[Cari 1.9TD] pompa wtryskowa carisma 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
daro.do [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 18:54 [Cari 1.9TD] pompa wtryskowa carisma 1.9TD
|
|
|
witam-ostatnio wymieniłem zawór korekcji wtrysku bo czasami mi poddymiała i czasami falowały wolne obroty,czasem zarechotała-krótko mówiąc zachowywała się tak jak gdyby coś się w nie przycinało-więc wymieniłem ów zawór i nic -żadnej poprawy.więc myślę że to coś w pompie-chyba warto by ją sprawdzić? |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 27-03-2007, 06:14
|
|
|
Nie zmieniałeś paliwa?? U mnie wprawdzie tylko kopcił od czasu do czasu, ale po zmianie paliwa z ukraińskiego na polskie sytuacja uległa poprawie.
A przy okazji skoro masz 1.9 TD to mógłbyś sprawdzić jakie napięcie masz na wyjściu z potencjometra położenia pedału gazu (taki czarny płaski czujnik na pompie) przy załączonym zapłonie i niedziałającym silniku?
Dzięki
Werwolf |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 14:35 ...............
|
|
|
To po co wymieniałeś jak nic nie pomogło? ech
słuchaj w tych pompach padaka uwidacznia się na rozgrzanym motorze a u Ciebie- tak przynajmniej pisałeś- po rozgrzaniu jest wsio OK, cuś wygląda mi na bląd w sterowaniu. Odepinij mu ten cholerny zawór korekcjo wtrysku i jak zacznie pracować głośno ale równomiernie i bez falowań to jest błąd w korekcji wtrysku, acha- zawór korekcji wtrysku jest jej tylko elementem wykonawczym, bazuje na kilku sygnałach które należy sprawdzić.
Jedź do fachowca a nie podmieniacza. ten motor jest bardzo łatwo diagnozowalny. |
|
|
|
 |
daro.do [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:30
|
|
|
no właśnie chodzi o to że teraz lepiej zaczął pracować jak jest zimny a po rozgrzaniu w czasie jazdy czuję jak momentami coś się przycina -na chwilę słabnie,poza tym wolne obroty przy ciepłym silniku ma 900-950 to trochę za dużo a paliwo leję polskie z orlenu a nie jak niektórzy koledzy ukraińskie.turbinę słychać ładnie no nie wiem w\g majstra trzeba przejżeć pompę , być może jest to jakieś uszkodzenie mechaniczne w środku |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 06:48
|
|
|
daro.do napisał/a: | no właśnie chodzi o to że teraz lepiej zaczął pracować jak jest zimny a po rozgrzaniu w czasie jazdy czuję jak momentami coś się przycina -na chwilę słabnie,poza tym wolne obroty przy ciepłym silniku ma 900-950 to trochę za dużo a paliwo leję polskie z orlenu a nie jak niektórzy koledzy ukraińskie.turbinę słychać ładnie no nie wiem w\g majstra trzeba przejżeć pompę , być może jest to jakieś uszkodzenie mechaniczne w środku | \
wybacz ale jesteś nieprecyzyjny w swoich opisach. móisz że po zmienie nic się nie zmieniło a potem że tak. posłuchaj mnie możesz dać tę pompę na sprawdzenie ale jak dla mnie to zbędny wydatek ale to już Twoja sprawa. Ja nie twierdzę że błąd nie leży w pompie ale wywrywanie pompy z auta dołoży jeszcze jeden niepewny punkt- ustawienie początku wtrysku. Opis zdok ąłdnie od samego początku co się dzieje, tzn jak odpala na zimnym po nocy, czy za pierwszym razem, czy reaguje na zimnym lepiej na gaz jak na ciepłym, ile wynoszą obroty na zimnym, czy działa speed iddle, czy masz zaśle[piony EGR, i teraz jeśłi dobrze zrozumiałem jak się nagrzeje jest źle-tak, to teraz czy obroty falują wtedy? czy są chwilowe spadki mocy w trakcie jazdy. Opis zdokłądnie ważąc każde słowo bo ja bazuję tylko i wyłącznie na posie słownym nie iwdzę i nie słysze auta jak mechanior. |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28-03-2007, 06:49
|
|
|
Niech Ci majster sprawdzi ciśnienie na pompie, i ewentualnie wtryskiwacze.
Werwolf |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 10:50
|
|
|
[quote="Werwolf"]Niech Ci majster sprawdzi ciśnienie na pompie, i ewentualnie wtryskiwacze.
Ciekaw jestem jak ma sprawdzić ciśnienie na pompie? pompę sprawdza się deczko inaczej, a wtryskiwacze jakby były uwalone kiepsko byłoby nie tylko po rozgrzaniu motora a w szczególności w czasie jego uruchamiania i potem też.
.....zresztą niech on najpierw znajdzie jakiegokolwiek majstra. Pozdro |
|
|
|
 |
daro.do [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 12:11
|
|
|
jest tak- rano odpala zazwyczaj dobrze,obroty około750,po krótkiej jeżdzie wskakują na 900-950-itak już zostają,ale na wolnych obrotach czy zimny czy ciepły czasami zarechocze czasami obroty zafalują wtrdy i zadymi a wczasie jazdy też czasami delikatnie go zatnie ale to mało odczuwalne - kody błędów jakie wyskoczyły to 17,33,51 |
|
|
|
 |
romus 1980 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 11:11
|
|
|
sprawdz LDA czy sie nie zacina badz nie cieknie bylo to opisywane pozdrawiam |
|
|
|
 |
daro.do [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 12:38
|
|
|
okolice zaworu są suche a jak sprawdzić czy się nie zacina?sluchajcie jeżdżę tym autem ponad dwa miesiące,zaraz po kupnie zmieniłem olej,filtry,rozrząd i na początku było wszystko ok. czy jest jakiś sposób na diesla żeby do sprzedaży było wszystko w porządku a potem niech się martwi inny właściciel?
[ Dodano: 02-04-2007, 20:44 ]
witam - szukałem na forum informacji o zaworze LDA - o sposobie sprawdzenia tego zaworu,ale niestety nie znalazłem nic konkretnego - czy może mi ktoś pomóc? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
|
|
|
 |
|