[Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę |
Autor |
Wiadomość |
Aliass
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 29 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-06-2015, 10:20 [Cari 1.8 GDI] Zawieszenie pora na wymianę
|
|
|
Witajcie,
Szykuje mi się wyjazd pod koniec czerwca a tu taki problem:
Ostatnio (około tydzień) zaczęło mi coś strasznie walić na tyle gdy jadę po typowo Polskiej drodze . Jadąc normalnie prostą drogą nic się nie dzieje, nic nie wali, nic nie stuka, objaw tylko przy dziurach. Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników wyszło że przyszła pora na wymianę tulej. Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. Tutaj pojawia się moje pytanie jakiej firmy polecacie?, nie pogardzę też linkami gdzie mogę kupić .
Carisma 1.8 GDI rok 1997 |
|
|
|
 |
gulagula
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-06-2015, 16:58
|
|
|
Aliass napisał/a: | Niestety pojawiły się też "luzy" na kierownicy więc i łączniki stabilizatora będą do wymiany. |
Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-06-2015, 17:24
|
|
|
gulagula napisał/a: | wydaje mi się że łączniki nie mają wpływu na luzy na kierownicy. |
Dobrze Ci się wydaje.
Aliass napisał/a: | Sprawdzałem i dla pewności zajechałem do kilku mechaników |
A nie prościej by było podjechać na SKP, dać diagnoście te parę złotych (no ok, jakieś 30-50 zł) i sprawdzić auto na szarpaku ?
Jeśli jest kumaty gość, to powie Ci dokładnie, co trzeba zrobić. A na szarpaku wyjdą wszystkie usterki zawieszenia, oprócz górnych łożysk amortyzatora.
SKP - Stacja Kontroli Pojazdów |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-06-2015, 21:44
|
|
|
W tulejach zbytniego wyboru nie ma, dominuje Yamato i ted-gum, oba zależy na co sie trafi, ale za wiele wymagać nie można, czasem można trafić na ruville lub NOK, tu już z jakością neico lepiej, co do stałych elementów zawieszenia, firmy takie jak 555, Lemforded, TRW, Moog, Febi, ruville są dobre jakosciowo. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Aliass
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 29 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-06-2015, 01:18
|
|
|
W środę będę dokładnie wiedział co do wymiany bo przy okazji wymiany rozrządu sprawdzi. |
|
|
|
 |
mawi
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 125KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: P-wy
|
Wysłany: 21-06-2015, 20:05
|
|
|
Koledzy jeżeli chcecie sprawdzić lączniki czy tez gumy od stabilizatorów to najprosciej jest to zrobić łapiąc za dach i kołysząc na boki wtedy słychać stuki przy zuzytych gumach lub łącznikach stabilizatorów. Jeżeli dodatkowo ktos dysponuje kanałem to dobrze jest poprosic o pomoc druga osobę żeby "pobujała"auto a samemu zejsć do kanału i chwycić rekami za łączniki wtedy doskonale czuć luz. Metoda skuteczna i stuprocentowa polecam. |
|
|
|
 |
Aliass
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015 Posty: 29 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-06-2015, 21:51
|
|
|
No i wyszło do wymiany dokładnie
J65043 te bliżej lewej i prawej
J15008
i ustawić zbieżność
Ale sposób kolegi wyżej mega |
|
|
|
 |
|