Hamulce Evolution / Ralliart |
Autor |
Wiadomość |
realfan17
Nowy Forumowicz 0299
Auto: Lancer Ralliart 300km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2015, 15:45 Hamulce Evolution / Ralliart
|
|
|
Witajcie,
Czy ktoś z Was wzmacniał układ hamulcowy w Lancerze Ralliarcie?
W moim, standardowy układ zdecydowanie nie wyrabia, przełożenie układu z EX, jest bardzo ciężkie, w związku z czym mam pytanie, czy ktoś z Was, zna jakąś skuteczną alternatywe?
Przejeżdziłem już klocki, EBC, Ferodo i inne cuda. Jak był dramat, tak jest.
Dodam, że mój RA ma ponad 360km |
_________________ Japońska Moc |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 09-06-2015, 18:00
|
|
|
A w cywilnym Lancerze X z hamulcami dramatu nie ma, dają radę ( oczywiście w ruchu ulicznym), a jak sobie zamontujesz taki zestaw jaki ma kolega tyku, to będzie nawet rewelacja. Sprzedaj auto i kup zwyklasa |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-06-2015, 18:10
|
|
|
Możesz próbować tarcze pokroju DBA.
A potem to już próby z hamulcami jeśli nie z EVO X to z EVO VII-IX. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 09-06-2015, 21:50
|
|
|
realfan17 napisał/a: | zdecydowanie nie wyrabia | To zostaje przerzucić się na heble z Evo X:
Używki Brembo 4 - tłoczek+ tarcze pływające, bądź na bogato: AP lub Cosworth.
Generalnie słowo nie wyrabia ma wiele znaczeń:
*gotują się i robią miękkie już przy pierwszym mocniejszym hamowaniu
*przy wciśniętym pedale abs tłucze jak poparzony i ogólnie droga się wydłuża
* wciskasz pedał auto tylko zwalnia
Edit: jest a alle komplet brembo z Evo tylko nie podali wersji przód plus tył z tarczami w dobrej cenie |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
realfan17
Nowy Forumowicz 0299
Auto: Lancer Ralliart 300km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-06-2015, 02:14
|
|
|
Żeby założyć heble z EX do RA, co trzeba wymienic po za zaciskami i przeewodami?
Gdzies słyszałem, że to trochę bardziej skomplikowana operacja.
Nie wyrabiaja przy hamowaniu z wyzszych prędkości >160km/h.
Hucza jak w odrzutowcu i puchną.
Podeslesz link do tego zestawu? |
_________________ Japońska Moc |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-06-2015, 06:33
|
|
|
Wydaje mi się, że przy zestawie z EVO X zwykłe felgi od Lancera (bo takie są chyba w RA) nie wejdą na te zaciski. Musi być chyba mniejsze ET. Oczywiście tylko 18 cali. Nie jestem pewien, ale może być taki problem.
Ale jeśli jeszcze ich nie pokrzywiłeś to po pierwsze tarcze nacinane (usuwają lepiej gazy powstałe na styku tarcza klocek) np. DBA do tego metaliczne klocki np. EBC RED. Przy sensownym używaniu hamulce może ich tak szybko nie zwichrujesz, ważne żeby dawać im odpocząć po takim hamowaniu.
Do tego jak jeszcze nie rozbierałeś zacisków z tyłu to należy je obowiązkowo wyczyścić i przesmarować co najmniej raz w roku (prowadnice klocka wewnętrznego i prowadniczki zacisku). |
|
|
|
 |
realfan17
Nowy Forumowicz 0299
Auto: Lancer Ralliart 300km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-06-2015, 08:48
|
|
|
Panowie,
Przerabiałem już nacinane tarcze (zimmermana chyba ostatnio były grane)
W polaczeniu z klockami Ferodo ds2500.
ZERO RÓŻNICY.
Dodam, że płyn hamulcowy również został wymieniony na Racingowy Motula.
Wydaje mi się, że na tym układzie prochu już nie wymyślę.
W tej chwili pomysłem jest by zamonotwać układ od Evo VIII lub IX. |
_________________ Japońska Moc |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 10-06-2015, 09:11
|
|
|
realfan17, zimmerman to mało...pomyśl o Black Diamond albo DBA..do tego klocki Galfer Sport... |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 10-06-2015, 22:09
|
|
|
Tak rzuciłem okiem na temat i niestety opcje się zawęziły. Albo polatać po ekipach rajdowych typu "Stec motorsport" i zamówić adaptery, ewentualnie dowiedzieć się od nich kto może to wykonać, albo zwrotnice z Evo. Kwestia budżetu. Są jeszcze zestawy typu AMS/k-sport do ralliarta pod tarczę 330mm ale to za grube zielone i wlatujesz w ślepy zaułek. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
realfan17
Nowy Forumowicz 0299
Auto: Lancer Ralliart 300km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2015, 11:50
|
|
|
Mogę prosić jakiś link do tych zestawów pod RA? |
_________________ Japońska Moc |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
|
|
|
 |
tom580
Forumowicz tom580
Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-06-2015, 12:35
|
|
|
taki adapter na pewno nie będzie pasował pod zaciski od EVO prędzej od alfy. Jeśli masz rozstaw śrub od jarzm zacisków chyba 161mm to będą Ci pasować zaciski 4 tłoczkowe od EVO7-9 pod tarcze 320mm bez przeróbek i na to felga 17" o odpowiednim et natomiast jak chcesz zaszaleć to zaciski od EX tylko tutaj śruby montażowe zaciski są większe i trzeba rozwiercać zwrotnice. Wiem bo montowałem je sobie w eclipsie 2g i tutaj już potrzeba felg 18" o słusznym ułożeniu ramion i et żeby zakryć zaciski no ale tarcze 350mm robią swoje. |
|
|
|
 |
|