Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem
Autor Wiadomość
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 25-07-2015, 15:33   

Dziś pojeździłem trochę z kompem i zrobiłem nowe logi:
Zimny - Luz: https://dysk.rdpx.eu/f/67bb8f73ad/?raw=1
Rozgrzany - Jazda #1: https://dysk.rdpx.eu/f/efb0f65559/?raw=1
Rozgrzany - Jazda #2: https://dysk.rdpx.eu/f/c98b936ed8/?raw=1
Rozgrzany - Luz: https://dysk.rdpx.eu/f/f74fd4ba18/?raw=1

Na pierwszym logu widać nierówną pracę po odpaleniu, a na ostatnim skakanie obrotów. Wydaje mi się, że problem tkwi w powietrzu albo sonda albo przepływka, mam nadzieje, że logi pomogą znaleźć problem. Odnośnie metalicznego dźwięku, była to osłona od kolektora, która dzwoniła, mam też dziurę za katalizatorem, pozostał zatem problem z motorem.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 25-07-2015, 21:55   

karolkx,

Niewiele z tych logów da sie wyczytać. Brakuje przede wszystkim ciśnienia na pompie WC.
Ustaw evoscana w/g wskazówek jakie swego czasu zawarłem na 13 stronie tego watku:evoscan

Poniżej krótka analiza tego co jest na podstawie loga "rozgrzany_luz"

Tutaj na wykresie obroty i AFR:


Tutaj obroty i sonda przód. Tylniej nie masz.


Sondy bym się nie czepiał. Pracuje dobrze, to że przez pierwsze 240 sekund po odpaleniu nie pracuje- jest normalne dla GDI.
Poczytaj o trybach pracy na mieszance uwarstwionej i stechiometrycznej, albo tak potocznie, na normalnej i ubogiej w GDI. Będzie wszystko jasne.

Obroty na ubogiej-tam gdzie wartość sondy wynosi "0" volt
szarpią +- 200. AFR też skacze od 14.7 do ponad 32.
Tak to wyglada z tymi obrotami na osobnym zrzucie:


Zrób loga z ciśnieniem na WC będzie wszystko jasne.

Pozdrawiam
 
 
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 26-07-2015, 00:19   

Ciśnienie pompy paliwa jest pod pozycja: Fuel pomp, trzeba zjechać na sam dół.
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 26-07-2015, 05:39   

Zmieniłeś formułę wprowadzając specyficzną nazwę dla parametru ciśnienia na WC, i nie tylko.
Mało kto poza tobą ten fuel_pump odczyta, pozostaje tylko excel, i do tego trzeba się jeszcze trochę pobawić.
Swego czasu wprowadziliśmy pewną standaryzację wprowadzając gotowy config /plik Data/ do evoscana właśnie po to aby takich problemów uniknąć.
Wracając do tego cisnienia, w excelu wygląda to tak /jest to niewielki odcinek loga/:



Trochę niepraktyczne, ale poanalizujmy:
jak widać ciśnienie wacha się od 4,2.. do 5.3 i więcej Mpa w czasie pracy na mieszance uwarstwionej.
W tym trybie pracy /wtedy gdy odczyt z sondy wynosi "0" volt/ obroty w GDI są niższe. W/g manuala 650 rpm. Twoja pompa WC przy tych obrotach jest niewydolna.
Przy 4,2 Mpa jest za mało paliwa, ECU robi to co ma robić, czyli usiłuje niedopuścić do zgaśnięcia silnika /obroty lecą w dół/ to je, te obroty podnosi. Silnik na moment przechodzi w tryb "open loop" co widać na wykresie z AFR-map. Ciśnienie rośnie robi się z kolei za wysokie, ECU obniża obroty i tak dalej..............

W czasie pracy na mieszance stechiometrycznej,/wtedy gdy pracuje sonda/, obroty w GDI są wyższe. W/g manuala 750 rpm . Siłą rzeczy problemy z ciśnieniem są mniejsze.

Czyli jak dla mnie na pierwszy ogień pompa WC do reanimacji, gotowej recepty nie dostaniesz. Ale co zrobić znajdziesz na forum, gotowe linki masz i w tym wątku.

Pozdrawiam
 
 
karolkx 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Bxxxxx
Wysłany: 26-07-2015, 16:31   

Sorry za tą pompę, u mnie otwiera się normalnie, na wykresie można oglądać. A czy mogą być to świece, na mieszance uwarstwionej jest dużo powietrza, a mało benzyny, jeżeli dobrze rozumiem, zatem ciężej o zapłon, czy nie tędy droga?

Check się nie zapala, błędu żadnego nie zgłasza, jak dodaje gazu to idzie dosyć dobrze, nie odczuwam, żeby była słaba, zauważył, jak było ciemniej, że przygasają lekko światła przy zmianie biegów, ale to pewnie nie ma wpływu na silnik. Problem tylko z wolnymi obrotami.

PS. Znalazłem taki filmik na YT: https://www.youtube.com/watch?v=EY18nOmasIo, u mnie wygląda to podobnie, o co chodzi z tym ala zaworkiem na pompie WC?
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 26-07-2015, 21:16   

Witam jak pisał "robertdg" na wstępie zająć należałoby się kolektorem ssącym tzn. wykręcić, wyczyścić. Następnie oczywiście taka sama operacja z przepustnicą .oraz wymiana dwóch małych filterków pompy WC
 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-07-2015, 18:55   

mam pytanie co do czyszczenia tego regluatora ciśnienia które zostało podane w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=45213.

Czy jest to bezpieczne robić to jakby to nazwać w warunkach domowych? Pewna osoba odradzała mi tego ze względu no to że podczas czyszczenia i polerowania regulatora może zawieruszyć się na nim jakiś paproszek lub coś innego lub może wpaść coś do otworu po nim i przez to mogą zostać uszkodzone np. wtryski? Co o tym sądzicie?
Pytam ponieważ na dniach będę miał filterki do pompy i chciałem przy okazji dostępu i tam zajrzeć.

Dodam że zaworkiem pokręciłem i ustawiłem na 2.8-2.9 na luzie i 3.1-.3.15 na 2000 i właściwie nic się nie zmieniło.

Mam prośbę o podanie jak jest, linka do tematu jak dostać się do filtra paliwa, który z tego co wiem znajduje się w tym roczniku 1999 pod bezpiecznikami i jakimś innym filtrem i jak można zabrać się za kolektory lub coś związane z w/w i co ewentualnie można jeszcze przeczyścić dla pewności?
__________________________________________________________________
jeżeli sądzicie że czyszczenie regulatora jest bezpieczne to jaką pastą należy go wypolerować?
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 29-07-2015, 10:04   

Filtr paliwa oczywiście znajduje sie pod skrzynką z bezpiecznikami, trzeba odkręcić śruby mocujące tą skrzynkę i tam jest jakiś dostęp do tego trzeba jeszcze zdjąć lewe koło tam jest otwór za kołem przez który jest również dostęp do filtra. Z kolektorem ssącym jest większy problem ponieważ do niego dostęp oczywiście jest z góry ale i z dołu wiec trzeba mieć autko na podnośniku, oczywiście przy tej czynności należałoby wyczyścić zawór egr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.