 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pomoc w rozszyfrowaniu usterki |
Autor |
Wiadomość |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2015, 21:20 Pomoc w rozszyfrowaniu usterki
|
|
|
Witam. Temat dotyczy Volvo V40, niemniej chodzi mi o pewna usterkę, która nie daje mi spokoju, a przed zamówieniem chciałbym wiedzieć, czy to na 100% to.
Objawy:
- obroty skaczą niekiedy jak chcą (nie ważne czy PB, czy LPG). Tj np jeździmy sobie, zatrzymujemy się na światłach, a on ma np 1700rpm.... trzyma, trzyma, trzyma by nagle po chwili opuścić je np do 500rpm (prawie, że gaśnie) i podnoszą się do normalnego poziomu
- albo np trzyma obroty na postoju na 1000-1200 rpm kiedy powinno być około 900 zdaje się czy tam 950
- ma "laga" po wciśnięciu gazu kiedy stoimy w miejscu. Tzn wciskamy gaz, a zamiast reakcji jest chwila ciszy, to są ułamki sekund, ale mega przeszkadzają, bo auto mi tak zgasło kilka razy przy ruszaniu ze świateł, gdyż wciskając gaz naturalnie puszczamy sprzęgło, a auto zero reakcji.
- podczas jazdy jest normalnie.
Ten "lag" jest cały czas, przez co trzeba uważać podczas ruszania na wzniesieniu, gdyż zanim zaskoczy, to auto sporo potrafi się stoczyć do tyłu.
Podpiąłem komputer i sprawdziłem go ponownie VOL-FCR, co by upewnić się, że to na pewno silniczek krokowy(na to wskazują raczej objawy) i takie coś mi wyszło (na grubo zaznaczyłem coś, co mnie dziwi):
ECC-212 temperature motor position sensor, sc to battery
KEY-411 ultrasonic sensor module, no serial connection
DSA-221 Load signal, signal missing
Mass air flow 12kgh postoj/350-500kgh odcinka)
Mass air flow calc turbo ref 100-400kgh (215kgh ostatni odczyt na zejsciu z obrotow)
short term fuel trim - 0,9-1,02
throttle angle 80%
load 90mg/S postoj/520mg/S odcinka
intake air temp 59C
barometric pressure 100kPa
injector open time 1,70-1,90mS postoj/9,87mS WOT
fuel trim part load 0,3mS postoj
fuel trim idle 10,8% postoj/
ignition advance 6,3-9,6 stopnia postoj/22-26 but
short term fuel trim 0,9-1,00 postoj/1,00 but
idle air control valve opening 33% postoj/70% odcinka (???)
idle air trim -2%
turbo control valve opening 33% postoj/100% but
evap purge valve opening 7% postoj/0% but
Podjąłem 3 próby i za każdym razem jest 70% otwarcia, nie więcej. Rozumiem, że podczas pełnego buta krokowiec powinien się otwierać w 100%? Czy jak?
Zanim zakupie silniczek chciałem się upewnić, bo to może być też jeszcze lewe powietrze?
Dodam, że te objawy nie zawsze są. Tzn ten lag jest praktycznie zawsze, ale skakanie obrotów juz niekoniecznie. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
|
|