Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Korektor siły hamowania
Autor Wiadomość
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 15-11-2014, 17:03   Korektor siły hamowania

Panowie gdzie w Outku znajduje się korektor siły hamowania i czy można tym coś regulować.Zauważyłem ,że bardzo słabo hamują mi tylne hamulce ledwie je muska?Tarcze nowe klocki także śruby a cały impet idzie na przednie tarcze które się krzywią.
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-11-2014, 20:33   

zostaw w spokoju korektor. Sprawdzałeś tylne czy się nie zacinają? Rozebrać, wyczyścić, przesmarować, złożyć i powinno być OK. Niestety TTTM i w O3 tak samo będzie. Też to przechodziłem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-11-2014, 20:38   

Moim zdaniem w układzie nie ma korektora siły hamowania. Jego rolę przejął częściowo system EBD. Ale niestety zadziała dopiero jak zadziała ABS i dobije ciśnienie na tył jak auto jest załadowane (co w mocno orientacyjny sposób pozna po odczytach z czujnika G-Sensor). Za to potrafi regulować siłę hamowania prawo-lewo.

Niestety lekkie hamowanie tyłu nie występuje tylko w Outlanderze. W Lancerze jest to samo tylne tarcze docierały mi się około 2000km.

Swoją drogą wbrew pozorom z tym nagrzewaniem nie jest takie proste jak Ci się wydaje. Co prawda pomiary robiłem w początkowej fazie docierania, ale tył miał dużo wyższą temperaturę niż przód. Przednie tarcze z racji wentylacji mają dużo większe możliwości rozpraszania ciepła. A na wichrowanie są 2 sposoby:
- większe tarcze (co w Outlanderze nie jest takie proste bo co zostaje zestaw z EVO VII-IX?)
- zmiana sposobu jazdy (hamować silnikiem, po ostrym hamowaniu i zatrzymaniu od razu puścić hamulec i zaciągnąć ręczny aby tarcze nie stygły naprężone).

Poza tym dbać o prowadnice klocków i prowadniczki. Raz w roku oczyścić i posmarować ATE Plastilube.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-11-2014, 22:13   

krzychu napisał/a:
Jego rolę przejął częściowo system EBD
bo to właśnie jest korektor siły hamowania :)
Aleksander1965, możesz spróbować z tarczami EBC i klockami Greenstuff na przód. Dopóki nie miałem zrobionego porządnie tyłu to te mi najdłużej wytrzymały. U mnie tył zacinał się od wewnątrz i ASO w ciągu TRZECH kolejnych przeglądów nie stwierdziło tego, co więcej początek tego miał miejsce po wymianie klocków z tyłu oczywiście też w ASO ;) . Sprawdź porządnie czy tył równo bierze - także od wewnątrz. Generalnie hamulce Outka to wg mnie jeden z najsłabszych punktów tego samochodu - za mała średnica tarcz, za mała powierzchnia klocków, słaba konstrukcja (skłonność do zacinania). Dla porównania mam obecnie 83kkm i wciąż ori klocki przód/tył i tylko upewniam się, czy czujnik zużycia się nie popsuł :D , w Outku byłem na czwartym komplecie klocków i trzecim tarcz. Aż dziwne, że w O3 prawdopodobnie są identyczne. BTW to ori klocki Mitsu u mnie buczały i żadne przekładanie ich nie pomagało. Pomogła dopiero zmiana na inne ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 16-11-2014, 14:20   

tył sprawdzony śruby prowadnic wymienione na nowe ,tarcze ATE,klocki Bosch i jakos tak nie widze specjalnie by je zbierało ledwie farbę zdarło i tyle
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-11-2014, 16:04   

Ja tam mam taką teorię. Skoro Outlander jest podsterowny to wystarczy na śliskim parę szybszych zakrętów zrobić z włączonym ESP lekkim gazem i jeszcze coby łatwiej 2WD (np. na pustym mokrym placu) i od razu się tył dotrze... :P
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-11-2014, 19:45   

Aleksander1965, wygląda na to, że jednak tył stoi. Jakbyś miał dostęp do ścieżki diagnostycznej to warto podjechać i upewnić się mierząc siłę hamowania.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 16-11-2014, 23:31   

Aleksander1965 napisał/a:
tył sprawdzony śruby prowadnic wymienione na nowe ,tarcze ATE,klocki Bosch i jakos tak nie widze specjalnie by je zbierało ledwie farbę zdarło i tyle


Jak zamontowałem klocki z tyłu to stanęły po paru tygodniach (klocki EBC). Okazało się, że przy wyższych tempertaturach puchnną :) . Rozwiązaniem okazała sie szlifierka kątowa :) Teraz jest git.
_________________
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 04-07-2015, 21:32   

Poradzcie koledzy co zrobić z tylnymi hamulcami bo trochę slabo hamują.Od kiedy zalozylem w MO II 3,0 V6 twardsze i wzysze o 2 cm sprężyny na tyl czuje przy mocniejszym hamowaniu jakby tyl gorzej lapał.dzis jechałem w siedem osob wiec auto było dociążone i przy mocniejszym hamowaniu jakby lepiej reagowal na nacisniecie hamulca tzn nie nurkowal tak bardzo.Dodam ze kolcki i tacze sa nowe i dotarte.Czy ma to cos może wspólnego z podniesieniem tylu przez troszkę dluzsze i twardsze sprężyny ze korektor sily hamowania trochę później bierze ??
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-07-2015, 22:29   

1. podniesienie tyłu może skutkować słabszym hamowaniem, bo traktuje to jak nurkujący przy hamowaniu samochód
2. możesz mieć też zacinające się hamulce - jeśli przy wymianie nie wyczyszczono dokładnie prowadnic. U mnie problemy z hamulcami z tyłu też zaczęły się po wymianie klocków - w ASO :evil:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 05-07-2015, 08:46   

Prowadnice były wyczyszczone .Dodam ze hamowanie oslablo wraz z zamontowaniem sprężyn wyższych i twardszych.Prosze o pomoc gdzie jest korektor sily hamowania bo mysle żeby przy nim cos pomajstrowac
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2015, 09:36   

Rozumiem, że nie czytałeś poprzednich postów. Moim zdaniem masz tam odpowiedź na swoje pytanie dokładnie 8 postów wyżej.
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 05-07-2015, 12:04   

Kolego Krzychu . napisales cyt.- Moim zdaniem w układzie nie ma korektora siły hamowania.Tez go nie mogę co prawda zlokalizować ,dlatego proszę o pomoc na forum.Moim zdaniem nic ciekawego nie wniosles swoimi postami wiec nie ma się do czego zastosować.Bardziej pytam tych którzy mają bądź mieli podobny problem i z nim się uporali.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2015, 12:50   

Ale wszystko na to wskazuje. Po pierwsze nie wiem czy korektory w ogóle są stosowane przy układach ABS (może w tych prosty, a nie 4 kanałowych jak Outlanderze). Dodatkowo w Outlanderze masz EBD które przejmuje w uproszczony sposób funkcję korektora. A już nie mówiąc o tym, że taki korektor by zaburzał pracę ESP i ograniczał możliwości. Nadal uważasz, że jest czego szukać?

Wejdź do działu download, tam jest menual do Outlandera...

Po drugie moim zdaniem to nie jest problem, a charakterystyka układu, a to że samochód bardziej nurkuje jest spowodowane wymianą sprężyn z tyłu po prostu.... Może są dłuższe, a mniej twarde? Dlatego wyżej tył podnosi podczas hamowania?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-07-2015, 20:24   

kubabrzesko, nie masz korektora siły hamowania tylko EBD. Podniosłeś tył więc przy hamowaniu jest inna dystrybucja obciążeń na osie. Wszelkie przeróbki mają wpływ na działanie takich układów jak EBD, ESP itp.
Chcesz żeby hamulce zadziałały z tyłu to wrzuć dwa wory cementu po 50kg i hamuj aż włączy się ABS.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.