Olej w ukladzie chlodzenia 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 22:07 Olej w ukladzie chlodzenia 1.9TD
|
|
|
Mam problem w ukladzie chlodzenia mam olej. Myslalem ze to uszczelka pod glowica, tym bardziej ze mi plyn ubywal. Kupilem wiec uszczelke(erling za 97zl)i pojechalem do mechanika. Co sie okazalo stara uszczelka okazala sie ok a po wymianie olej dalej jest. Skad to dzadostwo moze leciec? Jakies pomysly? |
|
|
|
 |
romus 1980 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 22:34
|
|
|
Przykro mi to mowic moze peknieta glowica badz blok czy mechanik sprawdzal glowice na szczelnosc? czy byla planowana? podaj wiecej szczegulow! Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 23:36
|
|
|
Glowica cala. Nie byla planowana bo stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby. Auto chodzilo normalnie mialo moc, dobrze odpalalo, trzymalo temperature na srodku skali, ogrzewanie dzialalo dobrze. Tylko ten olej w zbiorniczku. Auto mialo stac u mechanika max dwa dni a juz tydzien mija |
|
|
|
 |
romus 1980 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 01:22
|
|
|
Przy moim silniku bylo identycznie splanowalem glowice sprawdzilem na szczelnosc i po klopocie a powiedz w jaki sposob mechanik sprawdzil gladz glowicy(na szybie) lepiej sprawdzi to szlifierz i odrazu trzeba sprawdzic szczelnosc to takie moje skromne 3 grosze pozdrawiam |
|
|
|
 |
ukrafal [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 07:22
|
|
|
Glowica cala. Nie byla planowana bo stwierdzil ze nie ma takiej potrzeby.
Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta.Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da.
Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!!
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 08:02
|
|
|
koledzy mają rację- głowica bezwzględnie do planowania i sprawdzenia na szczelność. Należy wziąźć pod uwagę fakt, iż nawet porządne przepłukanie układu nie usunie Ci syfu zalegającego w układzie chłodzenia, więc olej w zbiorniczku po robocie nie jest decydujący, natomiast martwi mnie ten znikający płyn- na to zwróć uwagę. Panowie pamiętajcie że Turbina jest chłodzona płynem chłodniczym- tam tez lubi oliwa dostać sie do ukł. chłodniczego. Narazie |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-03-2007, 08:06
|
|
|
ukrafal napisał/a: | Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta. |
Ej, no nie przesadzaj - w niektórych silnikach nie wolno planować głowicy bo fabryka tego w ogóle nie przewidziała a planowanie przy każdym zdjęciu to nie jest dobry pomysł.
ukrafal napisał/a: | Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da. Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!! |
Nie przesadzaj... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 11:13
|
|
|
carisma1 napisał/a: | natomiast martwi mnie ten znikający płyn- na to zwróć uwagę |
Plyn znikal przed wymiana uszczelki. Po wymianie autem praktycznie nie jezdzilem. Ten mechanik co to robi ma duze doswiadczenie i jest jednym z lepszych w radomsku. Mam do goscia pelne zaufanie.
carisma1 napisał/a: | Panowie pamiętajcie że Turbina jest chłodzona płynem chłodniczym- tam tez lubi oliwa dostać sie do ukł. chłodniczego |
Bede musial mu to zasugerowac. Mam nadzieje ze to nic powaznego i juz niedlugo cari znowu bedzie smigala |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 19:33
|
|
|
saphire napisał/a: | ukrafal napisał/a: | Co do tego co powiedzial mechanik ze nie trzeba planowac glowicy jest w bledzie glowice planuje sie za kazdym razem kiedy zostala zdjeta. |
Ej, no nie przesadzaj - w niektórych silnikach nie wolno planować głowicy bo fabryka tego w ogóle nie przewidziała a planowanie przy każdym zdjęciu to nie jest dobry pomysł.
ukrafal napisał/a: | Na oko nie oceni czy jest gladka wystarczy mala drobinka brudu i wymiana uszczelki nic nie da. Niestety mechanik nie spisal sie zbyt dobrze!!! |
Nie przesadzaj... |
.........W tym motorze F8Q przy każdym zdjęciu czapki planowanie konieczne- nie ma co pochylać się nad trywiałami. |
|
|
|
 |
romus 1980 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2007, 01:51
|
|
|
Jednym slowem w tym silniku szlif i sprawdzenie na szczelnosc glowicy jest koniecznoscia jesli jest olej w plynie pozdrawiam |
|
|
|
 |
cmiel [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2007, 10:19
|
|
|
Miałem identyczny przypadek, ale komplet uszczelek wymieniałem w ASO. Pomimo, że wypłukali mi porządnie układ chłodzenia (tak przynajmniej twierdzą) to jednak po mocnym nagrzaniu silnika resztki oleju jeszcze mi wypływają do zbiornika wyrównawczego. |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2007, 21:20
|
|
|
Panowie wie moze ktos czym i czy sie roznia od siebie silniki 1.9TD i 1.9D. Czy sam silnik D jest taki sam, czy TD ma moze mocniejsze jakies elementy. |
|
|
|
 |
ukrafal [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2007, 02:36
|
|
|
ok masz racje przyznaje sorki ale w cari trzyba planowac glowice po zdjeciu.
Pozdrwiam. |
|
|
|
 |
irekher [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2007, 18:11
|
|
|
dylson, Mam podobną usterkę na domiar tego uszkodziła mi się obudowa termostatu .Czy możesz napisać czy masz już auto sprawne i co było przyczyną dostawania się oleju do płynu .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2007, 19:45
|
|
|
Nie mam pojecia co jest usterka. Wiem ze bede zmienial silnik. Nie oplaca sie tego robic. Sama glowica kosztuje ok 1000zl. Sam silnik niewiele wiecej. Teraz trzeba doliczyc koszt sprawdzenia tej starej, czy to napewno jej wina. Jesli sie okaze ze to nie glowica to dalej bede szukal, a auto stoi. Tylko nie wiem czy moge kupic zwyklego diesla, bo nie wiem czy sa jakies roznice miedzy TD a zwyklym D. |
|
|
|
 |
|