[2G 95-99] Problemy ogólne dotyczące mojego Mitsubishi Eclip |
Autor |
Wiadomość |
Malina01997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 2g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: USM
|
Wysłany: 19-06-2015, 14:35 [2G 95-99] Problemy ogólne dotyczące mojego Mitsubishi Eclip
|
|
|
Witam mam problem :
A ogólnie to chcę znaleźć :
- Gdzie znajdę przekaźnik od pompy paliwa i jak go sprawdzić czy jest sprawny
- Gdzie znajdę schemat podłączenia przewodów do świec zapłonowych bo nie jestem pewien czy w tym aucie od rozrządu liczy 1 czy 4
I trochę opiszę problem ze silnikiem :
Auto na kablach próbuję odpalić ale nie chce pracuje w taki sposób jak by nie było iskry i nie ruszał silnikiem.
Sprawdzałem są iskry, paliwo dochodzi do komory ale o dziwo skoro paliwo dochodzi do komory to czemu świece są suche ?
Próbowałem odpalać na plak ale też nic z tego jedynie strzela w kolektor ssący jak psikniemy plakiem.
Podejrzewałem, że pompka paliwa za mało ciśnienia daje lub wgl zatarta ale nic z tych wniosków więc sprawdziłem sprężanie silnika rozpiszę tutaj
Od rozrządu :
1- 12,8 Bar
2- 10,8 Bar
3- 10,0 Bar
4- 4,8 Bar
Proszę o pomoc ! A i jeszcze jest może jakaś książka samochodowa tego auta ? Byle w wersji elektonicznej i po Ang lub niemieckim. Pozdrawiam ! |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 19-06-2015, 15:03
|
|
|
Bardzo słabe wręcz znikome spręzanie na 4 cylindrze jest nieszczelność mogą być wypalone zawory itp pierscienie gładz cyl
Malina01997 napisał/a: | Podejrzewałem, że pompka paliwa za mało ciśnienia daje |
Najlepiej sprawdzić ciśnienie pompki wpinajac manometr
Malina01997 napisał/a: | paliwo dochodzi do komory ale o dziwo skoro paliwo dochodzi do komory to czemu świece są suche ? |
Jak sprawdziłeś że paliwo dochodzi ? |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Malina01997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 2g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: USM
|
Wysłany: 19-06-2015, 16:06
|
|
|
milo napisał/a: | Bardzo słabe wręcz znikome spręzanie na 4 cylindrze jest nieszczelność mogą być wypalone zawory itp pierscienie gładz cyl
Malina01997 napisał/a: | Podejrzewałem, że pompka paliwa za mało ciśnienia daje |
Najlepiej sprawdzić ciśnienie pompki wpinajac manometr
Malina01997 napisał/a: | paliwo dochodzi do komory ale o dziwo skoro paliwo dochodzi do komory to czemu świece są suche ? |
Jak sprawdziłeś że paliwo dochodzi ? |
Wykręciłem listwę wtryskiwaczy i ustawiłem otwory gdzie paliwo przechodzi do komory silnika wiec ustawiłem w powietrze i przy odpalaniu robi bardzo duży strumień w 4 wtryskiwaczach. |
|
|
|
 |
tom580
Forumowicz tom580
Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-06-2015, 22:47
|
|
|
Po pierwsze odkręcasz koło od strony rozrządu i masz dojście do koła pasowego na wale zakładasz grzechotkę zdejmujesz wszystkie kable od świec i wkładasz w nie świece, ustawiasz stacyjkę na zapłon i powoli kręcisz grzechotką czyli wałem powinieneś usłyszeć w którym momencie czujnik położenia wału daje Ci sygnał bo dostajesz iskrę na 2i3 cylindrze oraz powinna wystartować Ci pompka paliwa którą też powinieneś usłyszeć. jak przekręcisz dalej to usłyszysz strzał iskry na 1i4 cylindrze znak że zadziałał czujnik położenia wałków. Misiek to taka bestia że masz 2 cewki i iskry są podwójne więc ważne żebyś wsadził długi śrubokręt i w momencie kiedy już poczujesz że tłok doszedł prawie do górnego położenia powinna się pojawić iskra wiesz wtedy na którym cylindrze powinna być i podłączasz. Co do ciśnienia na 4 cylindrze to może Ci źle pomiar wyszedł? Bo to świadczy o tym że silnik do remontu głowica na 100% do zdjęcia i sprawdzenie czy zawory nie dostały może być że głowica pękła bez zdjęcia za dużo się nie dowiemy:( |
|
|
|
 |
Malina01997
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 2g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: USM
|
Wysłany: 20-06-2015, 12:30
|
|
|
Odkręcałem koło i kręciłem kołem od wału korbowego ale to bez włączonego zapłonu w wolnym czasie ponowię to ale potrzebuję informacji gdzie znajdę Przekaźnik od pompki paliwa wie ktoś gdzie jest ?
@tom580 Tak w 4 cylindrze jest 4,8 ale rózne skoki raz 3 Bar max 5 Bar Więc też myślałem o zaworach bądź o pierścieniach lub gładzi cylindra. PS Widzę, że jesteś z Koszalina a ja z Ustronia Morskiego :d |
|
|
|
 |
tom580
Forumowicz tom580
Auto: Mitsubishi Eclipse GST 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 41 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-06-2015, 14:31
|
|
|
Przy walniętych pierścieniach czy gładzi cylindra raczej ciężko by było aby był aż tak duży spadek w porównaniu do reszty cylindrów. Ja bym sprawdził dobrze ustawienie rozrządu i czy balansowy się nie rozsypał i kalamacji nie narobił:/ raczej obstawiam walniętą głowice czy zawory bez zdjęcia się nie dowiesz. No jak nie będziesz miał włączonego zapłonu to ani iskra ani pompka Ci nie wystartuje. Co do przekaźnika to nie wiem jaki masz silnik. Jeśli 4g63 to przekaźnik znajduje się koło ECU za radiem przykręcany na śrubki są tam dwa a jeden z nich jest od pompki paliwa. Natomiast jeśli 420A to w komorze silnika po prawej stronie przy zbiorniczku od płynu hamulcowego powinny być 3 przekaźniki i jeden z nich jest od pompki. Tak czy inaczej moja rada to przy takiej różnicy ciśnień na garach lepiej się nie baw w próby odpalenia auta tylko ściągaj głowicę i diagnozuj problem bo możesz się zdziwić jak Ci panewki szlak trafi i korba bokiem wyjdzie a uwierz mi że nie chcesz tego.
[ Dodano: 21-06-2015, 10:37 ]
Zapomniałem o jednej rzeczy możesz jeszcze zrobić próbę ciśnienia czyli wykręcasz świece bierzesz sprężarkę wciskasz wąż w miejsce świec i dmuchasz sobie nasłuchując i powoli kręcąc wałem będzie Ci uciekać wydechowym albo ssącym ale w pewnym momencie zawory Ci się zamkną i skoczy ciśnienie na garze będziesz wtedy wiedział że zawory są szczelne i możesz usłyszeć/sprawdzić gdzie powietrze uchodzi tam masz wtedy nieszczelność to prosty sposób żeby wyeliminować nieszczelność zaworów nie rozbierając silnika |
|
|
|
 |
|