1.8 gdi mrugający check engine brak reakcji na gaz |
Autor |
Wiadomość |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-06-2015, 01:27 1.8 gdi mrugający check engine brak reakcji na gaz
|
|
|
Witam ponownie. Jestem załamany tym co ostatnio wyprawia moja cari. Dziś pojawił się kolejny problem. Auto zapala normanie i jeżdzi dobrze ma moc nie szarie itd. Jednak po kilku-kilkunastu kilometrach nagle zaczyna mrugać kntrolka check engine i auto zaczyna wariować obroty skaczą i auto wogóle nie reaguja na gaz i tylko ledwo się toczy. Na postoju obroty skacza do 3000 rpm i tak się już utrzymują. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko jest okey , jednak po kilku kilometrach znowu to samo.
Czy ktoś miał coś podbnego. Wiem że trzeba sprawdzić błedy ale do mechanika umówiony jestem w nastenym tygodniu,dlatego chciabym uslyszeć opinie co potencjanie może byc przyczyną takiej awarii by przygotować się psychicznie:-) Auto to oczywiscie carisma 1.8 gdi lift.
Dziękuje za wszstkie odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-06-2015, 07:59
|
|
|
Dobrze psychicznie się przygotujesz gdy zobaczysz kody usterek ECU, diagnozy na obecnym etapie to jak wróżenie, winny może być układ paliwowy, dolotowy (przepustnica), coś z elektroniki silnika, etc. Jezeli masz rocznik przed ostatnim liftem to zapoznaj sie z watkami:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 22-06-2015, 20:41
|
|
|
Byłem dziś u mechanika, niestety nie udało się podlączyć z przyczyn technicznych cari do kompa, jedynie co to udalo sie wymrugać błąd 68. Może ktoś napisać wyjaśnienie? Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-06-2015, 22:12
|
|
|
Nie ma takiego kodu 68, coś musiało być źle odczytane, jest np bład 58 który okresla nadmierną ilosć powietrza zasysanego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-06-2015, 07:22
|
|
|
Hmm no to pewnie faktycznie źle coś odczytaliśmy. W piątek jadę jeszcze raz. Oczywiście wczoraj zrobiłem ze 100 km i wszystko było ok. No ale zakładając że jest to ten błąd 58 to co może być przyczyną tego? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-06-2015, 07:48
|
|
|
Gdzieś może się dostawać lewe powietrze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-06-2015, 08:42
|
|
|
Napisz z którego roku jest auto bo to często ważne podczas doradzania. Jeśli jest starsze niż 2001 to błędy sprawdź sam w sposób w sposób podany przez robertdg w drugim linku. Wystarczy zmostkować jakimś drucikiem (rozgiętym spinaczem do papieru) w złączu diagnostycznym piny 1 z 4 i włączyć zapłon aby zapaliły się kontrolki a następnie policzyć mignięcia długie i krótki. Ale jeśli w momencie wystąpienia problemów kontrolka silnika po zapaleniu mruga a nie świeci światłem ciągłym, to jest to najprawdopodobniej problem z przepustnicą o którym wspomniałem wcześniej. |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-06-2015, 12:01
|
|
|
Auto jest z 99 więc ten sposób działa, ale widocznie coś źle policzyliśmy:) W piątek jadę jeszcze raz to może uda się podłączyć pod kompa. Ale no właśnie kontrolka nie świeci a mruga i nie ma reguły kiedy się to dzieje. Wczoraj np przejechałem 50 km i nic się nie działo a w sobotę już po paru kilometrach auto zaczęło świrować i dwa razy się to stało. Jak to carisma żyje własnym życiem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-06-2015, 12:39
|
|
|
Napisz do Bartka to na pewno wszystko wyjaśni, jest ekspertem od tych przepustnic. |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-06-2015, 15:31
|
|
|
Napewno napisze tylko musze się upewnić że to napewno ta przepustnica. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-06-2015, 15:49
|
|
|
W kilku podobnych przypadkach na forum jeśli sygnalizująca błędy kontrolka nie świeciła światłem ciągłym a mrugała w momencie wystąpienia błędu i jeśli auto nie reagowało właściwie na wciśnięcie pedału przyspieszenia to były to problemy z elektromagnesem przepustnicy. Nie chodziło mi aby od razu do niego wysyłać przepustnicę a poradzić się tylko. Niektórzy też sami naprawiali tę usterkę, trzeba przykleić magnes w dokładnie takim samym położeniu jak był przyklejony oryginalnie klejem do połączeń elastycznych. Ważne aby nie używać do tego kleju typu Kropelka gdyż połączenie jest zbyt sztywne i w niedługim czasie może popękać magnes i wtedy tylko wymiana. Bartek klei to odpowiednim i bardzo wytrzymałym klejem chyba lepszym niż w oryginale. |
|
|
|
 |
mawi
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 125KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Cze 2011 Posty: 11 Skąd: P-wy
|
Wysłany: 23-06-2015, 17:05
|
|
|
Gdzie znajduje się elektromagnes przy przepustnicy ?
Czy pod pokrywą tej "puszki" przy przepustnicy ? Po zamontowaniu do kolektora patrząc na przepustnicę to z z lewej strony ? |
|
|
|
 |
steve161
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 62 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-06-2015, 08:02
|
|
|
Dziękuje za zainteresowanie tematem. ja też czuje że to coś z tą nieszczęsną przepustnicą ale tak jak mówię w piątek podepniemy pod kompa, zczytam błędy żeby mieć pewność i zobaczymy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2015, 08:25
|
|
|
steve161, jeśli masz auto starsze niż 2001 to wymruganie błędów silnika jest opcją najpewniejszą zaraz po oryginalnym interfejsie jakiego używa Mitsubishi bo wiele tańszych i nieoryginalnych interfejsów nie ogarnia starszych Miśków. Lepiej sam wymrugaj błędy według podanego wyżej przepisu i najlepiej nagraj telefonem mrugającą kontrolkę i film zamieść na forum to będziemy 100% pewni jakie tam są błędy. |
|
|
|
 |
|