Wkrótce zrobi się cieplej i pociągnę jacht nad morze. A jak mi wtedy Michi zdechnie, pod górkę?
Wasz
Marek Hart |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:46
|
|
|
No to jedź na serwis i niech zbadają sprawę i policzą ile cię to będzie kosztowało to zdecydujesz czy naprawić to w serwisie od ręki za więcej kasy czy męczyć się i kombinować ... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-03-2007, 21:37
|
|
|
Objaw kończącej się przepustnicy. Dokładnie na najbliższą sobotę jestem umówiony z Klubowiczem na wymianę przepustnicy. Jak naprawię jego auto - będę miał przepustnicę do zdoktoryzowania się o co tak naprwadę chodzi i dlaczego jej regeneracja kosztuje 1500 zł, nowa u Japaneze 3800, o cenę serwisu bez rabatów nie pytaj |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-03-2007, 14:37
|
|
|
Może o TPS chodzi - nie wiem jak on jest tam zrobiony czy jako jakiś potencjometr czy też może optycznie (w co wątpię) jakoś mierzy położenie albo kondensator albo piezokryształ - po prostu nie wiem ale pewnie wymiana tego ciut kosztuje lub w ogóle jest niemożliwa i stąd takie ceny zaporowe ewentualnie od strony mechanicznej się toto wyrabia i łapie luzy lub się zacina ale skoro mówisz że lada moment się z tego zdoktoryzujesz to będziemy wiedzieli co i jak w trawie piszczy |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2007, 11:48 Już po naprawie.
|
|
|
Witajcie!
Pomyślałem, że podzielę się doświadczeniami PO naprawie Miśka.
Jestem cieńszy o 1300 Euro. Tyle kosztowała naprawa.
Warsztat wymienił mi cały zespół przepustnicy: 730 Euro za samą część.
Ciekawostka: "naszymi" metodami uzyskałem meldunek "Error 92"
9 byłsków długich i DWA krótkie.
Warsztat zmierzył swoim sprzętem - i znalazł "Error 94"
Jak to możliwe?
Do tego doszła naprawa nieszczelnego przewodu paliwowego między bakiem a ogrzewaniem postojowym umieszczonym w lewym nadkolu. Samochód śmierdział przedtem jak cholera. Wymontowali tylne fotele i wleźli od góry. Teraz jest wszystko szczelne.
Odebrałem wczoraj, na razie jedzie.
Być może podpowiedziałem komuś z Was, kto ma (miał) podobne objawy.
Wasz
Mark Hart
Mainz |
|
|
|
 |
arecki74 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 17:15
|
|
|
No niezle macie przeboje z tymi MSW GDI
A ja chcialem go kupic... |
|
|
|
 |
Giant [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 15:00
|
|
|
Arecki74 ciesz sie ze nie kupiles,jakbys trafil na taka twarda sztuke jak moja to poprostu zalamka.Kupilem w lutym a do dzis nie ma mocnego ktory by go naprawil jeszcze dam rade sie z nim pomeczyc z miesiac a pozniej tak jak Bartek polecil pojde chyba do jasnowidza........ |
|
|
|
 |
|