Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Brak mocy, olej na swiecy, ubytek oleju.
Autor Wiadomość
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 26-07-2015, 04:12   [MSS 1.6] Brak mocy, olej na swiecy, ubytek oleju.

Witam:

Autko MSS 1,6 benzyna +lpg 188tys km mial problemy:
-łykał olej 1l/1000km
-brak mocy
-olej na dwoch swiecach
-check engine -"wypadaNie zaplonu ...."

Mechanik wykonal takie zabiegi:
- przeplukal silnik
- zalal silnik olejem ENOS full syntetyk
- wyczyscil przepustnice
-pokrywy zaworow nie wymienial twierdzac, ze takie ilosci to opary oleju na swiecach
Po tym zabiegu:
- zwiekszylo moc (nie jest idealnie ale jest lepiej)
-Po przejechaniu 700km nie zawazylem spadku oleju
- po przejechaniu pierwszych 25km zapalil sie check engine
-spalanie na lpg wzroslo do ok 13 litrow lpg (na benzynie rowniez wieksze spalanie ale nie potrafie dokladnie powiedziec o ile)

Po konsultacji z mechanikiem wymiana swiec na denso K20tt oraz kabli WN NGK powinny rozwiazac problem spalania i bledu silnik- nie pomogly. Dodatkowo wykonalem adaptacje silnik

Mechanik popial komputer i wykazalo blad katakizatora. Wykres 1 i 2 sondy pokazywal ten sam wykres (sinusoide)
-pierwszy katalizator "naprawil" drugi wymienil (zamiennik)

Po przejechaniu kolejnych 700km:
-pojawil sie check engine
-Na 1i2 biegu w pierwszej fazie dodawania gazu autko idzoe idzie ale po chwili nagle zamula, traci moc, pozniej znow wskakuje w obroty
-spalanie na trasie ok 10litrow lpg gdzie dawniej max 8l
-ZAUWAZYLEM UBYTEK OLEJU 0.5 ilosci na bagnecie

Pytania;
- wymieniac pokrywe zaworow?
-skad taki wzrost spalania ?
-skad spadek mocy / jakby przyduszenia ?
- dlaczego znow zaczal brac olej ? Czy taka ilosc oleju moze uciekac "przez swiece" ?

od wczoraj zaczalem urlop a tu taka przykra niespodzianka. Niestety przez tydzien nie bede mogl sprawdzic co tym razem oznacza check engine. Mysle czy czasem sonda lambda nie poszla w pieruny aczkolwiek gazownik twierdzi, ze raczej sonda nie miala by wplywu na wzros spalania gazu.

Po urlopie;
-sprawdze blad silnika
-wyreguluje instalacje lpg
- wymienie pokrywe zaworow (warto?)

prosze o pomoc, pisze z telefonu takze wielkie dziekuje za wyrozumialosc w braku polskich znakow i ewentualnych bledow
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 26-07-2015, 10:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2015, 11:42   

Oleju na świecach nie może być, trzeba wymienic uszczelniacze, co do spadków mocy to przyczyn może być wiele np jakość filtrów, uszkodzenia mechaniczne, elektryczne, etc bez głebszej diagnostyki cięzko wróżyć.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 26-07-2015, 13:22   

Kolego robertdg, oczywiście masz racje. To jak wróżenie z fusów. Jak pisałem, zacząłem właśnie urlop i nic nie mogę chwilowo (tydzień czasu) zrobić, a myśl o Miśku nie daje mi spokoju. Wątek utworzony po to, żeby ewentualnie podsunąć pomysł co sprawdzić. We wcześniejszych wątkach wyczytałem, że błąd katalizatora nie koniecznie musi oznaczać walniętego katalizatora tylko np również uwidacznia się błąd gdy druga sonda szwankuje.

Wielkie dzięki za odzew.

[ Dodano: 26-07-2015, 21:26 ]
Olej na swiecach świadczy o Koniecznosci wymiany uszczelniaczy zaworów czy pokrywie zaworów z oringami na swiecy ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2015, 21:42   

Uszczelki pokrywy zaworów wraz z kapturkami gniazd świec zapłonowych
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 26-07-2015, 23:20   

Moze to byc powód znikania takiej ilosci oleju ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-07-2015, 07:59   

Nie, to może być wina oleju, uszczelniaczy, pierścieni etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 28-07-2015, 20:39   

Auto ponownie zaczelo brac olej po "naprawie" pierwszego kata (z kolektorem). Tzn podejrzewam, ze po prpstu przewiercil kata. Czy to moglo wplynac na ponowne zarcie oleju ? Wydaje mi sie, ze tak. Co Wy na to ?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-07-2015, 20:45   

Tylko co ma wspólnego katalizator z braniem oleju :shock: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2015, 22:13   

Bizi78 napisał/a:
Tylko co ma wspólnego katalizator z braniem oleju
Nic.
junior_88 napisał/a:
Mechanik popial komputer i wykazalo blad katakizatora
Jaki kod błędu, pewnie typowy w tym modelu z tym silnikiem, czyli P0421 (przegrzanie katalizatora trójdrożnego), co oznacza awarię pierwszej sondy lambda. Stąd zwiększone zużycie paliwa i gazu, jeśli masz sekwencyjną instalację LPG.
 
 
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 31-07-2015, 20:43   

Kolego Hugo, strzał w 10!. Analiza ScanMasterem wywaliła właśnie ten błąd.

Czy sonde mozna wymienić ot tak, wykrecając ja i odłączajac wtyk czy jednak trzeba zwrócić szczególna uwage, zrobić to w odpowiedniej kolejności ?

P.S.
Pierwsza sonda, to ta przed silnikiem, "nad" katalizatorem
?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2015, 21:18   

junior_88 napisał/a:
Czy sonde mozna wymienić ot tak, wykrecając ja i odłączajac wtyk
Najpierw odłącz wtyczkę, bo ukręcisz kabel :wink: Kup tylko i wyłącznie oryginalna sondę DENSO z wtyczką. W żony SS też jest ten błąd, kupiłem sondę DENSO bez wtyczki, zarobiłem kable i po krótkim czasie błąd znowu wyskoczył...
junior_88 napisał/a:
Pierwsza sonda, to ta przed silnikiem, "nad" katalizatorem
Tak, ta przy chłodnicy.
 
 
zako7 
Mitsumaniak
00349/KMM


Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 192
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 31-07-2015, 21:41   

Miałem podobny problem z braniem oleju (0,5l/700km) problem rozwiązałem przez wymianę pierścieni :D . Ja na szczęście nie miałem problemu z katalizatorem, Twój mógł się posypać przez za duże spalanie oleju, aczkolwiek w instrukcji pisze ze może brać do 1l/1000. Wymień pierścienie gwarantuję że problem oleju zniknie (po warunkiem że wymianę dokona ktoś kto wie co robi). Ja teraz od wymiany do wymiany nie dolewam oleju (wymiana co 10 000 km).
_________________

 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-07-2015, 21:46   

Potwierdzam to co pisze Hugo - jeśli wymiana sondy to tylko DENSO DOX-0313 (z wtyczką)
 
 
junior_88 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 13
Skąd: Konin
Wysłany: 31-07-2015, 22:31   

RaVciO napisał/a:
Potwierdzam to co pisze Hugo - jeśli wymiana sondy to tylko DENSO DOX-0313 (z wtyczką)


Taką sonde mam zamiar kupić.

zako7 napisał/a:
Miałem podobny problem z braniem oleju (0,5l/700km) problem rozwiązałem przez wymianę pierścieni


Dziwne tylko, że po płukaniu silnika, zalaniu go olejem ENOS 10W30 Full Syntetyk auto nic nie brało przez conajmniej 800km (po zabiegu). Dalej po "naprawie katalizatora" znów zaczęło brać... przynajmniej po przejechaniu kolejnych 800km ubyło 0.5l oleju... pewnie przypadek.

zako7, wymieniałeś tylko pierścienie ? Jakie konkretnie ? I najważniejsze pytanie..jaki koszt z robocizną; ostatnio już wpakowałem troszkę $$$ w auto.

[ Dodano: 31-07-2015, 22:33 ]
junior_88 napisał/a:
RaVciO napisał/a:
Potwierdzam to co pisze Hugo - jeśli wymiana sondy to tylko DENSO DOX-0313 (z wtyczką)


Taką sonde mam zamiar kupić.

zako7 napisał/a:
Miałem podobny problem z braniem oleju (0,5l/700km) problem rozwiązałem przez wymianę pierścieni


Dziwne tylko, że po płukaniu silnika, zalaniu go olejem ENOS 10W30 Full Syntetyk auto nic nie brało przez conajmniej 800km (po zabiegu). Dalej po "naprawie katalizatora" znów zaczęło brać... przynajmniej po przejechaniu kolejnych 800km ubyło 0.5l oleju... pewnie przypadek.

[b]zako7[/b] wymieniałeś tylko pierścienie ? Jakie konkretnie ? I najważniejsze pytanie..jaki koszt z robocizną; ostatnio już wpakowałem troszkę $$$ w auto.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-08-2015, 07:36   

junior_88 napisał/a:
auto nic nie brało przez conajmniej 800km (po zabiegu).

Mam podobnie, przez parę kkm po wymianie nic nie bierze a później powoli zaczynać konsumować :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.