problem z radiem |
Autor |
Wiadomość |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2009, 22:55 problem z radiem
|
|
|
Witam!
Na początku chciałem się przywitać - to mój pierwszy post!!!
Od niedawna jestem posiadaczem Lancera 2.0 kombi z 2003 r. Dlatego też również od niedawna, aczkolwiek dość często, bywam na forum... )
Ale do rzeczy:
Wymieniłem właśnie w aucie radyjko z jakiegoś prostego na inne (z cd, mp3 itd...) które zostało mi z poprzedniego samochodu, no i zaczął się problem.
Kiedy włączyłem je po raz pierwszy wszystko było OK, więc ucieszony poustawiałem sobie wszystkie parametry tak jak chciałem, stacje radiowe, itd... ale po wyjęciu kluczyka ze stacyjki po pierwsze nie chce się radio włączyć (to akurat było i w tym poprzednim, prostym) ale co gorsza, po ponownym włączeniu (z kluczykiem w stacyjce) radio zachowuje się jakbym całkiem odłączył je od zasilania, tzn traci wszystkie ustawienia i trzeba ustawiać wszystko na nowo... strasznie to denerwujące i na dłuższą metę nie da się tak działać.
Czy ktoś może mi pomóc w zdiagnozowaniu i usunięciu problemu?
Przypuszczam, że chodzi o to, że zasilanie odłącza się przy wyjęciu kluczyka - choć nie powinno na chłopski rozum... może jakieś kabelki są źle podłączone w przejściówce na kostkę ISO... ale nie wiem jak powinny być podłączone, więc nie wiem czego szukać.
A może to brak jakiegoś bezpiecznika?? Zauważyłem, że miejsce na bezpiecznik radia (skrajny lewy dolny) w skrzynce znajdującej się pod kierownicą jest puste, ale nie da się tam wsadzić żadnego bezpiecznika bo ma jakąś poprzeczkę - jakby to gniazdo było nieaktywne (choć widać styki w środku...)
Byłbym wdzięczny za pomoc. W przyszłym tygodniu jedziemy z rodziną na urlop i nie bardzo uśmiecha mi się każdorazowe ustawianie radia po postoju ((
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-07-2009, 23:05
|
|
|
Witam kolegę po sąsiedztwie jaki kolor?
Bezpiecznik od radia masz pod maską (są w takiej obwoludce żeby odpiąć od razu 2). Jeden jest oznaczony jako radio a drugi ten od podtrzymania (zeby się bez stacyjki nie mazało) oznaczony jest jako oświetlenie wnętrza więc jak by to był bezpiecznik oświetlenie środka tez by się nie świeciło.
Nowe radia mają możliwość konfiguracji na kostce rodzaju zasilania. W przypadku Lancera w kablu do radia żaden kabel nie powinien się łączyć (przydało by się zdjęcie jak to masz podłączone czy masz jakaś przejściówkę z mitsu na ISO i potem jeszcze kabel na radio itd)
Jak by co tutaj masz schemat kostki Mitsu:
http://elektron.pol.lubli...4/kable/oem.htm odnajdziesz bez problemu po kształcie.
Przeważnie instrukcja od radia dużo pod tym względem objaśnia. |
|
|
|
 |
PeH
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 106 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-07-2009, 21:52
|
|
|
krzychu napisał/a: | Witam kolegę po sąsiedztwie jaki kolor? |
Czarny Cechy charakterystyczne: stalowe felgi, brak prawego spryskiwacza reflektorów oraz napisu "Lancer" na tylnej klapie oraz permanentne nieumycie
krzychu napisał/a: | Bezpiecznik od radia masz pod maską (są w takiej obwoludce żeby odpiąć od razu 2). Jeden jest oznaczony jako radio a drugi ten od podtrzymania (zeby się bez stacyjki nie mazało) oznaczony jest jako oświetlenie wnętrza więc jak by to był bezpiecznik oświetlenie środka tez by się nie świeciło. |
Tak, wiem - oczywiście wypiąłem je przed odłączaniem radia, ale w jakimś wątku czytałem, że w kabinie też jest bezpiecznik od radia i trzeba wypiąć oba... no cóż - u mnie nie ma...
krzychu napisał/a: | Nowe radia mają możliwość konfiguracji na kostce rodzaju zasilania. W przypadku Lancera w kablu do radia żaden kabel nie powinien się łączyć (przydało by się zdjęcie jak to masz podłączone czy masz jakaś przejściówkę z mitsu na ISO i potem jeszcze kabel na radio itd) |
Moje radio chyba nie jest aż tak nowe. Mam jakąś przejściówkę na ISO, ale chyba tak na pierwszy rzut oka dość chałupniczo zrobioną, a z niej już bezpośrednio do gniazda w radiu jest podłączone... jak znajdę chwilę czasu to się temu przyglądnę i ew. zrobię zdjęcie...
OOOO dziękuję bardzo - to daje więcej niż tysiąc słów - myślę, że sobie już poradzę, a jakby nie to będę się jeszcze odzywał...
Na razie dziękuję pięknie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-07-2009, 23:15
|
|
|
PeH napisał/a: | krzychu napisał/a: | chromowaną końcówkę |
...końcówkę czego ... |
Rury oczywiście
PeH napisał/a: |
...jak kupiłem auto to już były, znaczy się jeden był Drugi do zamówienia za jedyne 300PLN - tak bardzo mi nie jest potrzebny na razie... Z tym że ja mam wersje 2.0 sport '03, wiec sprzed liftu... może wtedy jeszcze były w standardzie |
Znaczy jakoś wysuwają się ze zderzaka czy jak to wygląda?
PeH napisał/a: | a schemat kostki mitsu w linku od Ciebie |
Jedna rzecz mi się przypomniała. Jest błąd w tym schemacie z tego co pamiętam. Podświetlanie radia (czyli jak włączysz światła) jest w pinie 4-tym (w schemacie jest zaznaczone 12). Pisałem kiedyś gościowi w mailu ale widać nie zmienia tego nadal. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2009, 22:01
|
|
|
PeH napisał/a: | Kiedy włączyłem je po raz pierwszy wszystko było OK, więc ucieszony poustawiałem sobie wszystkie parametry tak jak chciałem, stacje radiowe, itd... ale po wyjęciu kluczyka ze stacyjki po pierwsze nie chce się radio włączyć (to akurat było i w tym poprzednim, prostym) ale co gorsza, po ponownym włączeniu (z kluczykiem w stacyjce) radio zachowuje się jakbym całkiem odłączył je od zasilania, tzn traci wszystkie ustawienia i trzeba ustawiać wszystko na nowo... strasznie to denerwujące i na dłuższą metę nie da się tak działać. |
Z tyłu radia jest zworka, w zalezności od samochodu trzeba ja przepiąć na inne inne 2 piny. A że wszystkich jest az 3 to nie powinno byc to trudne |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-07-2009, 22:04
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Z tyłu radia jest zworka, w zalezności od samochodu trzeba ja przepiąć na inne inne 2 piny. A że wszystkich jest az 3 to nie powinno byc to trudne |
Albo jest przejściówka na ISO (dostarczana z radiem) w której można przepinać kable zasilające.
[ Dodano: 14-07-2009, 22:05 ]
sla napisał/a: | Żaden sarkazm tylko czyste fakty . Jeszcze mu trochę brakuje do pełnej opcji. |
No ale w kombiku masz przyciemniane szyby fabrycznie + nawiew do bagażnika, rozumiem że to już full? |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-07-2009, 22:07
|
|
|
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a: |
Z tyłu radia jest zworka, w zalezności od samochodu trzeba ja przepiąć na inne inne 2 piny. A że wszystkich jest az 3 to nie powinno byc to trudne |
Albo jest przejściówka na ISO (dostarczana z radiem) w której można przepinać kable zasilające. |
Zawsze mnie to zastanawiało - po co tak komplikować sprawę? Podobno cytryny to w ogóle nie lubią obcych radiów (matko jak to brzmi: radiów) bo im sie multipleksy mieszają
[ Dodano: 14-07-2009, 22:09 ]
krzychu napisał/a: | No ale w kombiku masz przyciemniane szyby fabrycznie + nawiew do bagażnika, rozumiem że to już full? |
Ale ma za to mniejsza pojemność bagażnika niż w sedanie Przynajmniej liczone do roletki ) |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-07-2009, 23:24
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wkurza mnie natomiast to że mam zderzak do malowania |
Daj spokój zderzakowi po to jest żeby przyjmować pierwsze ciosy na siebie. Jak Ci rozwalą to wtedy kupisz nowy. Szkoda pieniędzy. Na pocieszenie Ci powiem że dwa dni temu ktoś zdefasonował mi drzwi na parkingu. |
|
|
|
 |
jack78
Forumowicz
Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 67 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 16-07-2009, 23:23
|
|
|
Swojego Alpina po przełożeniu z Seata, również musiałem zmieniać na kostce. Wystarczyło zamienić w kostce ISO kabelki czerwony z żółtym i już wszytko działa tak jak powinno. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Marco11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: Lubawa
|
Wysłany: 05-07-2015, 12:56 Zakłócenia radia
|
|
|
Witam, jestem tu nowy. Niedawno kupiłem Lancera VIII 2007rok. Wszystko było ok do wczoraj. Mój problem polega na tym, że gdy zapalę światła to w radiu powstają szumy, a przy zgaszonych światłach radio czysto odbiera. Prosiłbym o podpowiedź co można z tym zrobić |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 05-07-2015, 13:14
|
|
|
Marco11 napisał/a: | Witam, jestem tu nowy. Niedawno kupiłem Lancera VIII 2007rok. Wszystko było ok do wczoraj. Mój problem polega na tym, że gdy zapalę światła to w radiu powstają szumy, a przy zgaszonych światłach radio czysto odbiera. Prosiłbym o podpowiedź co można z tym zrobić | Światła w samochodzie, to raczej zwykłe żarówki i nie powinny wywoływać żadnych zakłóceń. Chyba, że coś przerabiałeś? Jakieś pseudo chińskie ksenony czy DRL? Sprawdź mocowanie masy radia i anteny. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2015, 14:58
|
|
|
Napisz też czy masz oryginalne radio czy nie. |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2015, 20:03
|
|
|
U mnie zakłócenia na radiu są spowodowane masą, więc może spróbuj masę radia z akumulatora wziąć. (gdzieś w okolicach radia jest podczepiona masa). |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Marco11
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: Lubawa
|
Wysłany: 08-07-2015, 00:00
|
|
|
Wszystko ma w oryginale, radio z nawigacją, lampy bi-xenon. Nic przy nim nie grzebałem. Do końca też był serwisowany w salonie. Jeszcze nie zdążyłem sie nim nacieszyć a już problem Zastanawia mnie to czemu było ok i od razu to się stało.
Podejrzewam, że chyba jakieś zwarcie musi się robić. Od tego samego czasu też kierunki zaczęły mi wariować, bo szybciej migają niż powinny, a żadna żarówka nie jest spalona |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-07-2015, 08:25
|
|
|
Możesz dać jakieś foty tych lamp i radia bo o ile wiem to:
- Oryginalne radio w CS-ie to jak Yeti, ktoś podobno go gdzieś widział, jeszcze z nawigacją? Było coś w katalogu z akcesoriami... Ale to był taki wysuwany ekran ze środka radia chyba.
- Lampy bi-xeon to też nigdy nie widziałem. Widziałem jakieś przeróbki rodem z Need For Speed soczewkowe brzydkie jak noc. |
|
|
|
 |
|