Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło dwumasowe - wymiana czy regeneracja ?
Autor Wiadomość
Maco65 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD + 30KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Wiktorów
Wysłany: 21-07-2015, 07:51   Koło dwumasowe - wymiana czy regeneracja ?

Jestem nowy na tym forum i szukając nie potrafiłem znaleźć dokładnej odpowiedzi ma mój problem.

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem 7-letniego Outlandera II.
Sprzedający powiedział, że koło dwumasowe jest do regeneracji i polecił firmę Avanti z Kielc.
Słychać wyraźne dźwięki chroboty przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła. Oprócz tego samochód jeździ poprawnie.

Pytam znajomych i zdania są różne. Jedni mówią, dobry pomysł inni, że to działanie na krótką metę i że w dłuższej perspektywie warto wymienić na nowe.

Bardzo proszę szanownych forumowiczów i poradę i/lub informację ze swojego doświadczenia.

Jestem drugim właścicielem. Przebieg 190 tys. Silnik 2.0 DiD z RalliTronic (170KM).
Mój styl jazdy raczej spokojny.

Z góry dziękuję.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-07-2015, 08:14   

Maco65 napisał/a:
Słychać wyraźne dźwięki chroboty przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła.
to zazwyczaj oznacza łożysko docisku. Nie baw się w regenerację, tylko kup zamienniki LUK, Sachs i będziesz miał spokój na kolejne 190kkm ;) .
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 21-07-2015, 11:09   

Tak jak przedmówca, oznaki wskazują na wysprzeglik. Ja jestem za regeneracją, ale porządną która też trochę kosztuje..
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 21-07-2015, 20:02   

Łożysko oporowe. Kup najlepsze jakie jest i po problemie
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Maco65 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD + 30KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 19
Skąd: Wiktorów
Wysłany: 22-07-2015, 09:40   

Dziękuję za cenne porady.

Jeszcze dopytam:
1. czy wysprzęglik i łożysko oporowe to to samo ?
2. słyszałem, że demontaż sprzęgła w OII to ponad pół dnia roboty - czy to też dotyczy samego łożyska oporowego ?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-07-2015, 10:39   

A tak trudno było się choćby pana Googla zapytać ??
1
Co to jest wysprzęglik :
http://centrumsprzegla.pl...zy-go-wymienic/
Łożysko oporowe :
http://autokult.pl/25410,...-i-eksploatacji

2 trzeba albo ściągnąć skrzynię biegów, albo (czasami) silnik. Inaczej nie dostaniesz się do sprzęgła ani do łożyska oporowego.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-07-2015, 14:11   

rezon napisał/a:
to zazwyczaj oznacza łożysko docisku.

W tym konkretnym przypadku oznacza to dwumasę. Sprawdzone, potwierdzone i nie chce to być NIC innego. Dźwięki w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach nie dają cienia wątpliwości.
Maco65 napisał/a:
słyszałem, że demontaż sprzęgła w OII to ponad pół dnia roboty - czy to też dotyczy samego łożyska oporowego ?

Tak jak wspominałem - dzień roboty, pod warunkiem, że robi się to od rana.

I jeszcze coś - wysprzęglika się nie regeneruje tylko wymienia, to raz a dwa, że nieumiejętny montaż może oznaczać, że będzie do wyrzucenia. Łożysko jest integralną częścią wysprzęglika.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 22-07-2015, 18:45   

@Hubert dźwięki sa po nicisnięcia pedału sprzęgla wiec to nie dwumasa. Tak czy siak koszt będzie nieduzy w porównaniu do dwumasy. A czy trzeba wyjmowac silnik- nie wierze ale warto zaytac kogos kto wymieniał już.
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-07-2015, 18:55   

Hubeeert napisał/a:
W tym konkretnym przypadku oznacza to dwumasę. Sprawdzone, potwierdzone i nie chce to być NIC innego. Dźwięki w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach nie dają cienia wątpliwości.
biorąc pod uwagę dźwięki przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła a nie przy wolnych obrotach - bo tak brzmi opis, to jednak pozwolę sobie mieć daleko idący cień wątpliwości co do przyczyny leżącej w dwumasie. Przebieg wskazuje, że dwumasa i sprzęgło też nie będą w najlepszym stanie i dlatego uważam, że jak już rozbierać to jednak zaszaleć i wydać te dodatkowe 3kzł i mieć święty spokój, a nie po kolejnych 20kkm rozbierać ponownie. Silnika wydzierać nie trzeba, ale skrzynię biegów odłączyć trzeba. Cały dzień to może nie, ale dniówkę na pewno zajmie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
visitor 
Forumowicz

Auto: Mercedes
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 65
Skąd: Ząbkowice śląskie
Wysłany: 22-07-2015, 20:27   

@rezon masz racje. jak juz będzie rozebrane to mozna wymienić dwumase i spokój na kolejne 120kkm
_________________
Na życzenie sprawdze powloke lakierniczą kazdego auta. Dolnosląskie i Opolskie. Czujnik kupilem dla siebie bo szukam Outka. Nie jestem handlarzem ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2015, 09:36   

visitor napisał/a:
@Hubert dźwięki sa po nicisnięcia pedału sprzęgla wiec to nie dwumasa.

Dźwięki te wskazują na dwumasę.
rezon napisał/a:
biorąc pod uwagę dźwięki przy wciskaniu/wyciskaniu sprzęgła a nie przy wolnych obrotach - bo tak brzmi opis, to jednak pozwolę sobie mieć daleko idący cień wątpliwości co do przyczyny leżącej w dwumasie.

Dyskusja w tym temacie jest dość mocno bezprzedmiotowa. Maco65 był u mnie ze swoim samochodem i to ja a nie Ty miałem okazję posłuchać/zdiagnozować co jest a co nie uszkodzone.

visitor napisał/a:
A czy trzeba wyjmowac silnik- nie wierze ale warto zaytac kogos kto wymieniał już.
Wymieniał. Nie trzeba. Należy zdemontować transfer, skrzynię, ale nie silnik.
rezon napisał/a:
Cały dzień to może nie, ale dniówkę na pewno zajmie.
A to różnica? Zresztą co do jednego jesteśmy zgodni - nigdy tego nie robiłeś sam więc....
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-07-2015, 10:25   

Cytat:
trzeba albo ściągnąć skrzynię biegów, albo (czasami) silnik


visitor napisał/a:
A czy trzeba wyjmowac silnik- nie wierze ale warto zaytac kogos kto wymieniał już.

Spokojnie, nie irytuj się. Nie chodziło mi o Outlandera, ciut zanadto się rozpędziłem i moja odpowiedź była ogólna do wszystkich marek i modeli aut. Coś musisz zdemontować, skrzynię biegów lub silnik, żeby dostać się do sprzęgła.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-07-2015, 10:37   

Hubeeert napisał/a:
Maco65 był u mnie ze swoim samochodem i to ja a nie Ty miałem okazję posłuchać/zdiagnozować co jest a co nie uszkodzone.
Wiesz, nie uważasz, że dopisywanie po dyskusji - "był u mnie i to ja a nie TY miałem okazję posłuchać" jest lekko pisząc nie fair w stosunku do innych? Gdybyś napisał to od razu, to nie dyskutowałbym. Osłuchanie czytając post i w realu to chyba nieco inna sytuacja wyjściowa. Skąd niby mieliśmy wiedzieć, że odgłosy sa również na wolnych obrotach, a nie tylko przy wciskaniu sprzęgła? Nie mieliśmy okazji słuchać. Nie sztuka robić z siebie wyrocznię mając wcześniej auto u siebie.
Hubeeert napisał/a:
nigdy tego nie robiłeś sam więc....
i tu się obywatelu mylicie, chyba że masz na myśli Outlandera - to zgoda. Ale sprzęgła wymieniałem sobie kiedyś sam, teraz taniej wychodzi mi zapłacić niż robić to samodzielnie, ale to nie znaczy, że nie potrafię tego zrobić. Przecież tak naprawdę to żadna filozofia, tylko żmudna robota i podnośnik jest zdecydowanie lepszy od kanału do tego.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2015, 14:46   

rezon napisał/a:
Wiesz, nie uważasz, że dopisywanie po dyskusji - "był u mnie i to ja a nie TY miałem okazję posłuchać" jest lekko pisząc nie fair w stosunku do innych? Gdybyś napisał to od razu, to nie dyskutowałbym.
Chyba masz kłopoty z czytaniem. Napisałem wyraźnie.
Hubeeert napisał/a:
W tym konkretnym przypadku oznacza to dwumasę. Sprawdzone, potwierdzone i nie chce to być NIC innego. Dźwięki w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach nie dają cienia wątpliwości.


rezon napisał/a:
i tu się obywatelu mylicie, chyba że masz na myśli Outlandera - to zgoda.

Nie wiem obywatelu w jakich samochodach robiliście te sprzęgła i szczerze mówiąc wiedzieć nie potrzebuję. My robimy w Outlanderach II diesel (2,0 i 2,2) co najmniej jedno w miesiącu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-07-2015, 18:30   

Hubeeert napisał/a:
My robimy w Outlanderach II diesel (2,0 i 2,2) co najmniej jedno w miesiącu.
A Outlander to jedyny samochód na świecie z unikalną technologią :) daj spokój, niczym zasadniczo się nie różni od wielu innych pod względem mechanicznym, a już na pewno zmiana sprzęgła. Jeśli "sprawdzone, potwierdzone i nie chce być nic innego" oznacza dla Ciebie "był u mnie" to nie mam nic więcej do dodania.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.